AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Min svigerinne (brors kjæreste) er gravid og skulle ha navnefest sist helg. I den anledning hadde hun bestilt en kake, fra noen hun kjenner, som skulle være hovedkaken. Kaken bestod av ett lag med blått inni, og fondant utenpå og noe figurer og pynt. Denne kaken har hun bestilt fra vårt hjemsted, men hun selv bor 4 timer unna. Så får jeg tlf om jeg kan ta med denne kaken til navnefest, siden ingen i familien eller svigerfamilien kunne. Jeg har to barn og nok av stress, men sier ja for å være grei. Når jeg henter kaken ser den rimelig «hjemmelagd» ut, og ser ut som den synker sammen litt - men ser fortsatt grei ut. Jeg plasserer den i en kjøleveske for å holde den kald. Og kjører med den i 4 timer. Kaken står helt stabilt. Når vi er fremme ser kaken hel og pen ut enda, og jeg gir den til svigerinnen min sine foreldre. Siden det var fint vær stod mange ute, men svigerinnen var inne og ordet siste rest sammen med familien sin. Jeg tenker derfor å gå inn å si hei. Når jeg kommer inn blir jeg møtt av ingen hei, ingen sier noe. Alle i familien hennes virker sure og rare, ingen hilser på meg. Ingen takk for jeg har fraktet og stresset med kaken, eller noe. Jeg prøver å si hei og blir møtt med «hei 🙄» Jeg går ut igjen da det ble ukomfortabelt, og tenkte kanskje de var sur for jeg gikk inn når det ikke var klart. Etter litt kommer en i familien min og sier at svigerinnen har klikket helt for det var blitt ett lite hull i kaken, og at hun er sint. Hullet var på kanskje 05x05 cm. Hullet var heller ikke slik at man kunne se hvilken farge det var inni. Jeg blir helt sjokkert da jeg ikke har sett at det var noe hull, og skjønner jo da at alle så surt på meg for dette. Deretter kommer min svigerinne stormende ut, med ett blikk som ser ut som hun skal drepe meg. Hun sier ingenting. Jeg blir helt ukomfortabel, da jeg virkelig har gjort mitt ytterste for å frakte denne kaken. Når vi er der sier hun ingenting til meg i hele besøket, og sitter bokstavlig slik «🙄😠» hele dagen. Smiler ikke en eneste gang og er sur og gretten med egen familie, min og min bror. Bortsett fra når hun fikk vite kjønnet via kaken. Er det jeg som burde gjort noe annerledes her? Burde jeg si unnskyld? Føler jo at det er dumt å måtte unnskylde da jeg har styrt og stresset og prøvd det jeg kunne. Kaken var jo hjemmesnekret og så ikke stabil ut når jeg hentet den. Samtidig skjønner jeg jo at dette var stort og hun gledet seg, og det var kjedelig at kaken ble hull i. Anonymkode: 70e0c...a73 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Ser jeg skrev feil, ikke navnefest men slik fest man får vite kjønn. Husker ikke hva man kaller det Anonymkode: 70e0c...a73
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Gender reveal cake. Barnslig svigerinne. Nei gud, her ville jeg redusert kontakten så mye som mulig! Anonymkode: 86dc1...0db 19 2
Labello Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Jeg skjønner ikke.. hadde du skylda for at det var hull i kaka? Hullet var ikke stort nok til å avsløre kjønnet før man åpna kaka? Og kaka var støgg til å begynne med? Haha, jeg skjønner ikke hva hun styrer med Hva gikk ikke som forventa utenom at kaka var støgg? 17
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Hun var sikkert kjempestressa og nervøs for festen. Så tippet det over. Ingen unnskyldning for å være sur altså… Hun høres ganske selvsentrert ut. Anonymkode: 13332...052 8
Emmelise Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Jeg vet ikke helt om jeg skal skylde på graviditetshormoner eller at hun rett og slett er en barnslig drittunge. Hvem bestiller en kake fra FIRE TIMER UNNA hvor man selv bor? Og forventer at en helt annen person med egen familie liksom bare skal "ta den med på slepet"!? De gode nyhetene er at hun bor såpass langt unna at du ikke behøver gjøre særlig innsats for å unngå videre kontakt enn hva som er absolutt høyst nødvendig. 26 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 5x5 cm er ikke et lite hull altså. Men hun trodde nok bare at du ikke hadde vært forsiktig nok med kaken og at det var derfor den så så sammensunket og uprofesjonelt laget ut. Neste gang noe som kan ligne på dette oppstår så ringer du eller sender melding ved første mistanke om at noe ikke er som det skal være. Du bemerket deg jo selv hvor stygg kaken så ut, dette kunne du videreformidlet slik at hun i alle fall var oppmerksom på det. Da slipper du at noen er sur på deg når de ikke trenger å være det. Anonymkode: a578e...3b6 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 5x5 cm er ikke et lite hull altså. Men hun trodde nok bare at du ikke hadde vært forsiktig nok med kaken og at det var derfor den så så sammensunket og uprofesjonelt laget ut. Neste gang noe som kan ligne på dette oppstår så ringer du eller sender melding ved første mistanke om at noe ikke er som det skal være. Du bemerket deg jo selv hvor stygg kaken så ut, dette kunne du videreformidlet slik at hun i alle fall var oppmerksom på det. Da slipper du at noen er sur på deg når de ikke trenger å være det. Anonymkode: a578e...3b6 Det står 05, som altså er 0,5 cm. Ikke 5 😅 Anonymkode: 70e0c...a73 8
Kalikalinka Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Det er hvert fall ikke DU som skal be om unnskyldning her. Men - du burde sagt fra om kakas tilstand da du hentet den. 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gender reveal cake. Barnslig svigerinne. Nei gud, her ville jeg redusert kontakten så mye som mulig! Anonymkode: 86dc1...0db Ja jeg følte jeg så en veldig rar side av hun. Hun oppførte seg som om kaken var smadret. Hver gang noen snakket til hun gjorde hun slik «🙄» før hun svarte og var bare sur Anonymkode: 70e0c...a73 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 Kalikalinka skrev (1 minutt siden): Det er hvert fall ikke DU som skal be om unnskyldning her. Men - du burde sagt fra om kakas tilstand da du hentet den. Ja jeg burde egentlig det, men hun hadde selv sett bilde av den på forhånd. Den så bare nedsunket ut, uten at jeg visste at det ville føre til skader i kaken. Hullet var ikke det når jeg hentet. Anonymkode: 70e0c...a73 2
Miaiai Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 En ting er hennes oppførselen, men resten av gjengen. Jeg hadde aldri gjort hun en en lignende tjeneste igjen. Kommer det frem noe mere seinere så får du ta en alvorsprat med henne. Du har frakten en kake i 4 timer så alt kunne skje. Gravid eller ei. Hvordan et hun ellers? 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 Er vel ikke din feil at det var høl i kaka? Er jeg uheldig, skjer det samme når jeg baker. Det ser stort og flott ut, men inni er det bare luft. Anonymkode: 198e5...905 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Og nei, du skal ikke unnskylde deg. Det bør derimot hun gjøre, om hun har et mikrogram skammevett. Anonymkode: 198e5...905 4 3
Gjest theTitanic Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 Heter det ikke "tusen takk for at du hentet kaken?" Hun tror vel ikke du gjorde det med vilje? Du har hvertfall lært å ikke gjøre henne tjenester igjen ettersom det bare er utakknemlighet å få.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 Å unnskylde seg er noe annet enn å be om unnskyldning Neste gang du blir invitert kan du be henne unnskylde deg, siden du ikke kan komme. Anonymkode: 9ada6...4de 5
Blåttvann Skrevet 21. august 2023 #17 Skrevet 21. august 2023 Dette er virkelig ikke din feil. Og jeg forstår ikke helt hvordan resten av besøket kan behandle deg som dritt heller. 🤷🏼♀️ Jeg hadde skrevet et melding til henne. "Hei, jeg hørte du hadde klikket på meg fordi kaken hadde et hull i seg ved ankomst. Jeg lurer på hvordan du mener at dette var min feil?". Eller så spør du din bror hva som egentlig skjedde. Du sier at kjønnet ikke ble avslørt via hullet, men er du helt sikker på det?Uansett er det ikke din feil altså, men kanskje hun så kjønnet? Det unnskylder henne ikke, men kan være en forklaring. Jeg hadde kuttet ganske mye ned på kontakten hvis du ikke får en oppriktig unnskyldning. Hun skulle bestilt levering av kaken hvis det var så viktig. Å frakte en kake 4 timer i bil krever stort sett spesialinpakning, det har jeg sett i ulike amerikanske kakeshow. En isolert pappeske. Og kaken må være laget for det. Hvis kakebakeren visste at kaken skulle fraktes så er det vel den personen din svigerinne skal være sur på fordi personen ikke har laget kaken stabil nok. Du sier også at kaken var ganske rufsete til å begynne med, så her virker det som om kakebakeren har gjort en dårlig jobb. 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Min svigerinne (brors kjæreste) er gravid og skulle ha navnefest sist helg. I den anledning hadde hun bestilt en kake, fra noen hun kjenner, som skulle være hovedkaken. Kaken bestod av ett lag med blått inni, og fondant utenpå og noe figurer og pynt. (...) Bortsett fra når hun fikk vite kjønnet via kaken. Anonymkode: 70e0c...a73 'Noen hun kjenner' visste altså kjønnet, men ikke den gravide selv. Dårlig jobba, 2/10. Anonymkode: c4edd...0b5 1
Blåttvann Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 'Noen hun kjenner' visste altså kjønnet, men ikke den gravide selv. Dårlig jobba, 2/10. Anonymkode: c4edd...0b5 Uhm, du, det er jo liksom hele poenget med en gender reveal. 😅 Man får et lukket brev med info om kjønnet med seg etter UL og gir dette til de som arrangerer festen eller som lager kaken i dette tilfellet. 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 Dette her virker helt koko. Hvorfor kom ikke svigerinnen og spurte deg om hva som hadde skjedd med kaka ? Og du kunne uten problem bemerket at kaken så litt skjør ut når du hentet den. Det hele virker som et drama fra fjernsynsteateret anno 1972. Anonymkode: b759c...f43 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå