AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #161 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil ikke kalle det mobbing. Jeg vil kalle det uenighet om hva som er pent. Du er sikkert veldig påvirket av nåtidens skjønnhetsidealer? Ikke noe galt i det, det er forståelig. Samfunnet forteller oss hver dag hvordan vi skal se ut og det er ikke lenger lov å rett og slett se gammel ut. Alle blir eldre, det er naturens gang. Jeg tror man blir lykkelige av å akseptere det - i et lengre perspektiv. Anonymkode: 463c4...ae4 Nei. Innleggene i denne tråden har vært ufine. Jeg stusser litt på at voksen mennesker syns det er OK å skrive som noen har gjort i denne tråden.. Anonymkode: 990c1...048 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #162 Del Skrevet 3. september 2023 Jo da, det er faktisk lett å se at noen har tatt Botox hvis man vet hva man skal se etter. Men er det ikke derfor dere gjør det da, for at det skal synes? Selv de som ikke er kjent med Botox kan ofte legge merke til at noe er «off» uten å kunne sette fingeren på akkurat hva det er. Det handler ofte om manglende samsvar. Fordi kroppen faktisk eldes uansett. Hender, hals, ben, hår, stemme, kan røpe en alder og så blir ansiktet litt unaturlig i forhold til resten av fremtoningen. Det er derfor jeg mener Botox faktisk gjør at kvinner ser eldre ut. Det gjør jo at 40-åringer ser ut som 65-åringer, de har akkurat den samme «looken». Huden blir blank, pannen blir uten mimikk, - og er man litt vel ivrig så ender man opp med rare øyebryn, hamsterkinn og kaninnese. Er du over 40 og ikke har rynker i pannen, rundt munn eller øyne, så har du definitivt tatt Botox, sa en lege til meg en gang. Jeg shamer ingen; gjør som dere vil, men jeg vil bare nevne at dere ikke ser yngre ut slik dere tror. Anonymkode: 9507d...9c8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #163 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Uansett hva du skriver, så vil nok vedkommende hevde at det er synlig og at alle syns du ser rar ut😄 Som om ikke de som tar botox har øyne. Jeg har som sagt aldri tatt botox, men vurderer det om en stund, har venninner som har det og det ser naturlig ut, så naturlig at jeg selv vil ta det om noen år😊 Anonymkode: 990c1...048 Ja, og de får bare holde på 😅 Jeg føler meg freshere med litt botox, og at jeg ser mindre sliten ut på slutten av dagen enn før. Mindre hodepine også pga mindre mysing da jeg er sliten. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 60 år, aldri tatt botox eller andre inngrep. Vurderer å ta botox i sinna rynken. Redd for å få skjevt ansikt om nålen treffer en nerve. Noen som kan si noe om risiko for det? Anonymkode: d6508...b92 Sjansen for det er veldig liten, men det er viktig å gå til noen som vet hva de gjør. Gå til en kjent klinikk som har godt rykte. Anonymkode: f0df9...28c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 3. september 2023 #164 Del Skrevet 3. september 2023 Spørsmål til dere som bruker botox (og evt fillers): Jeg har ei venninne på 54 år som har brukt botox i rundt 15 år. Hun har nå av div grunner et ønske om å slutte med dette. Hun har betrodd meg (nokså fortvilet) at hun tror hun aldri kan slutte med dette fordi «omgivelsene vil få sjokk», samt at hun er redd for at ansiktshuden og leppene er videt ut etter mange år med fillers. Hvordan kan hun best gå tilbake? Trappe ned eller gå «cold turkey»? Stemmer det at hud og lepper blir utvidet av fillers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 3. september 2023 #165 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De visste at du hadde det. Derfor de snakket om det. Anonymkode: 463c4...ae4 Sagt av anonym bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #166 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 60 år, aldri tatt botox eller andre inngrep. Vurderer å ta botox i sinna rynken. Redd for å få skjevt ansikt om nålen treffer en nerve. Noen som kan si noe om risiko for det? Anonymkode: d6508...b92 Botox er jo medisin som påvirker nervesystemet, så det kan du gjerne være bekymret for. Det påvirker jo nervecellenes evne til å virke normalt, og nålestikket skal nettopp virke på nerver… Anonymkode: 5e6a4...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #167 Del Skrevet 3. september 2023 Jeg kan forstår de som må ta det av medisinske årsaker, men for utseende? Da kan du like så greit bruke strykejern. Anonymkode: 19214...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 3. september 2023 #168 Del Skrevet 3. september 2023 Har tatt én gang i pannen og rundt øynene i forbindelse med en øyelokksoperasjon for å tvinge musklene til å slappe av etter å ha gått og sperret opp øynene i årevis for å kunne se (dette var i november i fjor). At jeg ikke har hatt hodepine en eneste gang siden, har vært en hyggelig bonus. Så jeg kommer nok til å ta igjen når jeg er ferdig med graviditet og amming. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #169 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 21.56): Botox? Kommer aldri til å skje. Da kan jeg likegodt tatovere «Jeg har dårlig selvtillit» i panna 🤭 Botoxfri dame 53. Anonymkode: 463c4...ae4 Dårlig selvtillit er det man har når man må rakke ned på andre for å velge annerledes enn man selv Å tørre ta litt vare på egen velvære, vitner om en større trygghet. Anonymkode: e0cd2...278 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #170 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dårlig selvtillit er det man har når man må rakke ned på andre for å velge annerledes enn man selv Å tørre ta litt vare på egen velvære, vitner om en større trygghet. Anonymkode: e0cd2...278 «Egen velvære» er en subjektiv greie. Kanskje opplever du «velvære» av å sprøyte toksiner inn i ansiktet ditt. Det er helt greit for meg. Jeg personlig opplever nok mer velvære av å holde ansiktet mitt naturlig og heller fokusere på andre ting. Anonymkode: 463c4...ae4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 3. september 2023 #171 Del Skrevet 3. september 2023 Nordis skrev (1 time siden): Spørsmål til dere som bruker botox (og evt fillers): Jeg har ei venninne på 54 år som har brukt botox i rundt 15 år. Hun har nå av div grunner et ønske om å slutte med dette. Hun har betrodd meg (nokså fortvilet) at hun tror hun aldri kan slutte med dette fordi «omgivelsene vil få sjokk», samt at hun er redd for at ansiktshuden og leppene er videt ut etter mange år med fillers. Hvordan kan hun best gå tilbake? Trappe ned eller gå «cold turkey»? Stemmer det at hud og lepper blir utvidet av fillers? Det kommer jo helt ann på hvor mye hun tar. Hun kan jo vente å se hvordan hun føler seg når det begynner å gå ut. Alt forsvinner ikke over natten. Det går gradvis. Om hun har tatt jevnlig botox i 15år, så vil hun ikke plutselig bli kjempe rynkete. Botox er jo forebyggende mot at linjer og rynker skal oppstå. Jeg har tatt i 5år, og hadde en pause i fjor. Å linjene mine kom nesten ikke tilbake. Ved normal bruk, så vil ikke huden strekkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 3. september 2023 #172 Del Skrevet 3. september 2023 Raquelle skrev (4 minutter siden): Det kommer jo helt ann på hvor mye hun tar. Hun kan jo vente å se hvordan hun føler seg når det begynner å gå ut. Alt forsvinner ikke over natten. Det går gradvis. Om hun har tatt jevnlig botox i 15år, så vil hun ikke plutselig bli kjempe rynkete. Botox er jo forebyggende mot at linjer og rynker skal oppstå. Jeg har tatt i 5år, og hadde en pause i fjor. Å linjene mine kom nesten ikke tilbake. Ved normal bruk, så vil ikke huden strekkes. Ok. Vi ikke huden bli strukket av fillers heller? Hun har brukt ganske mye av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #173 Del Skrevet 3. september 2023 Har aldri tatt, men vet folk med min kroniske sykdom kan få injeksjoner med Botox som hjelp mot spasmer. Leste litt rundt akkurat det nå på grunn av denne tråden, og fant en forskningsrapport samtidig som mange av dere kanskje synes det ville vært interessant å lese: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7874868/ Anonymkode: ffd49...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raquelle Skrevet 3. september 2023 #174 Del Skrevet 3. september 2023 Nordis skrev (1 time siden): Ok. Vi ikke huden bli strukket av fillers heller? Hun har brukt ganske mye av det. Om hun lar det gå ut naturlig, så vil nok huden rekke å trekke seg sammen av seg selv. Det går jo ut over tid, og hos noen veldig lang tid. Men det har jo selvfølgelig noe å si hvor mye hun har strukket huden. Om hun får går å får det fjernet, så forsvinner alt på en gang sammen, og du mister en del av din naturlige hyaluronsyre sånn at du fort blir sende slapp og skrukkete ut. Så det er ikke å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #175 Del Skrevet 3. september 2023 Tar to ganger i året, en på tidlig vår og så før jul. Mindre mysing på sommeren hjelper også mot spenningshodepine. Anonymkode: 46ce3...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #176 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har aldri tatt, men vet folk med min kroniske sykdom kan få injeksjoner med Botox som hjelp mot spasmer. Leste litt rundt akkurat det nå på grunn av denne tråden, og fant en forskningsrapport samtidig som mange av dere kanskje synes det ville vært interessant å lese: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7874868/ Anonymkode: ffd49...8eb Rimelig mye bivirkninger listet opp der. Både milde og alvorlige bivirkninger. Takk for link. Sikkert lurt å lese for de som vurderer botox. Anonymkode: 463c4...ae4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #177 Del Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo da, det er faktisk lett å se at noen har tatt Botox hvis man vet hva man skal se etter. Men er det ikke derfor dere gjør det da, for at det skal synes? Selv de som ikke er kjent med Botox kan ofte legge merke til at noe er «off» uten å kunne sette fingeren på akkurat hva det er. Det handler ofte om manglende samsvar. Fordi kroppen faktisk eldes uansett. Hender, hals, ben, hår, stemme, kan røpe en alder og så blir ansiktet litt unaturlig i forhold til resten av fremtoningen. Det er derfor jeg mener Botox faktisk gjør at kvinner ser eldre ut. Det gjør jo at 40-åringer ser ut som 65-åringer, de har akkurat den samme «looken». Huden blir blank, pannen blir uten mimikk, - og er man litt vel ivrig så ender man opp med rare øyebryn, hamsterkinn og kaninnese. Er du over 40 og ikke har rynker i pannen, rundt munn eller øyne, så har du definitivt tatt Botox, sa en lege til meg en gang. Jeg shamer ingen; gjør som dere vil, men jeg vil bare nevne at dere ikke ser yngre ut slik dere tror. Anonymkode: 9507d...9c8 Men igjen så kommer det jo ann på hvor mye man bruker. Man må ikke bli helt stiv og helt glatt av botox. Baby botox minker rynker og linjer, men fjerner de ikke helt. Se på Kate Middleton. Hennes ansikt er fortsatt veldig levende, linjene er mindre men ikke borte. Hun ser bare mindre sliten ut. Jeg vil eldes, men bare litt saktere 😂 Anonymkode: f0df9...28c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #178 Del Skrevet 3. september 2023 Tok forrige mandag for første gang (41 år). Tok langs rynkene rundt munnen, nå sliter jeg med enkelte bokstaver når jeg prater.. føler meg som en idiot 🤣 håper det går fort over. Rynkene er borte, men talefeilen er super irriterende. Blir ikke gjøre det igjen. Anonymkode: fe44a...768 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #179 Del Skrevet 4. september 2023 Nordis skrev (16 timer siden): Spørsmål til dere som bruker botox (og evt fillers): Jeg har ei venninne på 54 år som har brukt botox i rundt 15 år. Hun har nå av div grunner et ønske om å slutte med dette. Hun har betrodd meg (nokså fortvilet) at hun tror hun aldri kan slutte med dette fordi «omgivelsene vil få sjokk», samt at hun er redd for at ansiktshuden og leppene er videt ut etter mange år med fillers. Hvordan kan hun best gå tilbake? Trappe ned eller gå «cold turkey»? Stemmer det at hud og lepper blir utvidet av fillers? Aner ikke med fillers, men Botox går helg fint å slutte med. Hun vil likevel ha mindre rynker enn hun ville hatt om hun ikke tok Botox. se på den nyere dokumentaren av Pamela Andersson. Hun har sluttet med botox etter mange år, rynkene er jo der når hun beveger ansiktet, men de har ikke satt seg i ansiktet på samme måte. Anonymkode: 6dfaf...b58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #180 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aner ikke med fillers, men Botox går helg fint å slutte med. Hun vil likevel ha mindre rynker enn hun ville hatt om hun ikke tok Botox. se på den nyere dokumentaren av Pamela Andersson. Hun har sluttet med botox etter mange år, rynkene er jo der når hun beveger ansiktet, men de har ikke satt seg i ansiktet på samme måte. Anonymkode: 6dfaf...b58 Hvorfor sluttet hun med botox? Anonymkode: 463c4...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå