AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #181 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor sluttet hun med botox? Anonymkode: 463c4...ae4 Det må du spørre henne om. Så bare flere kosmetiske kirurger på TikTok dra frem henne som eksempel. Hun har på en måte helt glatt hud når hun holder ansiktet i ro, og så dukker det opp masse når kun snakker. Anonymkode: 6dfaf...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #182 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det må du spørre henne om. Så bare flere kosmetiske kirurger på TikTok dra frem henne som eksempel. Hun har på en måte helt glatt hud når hun holder ansiktet i ro, og så dukker det opp masse når kun snakker. Anonymkode: 6dfaf...b58 Hva da dukker opp når hun snakker? Rynker? Mimikk? Bra i såfall. Det er da helt naturlig! Anonymkode: 463c4...ae4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #183 Del Skrevet 4. september 2023 Nordis skrev (På 3.9.2023 den 14.29): Spørsmål til dere som bruker botox (og evt fillers): Jeg har ei venninne på 54 år som har brukt botox i rundt 15 år. Hun har nå av div grunner et ønske om å slutte med dette. Hun har betrodd meg (nokså fortvilet) at hun tror hun aldri kan slutte med dette fordi «omgivelsene vil få sjokk», samt at hun er redd for at ansiktshuden og leppene er videt ut etter mange år med fillers. Hvordan kan hun best gå tilbake? Trappe ned eller gå «cold turkey»? Stemmer det at hud og lepper blir utvidet av fillers? Nordis skrev (På 3.9.2023 den 15.47): Ok. Vi ikke huden bli strukket av fillers heller? Hun har brukt ganske mye av det. Til den som hevdet at en lege hadde sagt til henne at alle som har lite rynker i 40-årene har tatt botox, har ikke fasiten på det. Det er hans mening. Moren min er et godt eksempel, hun er 65 år og har veldig lite rynker. Nå er hun typen som aldri bruker sminke eller hudpleieprodukter og vasker ansiktet med vann nå og da. Hun bruker ikke solkrem heller, men hun liker ikke å sole seg. Hun har porselenshud og har mindre linjer enn meg. Har kjøpt ulike serum til henne, som hun ikke gidder å bruke, for hun bryr seg ikke om slikt. Jeg har selv ganske fin hud (enn så lenge), og har jeg samme type hud som mamme vil jeg ikke få mange linjer og rynker, men jeg er i motsetning til moren min, glad i å bruke sminke og hudpleieprodukter og kommer nok til å ta botox om jeg får fremtredende linjer, men fillers kommer jeg ALDRI til å ta. Det er overraskende at folk ukritisk sprøyter inn fillers og at det er mange hudpleiesalonger som tilbyr det og anbefaler det til kundene, da har man rett og slett ikke fulgt med og har ikke kunnskap om ulempene. Jeg er som nevnt glad i hudpleie og undersøker mye om ingrediensene jeg påfører på huden og følger mange dermatologer på sosiale medier, og kommer jeg til å ta botox, da er det etter å ha nøye vurdering og research, men tilbake til fillers og spørsmålet Nordis stiller her - da er svaret kort og greit, JA, huden blir strukket av fillers og mange får større ansikt. Det er kjent og etter å ha brukt fillers i over 20 år har man nå kunnskap om hva det kan føre til. Fillers forsvinner aldri helt, det flytter på seg og gir deg en viss type utseende. Her er en plastisk kirurg som jeg følger, som snakker litt om fillers og ulempene. Jeg kommer som sagt ALDRI, ALDRI til å ta fillers, men botox? Ja. (14 minutter inn i videoen snakker han om fillers) Og angående laser, ultralyd, så er det også uaktuelt å bruke for mitt vedkommende. Mindre fett i ansiktet vil føre til at du ser eldre ut. Mange deler erfaringene sine med i kommentarfeltet. Anonymkode: 990c1...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #184 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Til den som hevdet at en lege hadde sagt til henne at alle som har lite rynker i 40-årene har tatt botox, har ikke fasiten på det. Det er hans mening. Moren min er et godt eksempel, hun er 65 år og har veldig lite rynker. Nå er hun typen som aldri bruker sminke eller hudpleieprodukter og vasker ansiktet med vann nå og da. Hun bruker ikke solkrem heller, men hun liker ikke å sole seg. Hun har porselenshud og har mindre linjer enn meg. Har kjøpt ulike serum til henne, som hun ikke gidder å bruke, for hun bryr seg ikke om slikt. Jeg har selv ganske fin hud (enn så lenge), og har jeg samme type hud som mamme vil jeg ikke få mange linjer og rynker, men jeg er i motsetning til moren min, glad i å bruke sminke og hudpleieprodukter og kommer nok til å ta botox om jeg får fremtredende linjer, men fillers kommer jeg ALDRI til å ta. Det er overraskende at folk ukritisk sprøyter inn fillers og at det er mange hudpleiesalonger som tilbyr det og anbefaler det til kundene, da har man rett og slett ikke fulgt med og har ikke kunnskap om ulempene. Jeg er som nevnt glad i hudpleie og undersøker mye om ingrediensene jeg påfører på huden og følger mange dermatologer på sosiale medier, og kommer jeg til å ta botox, da er det etter å ha nøye vurdering og research, men tilbake til fillers og spørsmålet Nordis stiller her - da er svaret kort og greit, JA, huden blir strukket av fillers og mange får større ansikt. Det er kjent og etter å ha brukt fillers i over 20 år har man nå kunnskap om hva det kan føre til. Fillers forsvinner aldri helt, det flytter på seg og gir deg en viss type utseende. Her er en plastisk kirurg som jeg følger, som snakker litt om fillers og ulempene. Jeg kommer som sagt ALDRI, ALDRI til å ta fillers, men botox? Ja. (14 minutter inn i videoen snakker han om fillers) Og angående laser, ultralyd, så er det også uaktuelt å bruke for mitt vedkommende. Mindre fett i ansiktet vil føre til at du ser eldre ut. Mange deler erfaringene sine med i kommentarfeltet. Anonymkode: 990c1...048 "Adding fillers doesn't make us look younger, but puffier and different." Og det verste er at det ikke forsvinner, men endrer utseendet i ansiktet. Han anbefaler ikke å løse det opp heller, for det kan føre til mer skade. Er så glad for at jeg ikke har tatt fillers. Det er så viktig å tenke på hva en injiserer i ansiktet og at man ikke ukritisk tar behandlinger bare for andre har gjort det og fordi en hudpleie anbefaler det. Anonymkode: 990c1...048 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #185 Del Skrevet 4. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Adding fillers doesn't make us look younger, but puffier and different." Og det verste er at det ikke forsvinner, men endrer utseendet i ansiktet. Han anbefaler ikke å løse det opp heller, for det kan føre til mer skade. Er så glad for at jeg ikke har tatt fillers. Det er så viktig å tenke på hva en injiserer i ansiktet og at man ikke ukritisk tar behandlinger bare for andre har gjort det og fordi en hudpleie anbefaler det. Anonymkode: 990c1...048 Ikke meningen å kuppe tråden med fillers-prat, men her er en hudlege som snakker om fillers... Jeg forstår ikke at folk tør å ta fillers, men det handler om kunnskap, derfor er det viktig å belyse baksiden med fillers. Anonymkode: 990c1...048 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 5. september 2023 #186 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (På 31.8.2023 den 19.49): Hvorfor svarer dere som aldri har tatt botox og heller ikke tenker å starte? Anonymkode: 558a4...007 Jeg har ikke svart tidligere her da, men for min del virker det bare litt skummelt og som en unødvendig risiko å sprøyte lammende gift inn i ansiktet når grunnen er utelukkende kosmetisk. Godt mulig jeg er overhysterisk til noe som mange anser som ufarlig, men likevel - har ikke lyst å ta sjansen. Samtidig tenker jeg at det er lett å gjøre seg avhengig av kanskje? Når man har begynt, føler man at man må fortsette for å opprettholde det man har blitt vant til å se i speilet? Jeg er selv 46 år og har nok min del av rynker, men har heldigvis ikke den veldig markante sinnarynken som tydeligvis mange plages med, så muligens jeg hadde veid det annerledes hvis jeg hadde det. De som tar det for migrene og spenningshodepine eller andre medisinske grunner, forstår jeg godt, bare for å ha sagt det 😉 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #187 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 17.47): Tok forrige mandag for første gang (41 år). Tok langs rynkene rundt munnen, nå sliter jeg med enkelte bokstaver når jeg prater.. føler meg som en idiot 🤣 håper det går fort over. Rynkene er borte, men talefeilen er super irriterende. Blir ikke gjøre det igjen. Anonymkode: fe44a...768 Dette sliter en del influensere med. De "lesper" på en måte. Nå vet jeg hvorfor😉 takk for at du deler. Kjip opplevelse og bra at du ikke gjør det flere ganger. Har selv fått satt botox i sinnarynka og rundt øynene. Er ikke synbart for andre enn meg selv. Er over 1 år siden jeg fikk satt sist. Jeg kommer til å få påfyll...etterhvert. -jeg må ikke få satt hver 3 mnd liksom. Anonymkode: 365d7...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11. september 2023 #188 Del Skrevet 11. september 2023 Null Jeg er over 50. Synes egentlig at verden har for mye fokus på utseende. Synes at en god rollemodell er å ikke gjøre noe kirurgisk endring som ikke er helt nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 11. september 2023 #189 Del Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette sliter en del influensere med. De "lesper" på en måte. Nå vet jeg hvorfor😉 takk for at du deler. Jeg tror mange av de lesper for at de fikser på tennene med invisalign eller inkognito. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epleberte Skrevet 17. september 2023 #190 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (På 1.9.2023 den 3.49): Aldri tatt, kommer aldri til å gjøre. Og det er faktisk ikke fordi jeg har noe prinsipielt i mot det, men fordi jeg synes det får folk til å se mye eldre ut. Anonymkode: 9507d...9c8 Men vet du hva botox er, eller blander du det med fillers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epleberte Skrevet 17. september 2023 #191 Del Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 13.53): Jo da, det er faktisk lett å se at noen har tatt Botox hvis man vet hva man skal se etter. Men er det ikke derfor dere gjør det da, for at det skal synes? Selv de som ikke er kjent med Botox kan ofte legge merke til at noe er «off» uten å kunne sette fingeren på akkurat hva det er. Det handler ofte om manglende samsvar. Fordi kroppen faktisk eldes uansett. Hender, hals, ben, hår, stemme, kan røpe en alder og så blir ansiktet litt unaturlig i forhold til resten av fremtoningen. Det er derfor jeg mener Botox faktisk gjør at kvinner ser eldre ut. Det gjør jo at 40-åringer ser ut som 65-åringer, de har akkurat den samme «looken». Huden blir blank, pannen blir uten mimikk, - og er man litt vel ivrig så ender man opp med rare øyebryn, hamsterkinn og kaninnese. Er du over 40 og ikke har rynker i pannen, rundt munn eller øyne, så har du definitivt tatt Botox, sa en lege til meg en gang. Jeg shamer ingen; gjør som dere vil, men jeg vil bare nevne at dere ikke ser yngre ut slik dere tror. Anonymkode: 9507d...9c8 "Botox faktisk gjør at kvinner ser eldre ut. Det gjør jo at 40-åringer ser ut som 65-åringer, de har akkurat den samme «looken». Huden blir blank, pannen blir uten mimikk, - og er man litt vel ivrig så ender man opp med rare øyebryn, hamsterkinn og kaninnese." nå viser du jo at du ikke ser forskjell på botox og fillers.. Det er interessant med diskusjon, men ikke når man ikke har grunnleggende forståelse av temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #192 Del Skrevet 17. september 2023 cerruti skrev (På 11.9.2023 den 15.13): Jeg tror mange av de lesper for at de fikser på tennene med invisalign eller inkognito. Se på Instaheidi...hun har ikke fikset tennene (ser ikke sånn ut i allefall) men hun sliter med å prate uten lesping pga av for mye fyll/botox i leppene. Ingenting beveger seg. Anonymkode: 365d7...f3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #193 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg tar botox i pannen ca. 1 gang i året. Har gjort det årlig siden jeg var 27 år. Har en svært stram pannemuskel som gjør at jeg kronisk strammer pannen som medfører at jeg ser eldre ut, sur ut og får hodepine. Anonymkode: 91cc5...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 27. september 2023 #194 Del Skrevet 27. september 2023 Så på videoene til dr som ble nevnt over her. Beinstruktur er viktigere enn fillers, altså fillers gjør at man ser oppblåst ut, ikke yngre ut. Leste om en mann som jevnlig tok fillers og har nå sluttet med de, så nå sliter han med løs hud etter for mye fillers… Ta vitaminer. Mineraler. Spis sunt. Fillers er dyrt, varer kort tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #195 Del Skrevet 28. september 2023 Jeg har litt sinnarynke. Ellers er jeg rynkefri selv om jeg er 48 år. Jeg kommer nok til å «fikse» sinnarynken når den blir verre. Og jeg driter i om folk misliker det. Min kropp, mitt valg. Anonymkode: 5fb7c...889 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #196 Del Skrevet 28. september 2023 Motelvibes skrev (På 27.9.2023 den 11.14): Så på videoene til dr som ble nevnt over her. Beinstruktur er viktigere enn fillers, altså fillers gjør at man ser oppblåst ut, ikke yngre ut. Leste om en mann som jevnlig tok fillers og har nå sluttet med de, så nå sliter han med løs hud etter for mye fillers… Ta vitaminer. Mineraler. Spis sunt. Fillers er dyrt, varer kort tid. Det er ikke fillers Ts skriver om. Det er Botox. Hun vil ikke ta fillers. Anonymkode: 5fb7c...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #197 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 7.06): Aner ikke med fillers, men Botox går helg fint å slutte med. Hun vil likevel ha mindre rynker enn hun ville hatt om hun ikke tok Botox. se på den nyere dokumentaren av Pamela Andersson. Hun har sluttet med botox etter mange år, rynkene er jo der når hun beveger ansiktet, men de har ikke satt seg i ansiktet på samme måte. Anonymkode: 6dfaf...b58 Jeg har sett nye bilder av henne. Jeg synes hun ser helt nydelig ut nå. Anonymkode: 5fb7c...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #198 Del Skrevet 28. september 2023 0 Anonymkode: 5c5f3...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 29. september 2023 #199 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke fillers Ts skriver om. Det er Botox. Hun vil ikke ta fillers. Anonymkode: 5fb7c...889 Ok, men fillers ble nevnt i forbindelse med videoen som ble lagt ut. Vet at botox ikke er fillers men lammer musklene. Likevel brukes det ofte i kombinasjon med fillers, for å fylle i linker/rynker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #200 Del Skrevet 12. desember 2023 On 8/31/2023 at 5:47 PM, AnonymBruker said: Helt enig. Utrolig trist at vi har kommet dit at vi ser på spor av levd liv som noe som må fikses og fjernes. Anonymkode: 463c4...ae4 Du snakker om det å bli gammel og uattraktiv som en slags bragd. Det er det ikke. Anonymkode: ac48e...d02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå