Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Femcel er altså den kvinnelige versjonen av en incel.
En femcel er som regel ikke like voldelig og utagerende som en incel,
men de har noen negative tanker og likheter med sin mannlige part.
Et eksempel er at menn hevder at damene bare går for Chads mens damene hevder mennene går for Stacies.
Du kan lese mer om femcels på Psychology Today selv om denne artikkelen ikke nevner alt om den.
Der kommer Youtube og Urban Dictionary til unnsetning XD

Så med denne tråden har jeg to spørsmål:

1: Er du (kvinne) en femcel selv? Vær rælig
2: Om du er mann, spør jeg om du selv har støtt på denne anomalien? Hvordan var hun? Er de creepy etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så en video av kidology(youtuber) om femcells for en god stund siden(den heter noe med pinkpill) å ble overasket over at en del er veldig likt med menn til en grad. 

Føler det er en kvinnelig versjon for de fleste mannlige, å at mye rett å slett tyder på å være mer universal menneskelig oppførsel. Men menn er mer voldsomme, men kvinnene er ikke uskyldige de heller når det kommer til sexisme, high value krav, holde segselv og andre selvtilittsmessig nede. Sånne typiske pille oppførsler. Dette sier jeg uten å huske så mye av videoen. 

Er cølibat og vanskelig men ikke femcell. Kommer ikke til å forankre meg i en slags identitet, heller bare tenke at ting kan løse seg, å det er nok normalt å være mer lukket å trenge å møte noen man blir nær også. Så har jeg ikke akkurat prøvd så fryktelig hardt heller, å med det mener jeg ikke i det hele tatt. Ikke så mye som et lillefinger løft i initiativ.  

Skrevet

Sånne termer og klassifiseringer hentet fra twitter har jeg lite til overs for. Joda, det finnes utrivelige og selvutslettende menn og kvinner, men det å stemple noen som incel eller femcel har aldri ført noe godt med seg

Anonymkode: 86acd...971

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke på femcels som ufrivillige i sølibat som incels. Mer at femcels alltids finner noe å klage på for å ikke kunne innlede et forhold med en mann.  Som etter 3 forhold og 30 dater ALLTID finner noen feil med mannen, men aldri med seg selv... Likheten mellom incels og femcels går derfor på den totalt manglende evnen til virkelighetsforståelse, og kritisk manglende evne til selvrefleksjon. 

Anonymkode: dc36c...b30

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke femcel. Har vært i et forhold eller gift hele mitt voksne liv, med noen mindre avbrudd der jeg fokuserte på alt annet enn dating og menn.

Skrevet

Nei ikke femcell vært samboer og fått barn. Alltid vært populær blant menn har alltid noen som er interessert i meg men har valgt å heller ha et godt singel liv. Kan hende jeg endrer litt mening når barn har flyttet hjemmefra. Men en ny mann er ikke noe prioritet i mitt liv. 

Har er par veninner som muligens er femcell (liker i grunn ikke slike begreper) de har nesten aldri hatt noen forhold er ganske "desperate" på byen noe de ikke selv skjønner de sender ut vibber om. 

På samme måte som vi kvinner nok ubevisst plukker opp vibber om en creepy incel gjelder nok det samme andre veien. 

Trur vi er skapt slik uavhengig av kjønn ingen vil ha de som ingen vil ha. Alle vil ha de alle vil ha🤔

Egentlig logisk biologisk sett. 

Anonymkode: d108b...07a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...