Gå til innhold

Hvor mange ganger i året tar du BOTOX?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 23.33):

Tatt i 10 år, midt i 40-årene nå. Tar ca 2 ganger pr år, mulig 3 ganger i begynnelsen. Opplever dessverre at brynene blir litt rare de siste gangene. Klør også mer i øynene. Tidligere var Botox et utrolig enkelt «skjønnhetsmiddel», men nå synes jeg altså at brynene blir litt underlige. 

Anonymkode: 8909f...eaf

Da gjør ikke behandleren din en god nok jobb. Du må få satt litt over bryna også, så de ikke går så opp i bue (hvis det er det som blir rart). 

Anonymkode: 9b7c6...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar Botox i smilerynkene, en gang i året og setter filler i de nasolabiale linjene hver 18 måned.  Det holder for meg, men kjenner jo flere som «trenger» Botox hver 3-4 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som påstår hardnakket at botox er usynlig, og at vi som sier at vi ser når noen har brukt botox må ta feil, at vi blander botox og fillers: NEI, vi blander ikke botox og fillers. De fleste er godt kjent med forskjellen. Og JA, vi ser at du har brukt botox.

Til dere som mener at kolleger ikke har sett at dere bruker botox fordi ingen av dem har sagt noe - eller de spiller overrasket når dere forteller det: Kollegene dine er bare høflige.

Og hvorfor er dere så himla opptatt av om det synes eller ikke? Hvorfor så mye prat om at det ikke er synlig, at ingen ser det osv? Kan dere ikke bare stå for det, liksom? Eller skjemmes dere?

Anonymkode: 463c4...ae4

Det du sier er ingen universell sannhet. Jeg (og mange med meg) kan ikke se det. Jeg og flere kollegaer ble kjempeoverrasket da noen andre kollegaer sa de hadde tatt Botox. Det var virkelig ikke synlig. 

Anonymkode: 6dfaf...b58

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som påstår at dere alltid ser hvem som har tatt Botox, kan dere gi et eksempel på noen dere ser det på der det ikke er så åpenbart? En politiker, TV-personlighet e.l.?

Anonymkode: 39c96...f12

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hver 3. måned på statens regning. 31 stikk fordelt i panne, skuldre, nakke, hodebunn og sinnarynke. Absolutt ikke for å minimere rynker, men for å dempe smerter (har kronisk migrene). 

Anonymkode: 1cb5e...bf2

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 17.21):

Jeg forstår ikke denne nedlatende holdningen overfor voksne mennesker som tar sine egne valg. Folk gjør som er selv vil, men det er hyklersk å «ta» andre pga botox mens man selv bruker sminke og whatnot. 

Ingen syns stive ansikter er pene, alt med måte og gjerne litt mindre enn det som er anbefalt og botox forsvinner igjen. Det er lammer nervene for en kort tid.

Anonymkode: 990c1...048

Er det våre valg da, eller er det samfunnet rundt oss som pusher dårlige synspunkter og kvinnelig aldringsforakt over på oss? Jeg reiser for ca 50000 i året, og tror nok jeg får mer glede ut av å bruke penga mine på det enn å prøve å slette rynkene mine.

Jeg er i grunnen glad i de rynkene, jeg. Jeg har god helse og lever et morsomt liv selv om jeg er 50 +, og det vil jeg også vise yngre generasjoner 

Anonymkode: 0d9f6...222

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror trenden vil snu. Det kommer til å bli status å kunne vise fram linjer i panna og smilerynker. Fordi dette signaliserer til omverdenen at man er trygg på seg selv og er opptatt med viktigere ting enn å studere seg selv i speilet.

Endret av Nordis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere tok jeg botox 2-3 ganger i året, så gikk det ned til 1 gang i året - og nå har jeg tatt botox i sinnarynke/panne for siste gang😄 Jeg nærmer meg 50 år og ønsker ikke lenger å være så glatt i pannen😉 Kommer til å fortsette med botox i kråketær og i haken👌🏼 Synest at det er greit med litt rynker, men noen av oss er genetisk disponert til å ende opp som svisketryner😬😬

Anonymkode: ef53a...b48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som påstår at dere alltid ser hvem som har tatt Botox, kan dere gi et eksempel på noen dere ser det på der det ikke er så åpenbart? En politiker, TV-personlighet e.l.?

Anonymkode: 39c96...f12

Tja, det er mange.. Åpenbart at f eks Märtha og Mette-Marit bruker botox. Og mange, mange andre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raquelle skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke noe problem med å fortelle det til andre!

Jeg brøt ut i latter da noen av mine tidligere kollegaer satt å pratet negativt om botox i en pause for noen år siden. De lurte på hva jeg lo så fælt av. Så fortalte de, at jeg sitter nå her med ansiktet fult av botox. Men visste ikke at jeg så så jævlig ut.

Noen av de er rett og slett frekt ærlige. Så de hadde med glede sagt rett ut om de hadde sett det på meg. For de elsker å komme med stikk til andre. Men da ble de jaggu stille og rare.

Samme her. Satt på pauserommet og de snakket som om folk med Botox som så så gærne ut at du kunne skille de ut i en flokk på 100 meters avstand og de med fillers var enda verre. Måtte spørre om de satt der i "baksnakket" meg rett foran meg, eller hva var greia? Nei, det skjønte de ikke hva jeg mente med? Nei, sier jeg, jeg er jo full av Botox og fillers har jeg og, så da er det vel meg dere mener? Nei ..for det hadde de faktisk ikke sett. Ble noen flaue kollegaer da ja!

Endret av BobbySocks
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (26 minutter siden):

Samme her. Satt på pauserommet og de snakket som om folk med Botox som så så gærne ut at du kunne skille de ut i en flokk på 100 meters avstand og de med fillers var enda verre. Måtte spørre om de satt der i "baksnakket" meg rett foran meg, eller hva var greia? Nei, det skjønte de ikke hva jeg mente med? Nei, sier jeg, jeg er jo full av Botox og fillers har jeg og, så da er det vel meg dere mener? Nei ..for det hadde de faktisk ikke sett. Ble noen flaue kollegaer da ja!

De visste at du hadde det. Derfor de snakket om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, det er mange.. Åpenbart at f eks Märtha og Mette-Marit bruker botox. Og mange, mange andre. 

Jeg vurderer å ta botox om noen år. Har venninner som har tatt det og det ser fint ut. 

Og er Martha og Mette-Marit eksemplene dine, så er det jo enda et bevis på at hvor naturlig og fint det kan se ut. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De visste at du hadde det. Derfor de snakket om det.

Du er merkelig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (49 minutter siden):

Man kan jo ikke annet enn å le av det😂

Jeg sa til en av mine beste venninner at jeg hadde time for botox, og hun mente det var bare tøys og at det ikke så bra ut. Så møtte jeg henne noen uker senere, og hun sier at hun er glad jeg ombestemte meg. Vel det hadde jeg ikke gjort 😅

Jeg elsker jo smile rynkene mine, så de vil jeg ha 🥰 men ikke like glad i linjene som kun kommer på ene siden av panna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du er merkelig.

Trist at vi har kommet dit som samfunn at de som forfekter det naturlige er de som er de merkelige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raquelle skrev (3 minutter siden):

Man kan jo ikke annet enn å le av det😂

Jeg sa til en av mine beste venninner at jeg hadde time for botox, og hun mente det var bare tøys og at det ikke så bra ut. Så møtte jeg henne noen uker senere, og hun sier at hun er glad jeg ombestemte meg. Vel det hadde jeg ikke gjort 😅

Jeg elsker jo smile rynkene mine, så de vil jeg ha 🥰 men ikke like glad i linjene som kun kommer på ene siden av panna. 

Uansett hva du skriver, så vil nok vedkommende hevde at det er synlig og at alle syns du ser rar ut😄 Som om ikke de som tar botox har øyne. Jeg har som sagt aldri tatt botox, men vurderer det om en stund, har venninner som har det og det ser naturlig ut, så naturlig at jeg selv vil ta det om noen år😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

60 år, aldri tatt botox eller andre inngrep.  Vurderer å ta botox i sinna rynken. Redd for å få skjevt ansikt om nålen treffer en nerve. Noen som kan si noe om risiko for det?

Anonymkode: d6508...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trist at vi har kommet dit som samfunn at de som forfekter det naturlige er de som er de merkelige.

Det var ikke det jeg skrev.

Det er bare merkelig med folk som hevder at de er gode forbilder, samtidig som de nærmest mobber andre som ikke gjør det samme som dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da gjør ikke behandleren din en god nok jobb. Du må få satt litt over bryna også, så de ikke går så opp i bue (hvis det er det som blir rart). 

De har heller blitt litt for lave. Har også måtte korrigere for at yttersiden har gått for mye opp. 

Anonymkode: 8909f...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke det jeg skrev.

Det er bare merkelig med folk som hevder at de er gode forbilder, samtidig som de nærmest mobber andre som ikke gjør det samme som dem. 

Jeg vil ikke kalle det mobbing. Jeg vil kalle det uenighet om hva som er pent. Du er sikkert veldig påvirket av nåtidens skjønnhetsidealer? Ikke noe galt i det, det er forståelig. Samfunnet forteller oss hver dag hvordan vi skal se ut og det er ikke lenger lov å rett og slett se gammel ut. Alle blir eldre, det er naturens gang. Jeg tror man blir lykkelige av å akseptere det - i et lengre perspektiv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...