AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Når dere dater samme mann over en periode, og får stadig sterkere følelser. Kan dere likevel kjenne at følelsene går litt opp og ned? Jeg er i en datingsituasjon nå med en mann jeg har kjent i mange år. Følelser oppstod, og vi har tatt det veldig rolig. Han var hos meg senest igår, og vi hadde det veldig fint sammen. Jeg kjente på sterke følelser, var så spent før han kom, og kjente veldig på spenningen første del av kvelden. Så var det akkurat som det avtok litt mot slutten av kvelden. Kan dere oppleve dette, at følelsene svinger litt så tidlig i løpet? Jeg vet jo at følelsene går opp og ned i lengre forhold, men så tidlig i dating-fasen? Ble bare litt engstelig, for jeg vil jo ha de gode følelsene, og dette er jo som sagt en venn i tillegg, så det er litt risiko forbundet med dette. Tanker? Anonymkode: 572b6...8d0
exictence Skrevet 21. august 2023 #3 Skrevet 21. august 2023 Tror det er veldig vanlig st følelser særlig i begynnelsen går opp og ned. Det gjør det i hvert fall hos meg. Jeg føler sterke følelser, så blir jeg litt redd for om det virkelig er dette jeg vil, og følelsene blir i kaos. Kan føle på usikkerhet, stille meg kritiske spørsmål. La tiden gå. Slapp av. Kos deg så mye du kan.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #4 Skrevet 21. august 2023 Absolutt opplevd å ha fin helg med person jeg dater og når han går ut døra skrus følelsene helt av. Personlig har jeg nok en litt overaktiv av /på knapp. Forstår skepsisen jeg blir også alltid usikker på egne følelser og hva jeg egentlig føler. Prøv å kjenn etter i kroppen hva du føler og ikke bare i hodet ❤️ Anonymkode: 47569...879 1
ESFP Skrevet 21. august 2023 #5 Skrevet 21. august 2023 De følelsene du beskriver, som gjerne er litt intense før han kommer og i starten av kvelden, er sjelden et tegn på kjærlighet. Kan de beskrives som sommerfugler? Ofte handler den type følelser mer om redsel for å ikke bli likt, spenning, nervøsitet. Den type følelser du bør finne ut om du har er de gode, litt svakere og jevnere følelsene.
Twister Skrevet 21. august 2023 #6 Skrevet 21. august 2023 Enig med personen over. De spenningsfølelsene som føles som forelskelse sies å være en type angst som oppstår når man ikke er helt sikker på hvor man har personen. Når du utover kvelden «har han» og kjenner deg avslappet vil de følelsene gi seg. Ofte kommer de tilbake igjen om man f.eks ikke får svar på en stund og og man blir usikker på hvor man har personen. Jeg faller dessverre ofte for disse følelsene og da også for litt vanskelige menn fordi det er de mennene som er litt «player» og vanskelig å forstå seg på som gir meg de følelsene. Trygge menn som gir deg nøyaktig det du trenger vil gi deg en følelse av trygghet og ro, som kan misforstås som «mangel på sommerfugler». Hva du liker kan jeg ikke si noe om men det er i alle fall noe å bygge kjærlighet videre på 🙂 Føles han mer som en venn og du ikke klarer helt å se for deg dere to sammen derimot, er saken litt annerledes 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 exictence skrev (På 21.8.2023 den 14.04): Tror det er veldig vanlig st følelser særlig i begynnelsen går opp og ned. Det gjør det i hvert fall hos meg. Jeg føler sterke følelser, så blir jeg litt redd for om det virkelig er dette jeg vil, og følelsene blir i kaos. Kan føle på usikkerhet, stille meg kritiske spørsmål. La tiden gå. Slapp av. Kos deg så mye du kan. Ja det er akkurat sånn det er. Etter én date var jeg i himmelen og kjente på masse sommerfugler, og etter neste date hadde jeg plutselig vonde følelser som jeg tror vokste fram pga usikkerhet på hvor jeg hadde han. Og siden den gang har sommerfuglene uteblitt. Har ikke sett han siden da, bare chattet om hverdagslige ting. Mulig følelsen endrer seg igjen når vi sees neste gang. Men disse opp og ned- bølgene følelsesmessig gjør at jeg blir usikker på om han er den rette. Måtte derfor høre her, hva deres erfaringer er😊 Anonymkode: 572b6...8d0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 14.10): Absolutt opplevd å ha fin helg med person jeg dater og når han går ut døra skrus følelsene helt av. Personlig har jeg nok en litt overaktiv av /på knapp. Forstår skepsisen jeg blir også alltid usikker på egne følelser og hva jeg egentlig føler. Prøv å kjenn etter i kroppen hva du føler og ikke bare i hodet ❤️ Anonymkode: 47569...879 Jeg tror egentlig det er følelsen i kroppen som til enhver tid gjør at jeg grubler, at følelsen kommer først, deretter kobles hodet på for å prøve å analysere de ulike følelsene som oppstår😅 Anonymkode: 572b6...8d0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Twister skrev (På 21.8.2023 den 17.18): Enig med personen over. De spenningsfølelsene som føles som forelskelse sies å være en type angst som oppstår når man ikke er helt sikker på hvor man har personen. Når du utover kvelden «har han» og kjenner deg avslappet vil de følelsene gi seg. Ofte kommer de tilbake igjen om man f.eks ikke får svar på en stund og og man blir usikker på hvor man har personen. Jeg faller dessverre ofte for disse følelsene og da også for litt vanskelige menn fordi det er de mennene som er litt «player» og vanskelig å forstå seg på som gir meg de følelsene. Trygge menn som gir deg nøyaktig det du trenger vil gi deg en følelse av trygghet og ro, som kan misforstås som «mangel på sommerfugler». Hva du liker kan jeg ikke si noe om men det er i alle fall noe å bygge kjærlighet videre på 🙂 Føles han mer som en venn og du ikke klarer helt å se for deg dere to sammen derimot, er saken litt annerledes der sa du det. Det er spenningen foran møte det er sånn til meg og. Da kan jeg omtrent riste og blodet bruser. Og bare de følelsene der vil jeg gjerne oppleve igjen og igjen. Og så er det egentlig usikkerhet på hvor en har den andre part. For de blir ofte kald etter man har møttes. Og da blir det vondt og man blir usikker og trekker seg sjøl ned fordi man ikke vet om man er bra nok for dem. Anonymkode: c44fa...5d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå