AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #1 Skrevet 21. august 2023 Har vært sammen med kjæresten i litt over 2 år og har vært samboere i 1 år. Vi er i midten av 20-årene og dette er begge sitt første seriøse forhold. Alle problemer i forholdet har vært knyttet til alkohol. Tidligere har det «bare» vært krangling over at han blir for full, og kanskje også at jeg har vært redd for at noe skal skje når han blir så full. Han har innrømmet tidligere at han har et alkoholproblem (på fest), uten at det egentlig har blitt gjort noe med. Vi har nettopp flyttet til ny by for å studere og i dag tidlig ble jeg møtt med «vi må snakke sammen». Han var på gråten og sa at han har et seriøst alkoholproblem og at gårsdagen er helt borte, men at han husker glimt av at han lå med en dame i en busk utenfor leiligheten hvor de var på fest. Dette er en person ingen av oss kjenner fra før og heller ikke har noen felles venner med. Han sier at jeg aldri ville funnet ut av dette om han ikke sa noe, og at han ville sagt det dersom noe hadde skjedd før. Han har dratt fra byen for å få profesjonell hjelp til å håndtere alkoholinntak, eventuelt slutte helt. Jeg er i sjokk. Kunne ikke bedt om et bedre forhold om man ser bort fra når han/vi har drukket alkohol. Han vil fortsatt være sammen og angrer så mye at han bare vil synke i jorden. Hva ville dere gjort? Noen råd? Anonymkode: 6134f...cf2 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #2 Skrevet 21. august 2023 Full, men klar nok i toppen til å ha sex? Dessuten, han vet han har et alkoholproblem og velger likevel å oppsøke en situasjon med alkohol og andre damer. Respektløst. Jeg hadde gått. Anonymkode: 3651d...288 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Jeg ville valgt å fokusere på studiene fremover, og leve ditt liv. Har han alvorlige alkoholproblemer så må han nok gå i langvarig terapi. Noen lykkes, mange gjør det ikke. Hvis dere møtes og har sex - sørg for at du ikke blir gravid med ham. Det som tross alt er positiv nå, det er at han 1. innrømmet at han har et alkoholproblem og allerede har søkt hjelp for det, og 2.at han innrømmet utroskapen. Jeg tenker at siden han har så store alkoholproblemer som så ung, da må han være villig til å bli avholdsmann resten av livet om dere ev. skulle være sammen. Hvis ikke er risikoen svært høy for at han ender med å drikke for mye igjen. Han må dessuten unngå å sette seg i situasjoner hvor han ev. ikke greier å si nei til alkohol. Ikke ta en avgjørelse nå mens du er i sjokk over dette - forsøk å roe ned, men lev ditt liv, følg opp studiene dine, vær sosial og pass på egen helse. Så får du heller se hva du vil etterhvert. ❤️ Anonymkode: 91f6c...7fb 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Gå, se deg aldri tilbake. Dette er hans moral, den blir ikke bedre, og ønsker du å leve livet med en slik, så blir du, får barn osv. Anonymkode: 61285...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 Jeg ville gått. Dersom han slutter helt å drikke (ikke "prøver å slutte") aldri rører alkohol igjen, og du ser at han endrer seg, kan du vurdere om du vil bli sammen med ham igjen. Men frem til han har bevist, over tid, at han klarer dette, kan du ikke være sammen med ham. Anonymkode: 275d2...7dc 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 Du er fortsatt ung, ingen barn i bilde. Mitt råd er og gå, han må klare og rydde opp i sitt eget liv, og klare og stå på egne bein før han er klar for og være i et forhold. Når dem lover og lover, nå har han kommet dit at hans problemer har gjort at han er utro i tilegg. Alkoholisme kommer i mange former. Selv vært med en sånn, man utsletter seg selv og man strekker stadig sine tilgivelses grenser, og man blir som en støttekontak. Lev livet ditt, og ikke gå i så seriøse problemer så ung alder. Han må lære på den harde måten, ved at du velger og avslutte. Ellers er jeg redd han ikke tar tak i seg selv heller, det er det ikke sikkert han gjør uansett men det er ikke ditt problem Anonymkode: 6030c...e02
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Velger du og bli, så er dette den eneste sjangsen du bør gi. Fordi det her man pleier og gi sjanse på sjanse, og dem vil aldri lære konsekvensen av sine egne handlinger. Og for all del ikke bli gravid. Den tabben gjorde jeg Anonymkode: 6030c...e02
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Få noen barn med idioten, og bli overrasket over han ikke endrer seg en millimeter. Anonymkode: 4b62f...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 Så bra at han var ærlig og fortalte deg dette! Og så bra at han nå oppsøker hjelp! Vær klar over at alkoholismen kan følge han livet ut. Jeg kjenner/kjente 3 alkoholikere, og de har alle hatt tilbakefall. Hun ene har hatt det i 30 år, og har vært innlagt på avrusning flere ganger og har hatt mange tørre perioder. Over flere år. Han andre er død pga alkohol og han tredje har ikke hatt opphold men overbeviser dama gang på gang at NÅ skal han skjerpe seg. Du kan velge om du skal være sammen med han. Men det kommer til å være utrolig vanskelig, med mange oppturer og nedturer med tilbakefall. Og du kommer alltid til å være redd for at han drikker på fest og gjør ting som han skylder på alkoholen. Du har ingen forpliktelse for å fortsette forholdet bare fordi han har vært ærlig og oppsøker hjelp. Anonymkode: 5d0b1...751 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 Det er mange som ikke kan oppføre seg med stort alkoholinntak. Det er bare en løsning på det: ikke drikk alkohol. Hadde jeg vært i din situasjon ville det vært et ultimatum. Anonymkode: bf2ad...c46 1
Goodtimes Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 Man har alltid et valg. Her tok han et valg om å ligge med ei annen dame - Bare glem å skyld på alkoholinntak. Han valgte å drikke! Synes hele opplegget med hvor folk skylder på at de ikke husker noe, eller ikke var klar over valgene som ble tatt når alkoholen ble inntatt er tynn suppe. Dropp fyren.
Gjest EmKay Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 Jeg tror jeg hadde gått. Kan hende jeg kunne klart å tilgi selve hendelsen, men jeg er ganske sikker på at det hadde gjort meg en person uten tillit til min kjæreste, til en som ville vite hvor han var og hvem han var med til enhver tid, og til en som antakeligvis ikke ville ønske at han skulle gå ut for å kose seg hverken med eller uten alkohol. Og en sånn person vil jeg ikke være. Du velger jo selv om du vil ta denne kampen sammen med han, men det vil bli enormt tøft for dere begge. Antakeligvis er det best at han jobber med dette alene, for så å kunne starte et nytt forhold uten tillitsbrudd og så mye bagasje i bunn.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 Når forholdet var dårlig før utroskap så burde du virkelig gå. Du er ikke lykkelig og lever med en mann som driter i hva du føler og mener. Når forholdet er 2 år gammelt med så mye drama er det ikke verdt det. Anonymkode: 7759e...d15 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #14 Skrevet 21. august 2023 Først av alt, brukte han kondom, eller kan det være et uplanlagt barn på vei nå? Hadde det blitt barn av dette så hadde jeg aldri sett meg tilbake! Ellers, har han en avhengighet til alkohol, dvs at han drikker hver dag/ofte eller er det det at han ikke klarer å bremse og får black out når han først er på fest? Anonymkode: f8f3d...213
Drizzt Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 (endret) Alkoholproblem. Utro. Man trenger ikke mer enn 1 av de to for å innse at dette forholdet ikke ender bra for deg, TS. Gå. Endret 21. august 2023 av Drizzt 1
Mamajune11 Skrevet 21. august 2023 #16 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vært sammen med kjæresten i litt over 2 år og har vært samboere i 1 år. Vi er i midten av 20-årene og dette er begge sitt første seriøse forhold. Alle problemer i forholdet har vært knyttet til alkohol. Tidligere har det «bare» vært krangling over at han blir for full, og kanskje også at jeg har vært redd for at noe skal skje når han blir så full. Han har innrømmet tidligere at han har et alkoholproblem (på fest), uten at det egentlig har blitt gjort noe med. Vi har nettopp flyttet til ny by for å studere og i dag tidlig ble jeg møtt med «vi må snakke sammen». Han var på gråten og sa at han har et seriøst alkoholproblem og at gårsdagen er helt borte, men at han husker glimt av at han lå med en dame i en busk utenfor leiligheten hvor de var på fest. Dette er en person ingen av oss kjenner fra før og heller ikke har noen felles venner med. Han sier at jeg aldri ville funnet ut av dette om han ikke sa noe, og at han ville sagt det dersom noe hadde skjedd før. Han har dratt fra byen for å få profesjonell hjelp til å håndtere alkoholinntak, eventuelt slutte helt. Jeg er i sjokk. Kunne ikke bedt om et bedre forhold om man ser bort fra når han/vi har drukket alkohol. Han vil fortsatt være sammen og angrer så mye at han bare vil synke i jorden. Hva ville dere gjort? Noen råd? Anonymkode: 6134f...cf2 GÅ
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #17 Skrevet 21. august 2023 Takk for gode råd alle sammen ❤️ AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Først av alt, brukte han kondom, eller kan det være et uplanlagt barn på vei nå? Hadde det blitt barn av dette så hadde jeg aldri sett meg tilbake! Ellers, har han en avhengighet til alkohol, dvs at han drikker hver dag/ofte eller er det det at han ikke klarer å bremse og får black out når han først er på fest? Anonymkode: f8f3d...213 Han brukte ikke kondom.. Han skal visst ikke ha kommet og det varte ikke veldig lenge, MEN det er selvfølgelig ikke en garanti for at hun ikke blir gravid. Blir kvalm av å tenke på det, har vært inne på tanken om å ta kontakt med henne, men tror det blir for mye for meg. Tenker at han får rydde opp etter seg selv. Han drikker kun på fest, men han klarer ikke å regulere inntaket. Han kan for eksempel chugge en halv spritflaske fordi noen ber han om det. Hvis han føler at han henger bak resten av gjengen kan han starte chugge-konkurranser som ender med at han blir dritings, det holder aldri å bare bli litt dritings. Ser hvor barnslig det faktisk er når jeg skriver det her. Tror ikke det er selve handlingen som gjør vondest, men sviket. Skjønner ikke hvordan man kan gjøre noe sånn mot noen som man er så glad i. TS Anonymkode: 6134f...cf2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 Hvis du ikke går nå, kommer du til å angre senere - det blir ikke bedre. Hva kommer du til å tenke ved neste anledning, neste fylletur? Anonymkode: fd4d7...18a
LillaGorilla<3 Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 Han må få hjelp for alkoholproblemet sitt. Før det bør han ikke være kjæresten til noen som helst.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 Æsj, for en ekkel type. Heldigvis vet du nå at han er en ekkel type. Kanskje dama blir gravid, kanskje han har pådratt seg kjønnssykdom. Uansett, han er ikke verdt det. Anonymkode: d671c...484
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå