Gå til innhold

Hvordan opplever du bomiljøet der du bor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan  vil du beskrive bomiljøet der du bor ? Bor du / dere i enebolig / rekkehus / leiligheter der naboer er bare på hils med hverandre eller arangeres det felllesamlinger der naboer får anledning å møtes, og  bli kjent med hverandre. ?  Er naboer på fornavn med hverandre, og dere møtes til ulike dugnader, grillefester, o.l .  Eller kanskje møtes dere jevnleg på bygdahuset på 17 mai, eller andre arangemang. eler deler noen fellesintrs. saman med naboer. 

Anonymkode: 00c55...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt. Det er hyggelig prat og diverse sammenkomster, men vi er ikke med på så mye, fordi min  mann ikke ønsker veldig nært forhold til naboer. Likevel er vi på hils og prat med samtlige, og det er sosialt for dem som ønsker det. 

Anonymkode: 974e8...ed3

Skrevet

Jeg har kjempetrygt bomiljø her, har familie rett bortforbi å alle kjenner alle.. bor landlig men sentralt så hadde det begynt å brenne elns så blir det lagt merke til😊 men foressten nei...

Flyttet inn noen her får endel år siden å dama i husholdningen er hmm.. gal kansje?.. 😂 jeg har blitt skjelt ut utforbi å det har å mi mor å søster. Jeg måtte slutte å hilse på de får det var noe galt med ho dama. Deretter begynte jeg å få ufyselige meldinger der ho fortalte meg hvor uhøflig, kald , slem osvosv.. så stjal ho hagen min 😳😅 en periode så lyste det lommelykt inn vinduet mitt hver natt å har tatt ho i å stå å lytte utforbi døra mi når den har stått oppe. Ho har plassert en stol ho sitter på så ho kan sitte å se inn døra mi når den står oppe 🤣 en periode så stirra ho noe voldsomt , sånn skikkelig sur. Å gjorde det med alle jeg hadde besøk av. Ho har å kommet løpende får å passe på at jeg ikke gjør noe galt med hennes ting i MIN HAGE🤣 Ho sitter å helt alene nede i skogen i en skråning🤔 er mørkt der nede men lyst i hagen🤷‍♀️ har sett mye rart men en gang iblandt så går ho over hagen som om ho var besatt 😅 å ja har funnet fotavtrykk i snøen rett utforbi døra mi på vinteren🤣

Så vet ikke helt om det er trygt her lengere😂

Anonymkode: 7e77c...110

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har kjempetrygt bomiljø her, har familie rett bortforbi å alle kjenner alle.. bor landlig men sentralt så hadde det begynt å brenne elns så blir det lagt merke til😊 men foressten nei...

Flyttet inn noen her får endel år siden å dama i husholdningen er hmm.. gal kansje?.. 😂 jeg har blitt skjelt ut utforbi å det har å mi mor å søster. Jeg måtte slutte å hilse på de får det var noe galt med ho dama. Deretter begynte jeg å få ufyselige meldinger der ho fortalte meg hvor uhøflig, kald , slem osvosv.. så stjal ho hagen min 😳😅 en periode så lyste det lommelykt inn vinduet mitt hver natt å har tatt ho i å stå å lytte utforbi døra mi når den har stått oppe. Ho har plassert en stol ho sitter på så ho kan sitte å se inn døra mi når den står oppe 🤣 en periode så stirra ho noe voldsomt , sånn skikkelig sur. Å gjorde det med alle jeg hadde besøk av. Ho har å kommet løpende får å passe på at jeg ikke gjør noe galt med hennes ting i MIN HAGE🤣 Ho sitter å helt alene nede i skogen i en skråning🤔 er mørkt der nede men lyst i hagen🤷‍♀️ har sett mye rart men en gang iblandt så går ho over hagen som om ho var besatt 😅 å ja har funnet fotavtrykk i snøen rett utforbi døra mi på vinteren🤣

Så vet ikke helt om det er trygt her lengere😂

Anonymkode: 7e77c...110

Dette er så spesielt at du bør vurdere å kontakte kommunelegen og forklare at hun tydelig ikke er frisk, og at hennes fastlege kanskje bør få vite hvordan hun holder på. Presiser at du ikke har noen konflikt med henne, tross at hun overskrider alle normale grenser i måten hun synes å være besatt av å følge med deg og din familie. Men at du synes dette nå er såpass sterke tegn på sykdom at du vil at noen skal vite hvordan hun fungerer (ikke fungerer). Da kan kommunelegen videreformidle dette til hennes fastlege.

Anonymkode: fbb69...5ff

• Nyttig 1
Skrevet

Både og her. Stort sett bra, og fint oppvekstmiljø for ungene. Unntakene er noen mødre som er opptatt av å holde andre utenfor, og overfører de holdningene til ungene sine. Har i liten grad gått utover mine barn, men langt fra ok uansett.

Anonymkode: 5f8ca...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...