Gå til innhold

Uvedkommende sperrer mitt mobilnummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken alene har jeg opplevd å få mitt personlige mobilnummer sperret som tapt/stjålet av uvedkommende 4 ganger. Operatøren mener at dette gjøres via deres automatiske sperretelefon, og der er det ingen sikkerhet, bekreftelse eller noe som helst. Man taster inn mobilnummeret, så sperres det umiddelbart. Hvem som helst kan gjøre det, og dette gjøres nå som ren trakassering mot meg, og fører til at jeg må ringe operatøren for å gjenåpne nummeret. Sperringene gjøres alltid utenfor åpningstidene til KS, og jeg må derfor vente til neste dag før jeg kan ta i bruk telefonen igjen.

Min operatør sier det ikke er noe de kan gjøre for å hjelpe meg. Jeg vet jeg kan bytte operatør, og det er definitivt noe jeg vurderer nå, men samtidig noe jeg ønsker å unngå, da dette gir masse merarbeid, som jeg ikke ønsker å gå nærmere inn på.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Hvem kan/bør jeg anmelde dette til? Datatilsynet? Nkom?  Alle? flere? For å anmelde det til politiet må jeg møte opp personlig, men da jeg bor laaangt unna nærmeste norske politidistrikt så blir dette utfordrende.

Anonymkode: b9768...d5d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte telefonnummer og holde det hemmelig.

Anonymkode: eb3a2...db7

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bytte telefonnummer og holde det hemmelig.

Anonymkode: eb3a2...db7

Da er det i så fall lettere å bytte operatør først, før vedkommende må jo ringe korrekt operatør for å få sperret nummeret.

Men jeg tenkte jo litt på dette med trakasseringen også, og hvem og hvordan dette kan klages på eller anmeldes til. Føler jo også at sikkerheten hos operatøren er litt så-som-så, når hvem som helst kan sperre et nummer som stjålet, selv om det ikke er deres nummer, og operatøren fraskriver seg alt ansvar og hjelpsomhet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den siste uken alene har jeg opplevd å få mitt personlige mobilnummer sperret som tapt/stjålet av uvedkommende 4 ganger. Operatøren mener at dette gjøres via deres automatiske sperretelefon, og der er det ingen sikkerhet, bekreftelse eller noe som helst. Man taster inn mobilnummeret, så sperres det umiddelbart. Hvem som helst kan gjøre det, og dette gjøres nå som ren trakassering mot meg, og fører til at jeg må ringe operatøren for å gjenåpne nummeret. Sperringene gjøres alltid utenfor åpningstidene til KS, og jeg må derfor vente til neste dag før jeg kan ta i bruk telefonen igjen.

Min operatør sier det ikke er noe de kan gjøre for å hjelpe meg. Jeg vet jeg kan bytte operatør, og det er definitivt noe jeg vurderer nå, men samtidig noe jeg ønsker å unngå, da dette gir masse merarbeid, som jeg ikke ønsker å gå nærmere inn på.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Hvem kan/bør jeg anmelde dette til? Datatilsynet? Nkom?  Alle? flere? For å anmelde det til politiet må jeg møte opp personlig, men da jeg bor laaangt unna nærmeste norske politidistrikt så blir dette utfordrende.

Hvis noen plager deg sånn hadde jeg tatt meg bryet ved å bytte operatør i det minste. Som regel kan du beholde ditt nr. .e iallefall ha en operatør der ikke uvedkommende kan stenge nr ditt. I tillegg så høres ddt ut som du blir trakasert, og bør prioritere å ta en tur til politiet 

Anonymkode: c10a3...38c

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen plager deg sånn hadde jeg tatt meg bryet ved å bytte operatør i det minste. Som regel kan du beholde ditt nr. .e iallefall ha en operatør der ikke uvedkommende kan stenge nr ditt. I tillegg så høres ddt ut som du blir trakasert, og bør prioritere å ta en tur til politiet 

Anonymkode: c10a3...38c

Ja, jeg må bytte operatør, og kommer nok til å gjøre det på sikt.

Har kontaktet politiet, men det kan kun anmeldes ved personlig oppmøte, og det har ikke jeg mulighet til foreløpig.

Skrevet

Hva slags operatør er dette? 

Anonymkode: c57f6...e80

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bare å bytte operatør. Høres ikke ut som et selskap du vil ha. Høres veldig useriøst ut 

• Liker 1
Skrevet

Hvilket merarbeid gir det deg å bytte operatør? 
Du bestiller nytt abo, får simkort sendt i posten, bytter simkort på valgt tidspunkt... Og så legger du til avtalegiro i nettbanken. 

Er det mye mer merarbeid enn å måtte ringe å få åpnet aboet ditt nå? 

Men skal du anmelde så er det selvfølgelig politiet som er rette instans. Og skal du ta det videre, så må du dokumentere hendelsene. 
Be om logg fra operatør, deretter må du sende skriftlig klage til operatør. Så må du eventuelt klage på klagebehandlingen deres. Etter det kan det hende noen andre gidder se på det. 

Anonymkode: e23e4...f46

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har du noen anelse om hvem som er ute etter og lage kvalme for deg? Jeg ville bytte nummer og holdt det hemmlig. Kan hende du vil klare og luke ut hvem det er også. Ha et ekstra nummer du kan bruke om ting blir sperret igjen. Du sier du ikke orker bryet men du må jo allerede ringe og ordne opp, og ser jo ikke ut som problemet forsvinner heller.

Endret av Miaiai
Skrevet

Anmeld og få hemmelig nummer. 

For enkelte kan det du opplever få alvorlige konsekvenser. 

Anonymkode: 3b3d3...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...