Gå til innhold

Nei til å være barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble fortalt jeg var kjip. fikk spørsmål om å være barnevakt for barnet til broren mitt sitt barn. Dvs en jeg er grandtante for. Jeg sliter med helsa og jobber bare ca 60% så jobber til kl 12 hver dag. Og de ønsker jeg skal kjøre rett over en time sitte barnevakt i 3 timer før jeg kjører en time hjem til mine barn så de dagene må gå hjem fra skolen/sykle ca 5km. Er snakk om 2 dager i uka. Jeg sa jeg ikke kom til å orke å kjøre så langt etter en arbeidsdag, når jeg har vert på jobb så hviler jeg frem til jeg henter barna på skolen så har jeg overskudd til lekser, middag osv. Er jo og dyrt med drivstoff, bom og parkering koster meg ca 200kr hver gang jeg evt tar turen.  Forstå det kan være vanskelig å få dagen til å gå opp.. så da får jeg bare være en kjip tante…

Anonymkode: f26d5...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren din er den kjipe om han forventer at du skal slippe alt du har i hendene og være gratis barnevakt. Med mindre broren din skal gjennom en livsviktig operasjon eller noe og ikke har noen andre å spørre, så er du ikke kjip nei.

• Liker 3
Skrevet

Ts her det er snakk om 2 ganget i uka fordi de har forandra turnusen til nevøen min, hadde det vert snakk om en gang ok, men er fast. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her det er snakk om 2 ganget i uka fordi de har forandra turnusen til nevøen min, hadde det vert snakk om en gang ok, men er fast. 

Eeeh, seriøst!? Hahahahahha, du er ikke kjip, det er det de som er.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

og de forventer at du stiller opp gratis og? De er utrolig frekke. Si nei med god samvittighet.

• Liker 5
Skrevet

Så de mener at du er kjip fordi at du som som jobber kun 60% pga helsa ikke vil bruke 5 timer av din tid 2 ganger pr uke for å passe din brors barnebarn. Høres sprøtt ut, i hvertfall når du selv har så unge barn at de går på skole. 

Enig med de andre som synes det er greit for en uke eller en måned om det er en ekstraordinær hendelse som f.eks operasjon....som ligger bak, men ikke fast gjennom året pga fast endring i arbeidstid.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Rar forventning. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Har selv sagt nei til egne tantebarn også noen ganger jeg. Når man eks. får spørsmål om å passe 3 småbarn fra kl 6 på morgen en lørdag. Helgene mine er ganske hellige. Er en grunn til at jeg ikke fikk flere barn, ville etterhvert dit at jeg hadde større barn, mer tid og faktisk kunne sove litt på fridager.

Anonymkode: b4b8b...06d

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å forklare det der engang, jeg hadde bare svart: ha ha ha. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble fortalt jeg var kjip. fikk spørsmål om å være barnevakt for barnet til broren mitt sitt barn. Dvs en jeg er grandtante for. Jeg sliter med helsa og jobber bare ca 60% så jobber til kl 12 hver dag. Og de ønsker jeg skal kjøre rett over en time sitte barnevakt i 3 timer før jeg kjører en time hjem til mine barn så de dagene må gå hjem fra skolen/sykle ca 5km. Er snakk om 2 dager i uka. Jeg sa jeg ikke kom til å orke å kjøre så langt etter en arbeidsdag, når jeg har vert på jobb så hviler jeg frem til jeg henter barna på skolen så har jeg overskudd til lekser, middag osv. Er jo og dyrt med drivstoff, bom og parkering koster meg ca 200kr hver gang jeg evt tar turen.  Forstå det kan være vanskelig å få dagen til å gå opp.. så da får jeg bare være en kjip tante…

Barna mine har en kjip tante, hun er i midten av 20 årene og har passet eldstemann en gang , noen timer, for ca ni år siden. 

Selv har hun ikke barn, faste aktiviteter osv. Skal liksom være oppegående..

Du har ditt, du kan jo ikke bruke av dine ressurser for å se etter deres barn, dine ressurser er forbeholdt deg selv og dine egne barn. 

En evt løsning kunne vært at de leverte barnet hjem til deg og hentet det. På den måten ville det bare blitt ett ekstra barn å se etter.

Anonymkode: 59687...434

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Barna mine har en kjip tante, hun er i midten av 20 årene og har passet eldstemann en gang , noen timer, for ca ni år siden. 

Du har ditt, du kan jo ikke bruke av dine ressurser for å se etter deres barn, dine ressurser er forbeholdt deg selv og dine egne barn. 

En evt løsning kunne vært at de leverte barnet hjem til deg og hentet det. På den måten ville det bare blitt ett ekstra barn å se etter.

Så hun er ikke oppegående fordi hun ikke tilbyr seg å passe barna dine? Hun kan da ha sitt fordi om hun ikke har barn eller organiserte fritidsaktiviteter…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jøss, du har høye forventinger til en tenåring/ung voksen. Hvorfor tror du at en 16-17åring synes det er gøy å passe barnet ditt?

Er først nå det eventuelt hadde vært ålreit for søsteren din.

Virker heller som hun er oppegående, kontra deg.

Anonymkode: 8bc4d...3b2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...