Moonchild Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 Sønnen min på 3,5 måneder har hittil vært veldig flink til å spise av flaske de gangene jeg ikke har kunnet amme ham (f.eks. de gangene han har blitt sulten mens jeg har vært på trening), men i dag nektet han for første gang å spise fra flaske mens jeg var og trente. Da jeg kom hjem prøvde pappaen igjen å gi ham flaske, og gutten ville ikke ha. Hostet, harket og spyttet ut. Men da han fikk tilbud om pupp spiste han som bare det. Er dette noe som går over, evt. hva kan jeg gjøre for å "venne ham til" flaske igjen? Det er forsåvidt ikke noe stort problem, men det er greit at han kan ta flaske den ene gangen i uka jeg trener... Dessuten skal jeg i jentebursdag om halvannen uke, og planen er da at pappaen og sønnen skal være hjemme og kose seg. Men det blir jo ikke mye kos, verken for meg eller dem, hvis han nekter å spise og jeg vet at han er hjemme og ikke har det bra. Jeg om flere som har skrevet om at barna har nektet flaske ved 3-4 måneders alder, men har ikke fått med meg om dette er noe som går over... Gutten er forøvrig en liten "mammadalt" som aller helst vil sovne i armkroken med puppen i munnen, så det ville ikke forundre meg om han plutselig har blitt en flaskenekter. På den andre siden duger smokken fortsatt som bare det (i samme armkrok), så jeg aner jo ikke om det kanskje var melken det var noe galt med (frysemelk, halvannen måned gammel), eller om det var flasken som var problemet (vi har nylig byttet til 3+ smokk på flasken). Råd eller tips mottas med takk!
Fibonacci Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 (endret) Vi opplevde akkurat det samme, og det gikk dessverre ikke over. Men vi fikk noen tips da vi holdt på med det. Kjøpe nye flaskesmokker med flere hull, evt. bytte flaskemerke. Vi prøvde oss fram med alle mulige ting, men Brage var veldig sta og ga seg først etter mye kamp og utmattelse. Det går an å prøve å gi direkte fra en liten kopp, de gjennomsiktige plasttoppene som følger med flaskene kan egne seg til det. En gang matet mannen min Brage med skje! Det tok litt tid... Lykke til, kanskje det løser seg bare ved å prøve en annen type flaske Endret 18. januar 2006 av La Traviata
Gjest en mor på besøk Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Han dør ikke av sult med flasken i munnen.
Gjest Pecado Skrevet 18. januar 2006 #4 Skrevet 18. januar 2006 Prøv å bytt til den minste smokken igjen. Kan hende han synes melka kommer for fort.
Gjest Bizzy i.i. Skrevet 18. januar 2006 #5 Skrevet 18. januar 2006 Jørgen er flaskebarn, men da jeg forsøkte å bytte til 3+ smokkene ble det bare krøll, så vi måtte gå tilbake til 2+ smokkene og da var allt greit igjen Håper det er så enkelt hos dere også
Furstina Skrevet 19. januar 2006 #6 Skrevet 19. januar 2006 prova med olika smokker men också med att låta honom dricka ur en kopp eller ett glas - det kan de faktiskt klara av rätt så bra (men visst spills det en del)
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2006 #7 Skrevet 19. januar 2006 Han dør ikke av sult med flasken i munnen. ← enig.
Moonchild Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2006 Han dør ikke av sult med flasken i munnen. ← Nei, sier du det. Forøvrig, tusen takk for gode tilbakemeldinger. Det er ikke umulig at 3+ smokken er for rask. Han liker jo også den "trege" puppen best. Tipset om å bruke flasketoppen som kopp var forøvrig veldig bra! Hva gjelder andre flasketyper - nå bruker vi Avent, noen som har en annen flaske å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå