Gå til innhold

Naboens hund går løs og bæsjer i hagen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboens hund usikker på rase men den er mellom liten og middels stor hund. Naboen slipper den løs og bare lukker døra og lar den være ute alene (vi bor i et tett nabolag) Har observert at den flere ganger nesten har blitt påkjørt og den bæsjer ofte i min hage! Den er hissig på andre hunder og jeg bor desverre ved siden av de med min store hund.

Det har endt opp med at jeg er redd min hund en dag (som alltid er i bånd) skal bli sint på den sure nabohunden og svare med å forsvare seg hvis den nabohunden fyker på han først😳

Har forsøkt å snakke med naboen men med lang historie kort så ble naboen rasende på meg når jeg tok det opp. Prøvde være så diplomatisk og høflig for at han skulle se min side. Gikk fra 0-100 på to sekunder og jeg følte meg truet der jeg stod! Jeg ble helt paff og gikk til slutt inn til meg selv. Dette er jo ikke lovende for ny dialog egt! 

De ignorer helt mine ønsker om å holde hunden I bånd og hindre den å bæsje i min hage. Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre!

Anonymkode: a2d2f...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pælm bæsjen tilbake i hagen dems. Evnt på trappen. 

Anonymkode: 86f17...b8b

• Liker 15
Gjest snipp80
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pælm bæsjen tilbake i hagen dems. Evnt på trappen. 

Anonymkode: 86f17...b8b

Det hjelper jo fint lite på situasjonen selv om det er fristende.....

Skrevet

Jeg gikk gjennom det samme å har tilogmed fått høre at jeg må ta ansvar får mine dyr..  min hund kunne komme i konflikt med andre så han var alltid i bånd å har alltid plukka opp bæsjen.. Jeg husker jeg åpna døra å skulle ut med han å der kom en hund rett inn døra, kan tro jeg fikk hjerteinfarkt🙈😅 sa tilogmed til eieren at han KOM til å bite men han brydde seg ikke🙈 Han gikk ikke rundt å beit altså men jeg prøvde å skremme denne forbaska eieren. Til tider passet han på en hissig krabat å som han hadde løs..  bæsj over alt , har tråkka i det så mange ganger. hunden var ute å ingen eier å se 🙈 jeg holdt på å kjøre over den å gjestehunden en natt jeg kom hjem , kl var 2-3 tiden. hunden min var kastrert, å kattene mine kastrert å sterilisert. Hans ukastrerte katter gjorde at jeg måtte 2 ganger til dyrlegen med hokatten min å ho får juling hele tiden så ho kan ikke være ute når ikke jeg er hjemme. Ho bæsjer på seg så redd blir ho å tørr til tider ikke å ut. Heldigvis så er min KASTRERTE hann j***** svær så de prøver seg sjelden på han å han prøver å passe på hokatten men han er ung så han er litt usikker enda. Jeg kan ikke henge ut klær til tørk får de markerer seg på alt mitt. Å som skrevet over så med det at jeg sa min hund kom til å bite å han brydde seg ikke, hadde noen sagt det til meg så hadde jeg holdt min hund laaangt unna 😅

Men jeg var den som måtte ta ansvar får dyrene 🤔😅

Skjønner du er fortvila men jeg tror faktisk ikke det er håp får sånne folk😅

Anonymkode: 4428e...ecb

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Naboens hund usikker på rase men den er mellom liten og middels stor hund. Naboen slipper den løs og bare lukker døra og lar den være ute alene (vi bor i et tett nabolag) Har observert at den flere ganger nesten har blitt påkjørt og den bæsjer ofte i min hage! Den er hissig på andre hunder og jeg bor desverre ved siden av de med min store hund.

Det har endt opp med at jeg er redd min hund en dag (som alltid er i bånd) skal bli sint på den sure nabohunden og svare med å forsvare seg hvis den nabohunden fyker på han først😳

Har forsøkt å snakke med naboen men med lang historie kort så ble naboen rasende på meg når jeg tok det opp. Prøvde være så diplomatisk og høflig for at han skulle se min side. Gikk fra 0-100 på to sekunder og jeg følte meg truet der jeg stod! Jeg ble helt paff og gikk til slutt inn til meg selv. Dette er jo ikke lovende for ny dialog egt! 

De ignorer helt mine ønsker om å holde hunden I bånd og hindre den å bæsje i min hage. Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre!

Bare begynne å ringe politiet. Film og ta bilder. Får han politiet på døra noen ganger stopper det nok skal du se 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg gikk gjennom det samme å har tilogmed fått høre at jeg må ta ansvar får mine dyr..  min hund kunne komme i konflikt med andre så han var alltid i bånd å har alltid plukka opp bæsjen.. Jeg husker jeg åpna døra å skulle ut med han å der kom en hund rett inn døra, kan tro jeg fikk hjerteinfarkt🙈😅 sa tilogmed til eieren at han KOM til å bite men han brydde seg ikke🙈 Han gikk ikke rundt å beit altså men jeg prøvde å skremme denne forbaska eieren. Til tider passet han på en hissig krabat å som han hadde løs..  bæsj over alt , har tråkka i det så mange ganger. hunden var ute å ingen eier å se 🙈 jeg holdt på å kjøre over den å gjestehunden en natt jeg kom hjem , kl var 2-3 tiden. hunden min var kastrert, å kattene mine kastrert å sterilisert. Hans ukastrerte katter gjorde at jeg måtte 2 ganger til dyrlegen med hokatten min å ho får juling hele tiden så ho kan ikke være ute når ikke jeg er hjemme. Ho bæsjer på seg så redd blir ho å tørr til tider ikke å ut. Heldigvis så er min KASTRERTE hann j***** svær så de prøver seg sjelden på han å han prøver å passe på hokatten men han er ung så han er litt usikker enda. Jeg kan ikke henge ut klær til tørk får de markerer seg på alt mitt. Å som skrevet over så med det at jeg sa min hund kom til å bite å han brydde seg ikke, hadde noen sagt det til meg så hadde jeg holdt min hund laaangt unna 😅

Men jeg var den som måtte ta ansvar får dyrene 🤔😅

Skjønner du er fortvila men jeg tror faktisk ikke det er håp får sånne folk😅

Uff stakkars deg!! Ja du har nok rett. Det er virkelig ikke håp! 🤐

Skrevet
AndreaJohan skrev (8 minutter siden):

Bare begynne å ringe politiet. Film og ta bilder. Får han politiet på døra noen ganger stopper det nok skal du se 

Ja filmet den i dag. Skal gjøre det litt fremover for da har jeg noe å vise til. Har på følelsen at han fyren der kommer til å klikke på meg flere ganger hvis han blir så trigget av at jeg høflig tar opp problemet. 

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke lov å ha hunden løs når det er båntvang?

Anonymkode: e9a63...e20

Skrevet

Mange bryr seg ikke om båndtvang 🙈 men du kan prøve å snakke med politiet å visst ikke det hjelper å du er tøff nok som ikke jeg er 🙄 så kan du lage et helvettes spetakkel ut av det, da vil det kansje bli ubehagelig å så tar eieren kansje hunden i bånd 🙈 men igjen visst han tar igjen så kan det bli et mareritt 😅

Skrevet
AndreaJohan skrev (1 time siden):

Ja, for du tror virkelig at politiet gidder å gjøre noe? Neppe. 

Anonymkode: 9bd5c...6e4

• Nyttig 1
Skrevet

Har dere en Facebook gruppe for nabolaget? Post bilder og videoer av hunden hver gang den er ute og post innlegg hvor du uttrykker din bekymring. "Stakkars, nå er den ute på egenhånd igjen. Tenk om den blir påkjørt. Skulle ønske eier var glad nok i hunden til å holde den inngjerdet" osv. 

Anonymkode: 8fea7...67a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vel ikke lov å ha hunden løs når det er båntvang?

Anonymkode: e9a63...e20

Nei, selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 108a6...1b4

Skrevet

Nabogruppe på FB. Og mulighet til å skrive anonymt der også.

Er vel ikke båndtvang nå?

Anonymkode: b87f8...248

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uavhengig av båndtvang så SKAL (!!) man alltid ha 100% kontroll på hunden 

Anonymkode: 7a7cd...004

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sette opp gjerde og anmelde til politiet om brutt båndtvang.

Anonymkode: 97431...fb1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Den hunden hadde endt opp hos Viking så ofte jeg hadde hatt mulighet. Sånne eiere reagerer først når det gjør vondt i lommeboka.

Anonymkode: efbea...1d9

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde satt opp gjerde og hatt min egen hund løs i hagen. 

Anonymkode: 76b18...f9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Båndtvangen er slutt i dag - den varer til og med 20. august. Men man har båndtvang året rundt om man ikke har kontroll på hunden.

Anonymkode: 5d033...b1c

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at dette er lett å få bukt med?

Jeg ville fanget inn denne løse hunden "som jeg ikke ante hvor hørte til" og levert hos falk/politi/kennel eller hvor de nå tar i mot løse hunder hos deg. Hver gang. 

Anonymkode: c226a...0e4

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke mattilsynet som har ansvar når folk forsømmer dyra? Hvis hunden løper uten tilsyn er det jo ikke bra.

Anonymkode: 977da...34e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...