Gå til innhold

Gjorde i buksa nå nettopp. Tips til forebygging av UVI, bakteriell vaginose osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var bare helt forferdelig. Av flere grunner. For folk flest er det kanskje ikke verdens undergang å bæsje på seg. Men jeg har OCD i tillegg, og for sikkerhets skyld låner jeg et hus for øyeblikket. De kommer snart hjem.

Så her er greia. Jeg gikk på tur nå, og magen slo seg fullstendig vrang. Jeg måtte stoppe opp 100 ganger med beina i kryss, men til ingen nytte. Jeg følte meg som en idiot for de som gikk forbi meg. Dette må ha vært noe av det verste jeg har opplevd. Det gikk som det måtte gå.

Kom meg hjem, fikk vrengt av meg klærne (som for øvrig går i søpla). Var heldigvis gamle og slitte klær med malingsflekker uansett. Men det var utenom poenget. Så fort at avføringen hadde blitt presset "begge veier". Altså helt foran også. Jeg vasket med våtservietter, men det var jo over alt 😭 Umulig å ikke få opp i skjelden. Sikkert urinrøret også. Fikk gjort meg forholdsvis ren, og gikk så i dusjen.

Men det er ikke dette som gir meg angst altså. I forhold til det så lurer jeg bare på om noen har noen forebyggende råd eller tips til å ikke få urinveisinfeksjon eller bakteriell vaginose? Er ikke plaget av noen av delene fra før. Tror jeg har hatt UVI én gang i voksen alder. Bakteriell vaginose har jeg aldri hatt. Og ønsker det virkelig ikke heller.

Når det kommer til OCD så føler jeg nå av det er bæsj/tarmbakterier over alt. Jeg har vasket over doen med spritservietter, og kommer til å fortsette med de serviettene på dusj, ting jeg kan ha tatt på osv. Men jeg føler bare at det har "rent av meg" og ned på gulvet i dusjen, og at jeg har labbet det rundt over alt nå. Jeg ser jo selv at det jeg sier nå er irrasjonelt. Men jeg trenger allikevel å høre noen trøstende ord. Redd for å gjøre de som bor her dausjuke eller noe. Ta med meg tarmbakterier fra dusjgulvet og tråkke ned i teppet eller noe. 

Huff, jeg vet jeg høres dum ut. Men denne situasjonen var bare overveldende for meg. Alt for mye på en gang, for en allerede sårbar psyke. Og dette er naturligvis alt for skamfullt å snakke om med kjente.

Tusen hjertelig takk på forhånd, hvis noen gidder å lese og ta seg tid til å svare uten å dømme meg eller komme med nedlatende svar 💐

Anonymkode: 93a6c...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff stakkars deg! Det hørtes ikke noe hyggelig ut, og enda verre når du ikke er hjemme en gang! 

Høres ut som du fikk vasket deg ganske raskt så det går nok helt fint. Du har nok også vasket mer nøye enn hva de aller fleste andre ville gjort. Legg deg med og slapp av, alle kan være uheldig!

Anonymkode: 27956...59a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uff stakkars deg! Det hørtes ikke noe hyggelig ut, og enda verre når du ikke er hjemme en gang! 

Høres ut som du fikk vasket deg ganske raskt så det går nok helt fint. Du har nok også vasket mer nøye enn hva de aller fleste andre ville gjort. Legg deg med og slapp av, alle kan være uheldig!

Tusen, tusen takk for at du tok deg tid til å svare! ❤️ Og takk for fine ord. Det tenkte jeg faktisk ikke på. Kanskje jeg kommer lettere unna plager fordi jeg var rask til å vaske. Selv om det føltes som at jeg brukte timesvis på å komme meg hjem på grunn av all stoppingen 😅 

Jeg puster litt lettere nå. Det er bare så mye jeg får gjort uansett. Kan melkesyre-ett eller annet eller tranebærjuice virke forebyggende tror du? Bare for å heller være safe enn sorry liksom? 😊

Skrevet

Drikk mye vann og tiss mye, så går det nok bra 

Anonymkode: a3add...aef

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mye vann så du tisser litt er nok lurt. Ellers er nok huset gullende rent igjen, bakteriene er nok mest i hodet nå. Kjipt når slikt skjer, men det går bra! 💕

• Hjerte 1
Skrevet

Du får drikke ekstra mye vann, og knaske C-vitaminer. 

Tranebær-juice vet jeg ikke om egentlig har noen særlig effekt. Men kanskje grapefrukt eller sitron, som muligens er litt "sterkere" saker? 

Anonymkode: 2ac45...450

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen, tusen takk for at du tok deg tid til å svare! ❤️ Og takk for fine ord. Det tenkte jeg faktisk ikke på. Kanskje jeg kommer lettere unna plager fordi jeg var rask til å vaske. Selv om det føltes som at jeg brukte timesvis på å komme meg hjem på grunn av all stoppingen 😅 

Jeg puster litt lettere nå. Det er bare så mye jeg får gjort uansett. Kan melkesyre-ett eller annet eller tranebærjuice virke forebyggende tror du? Bare for å heller være safe enn sorry liksom? 😊

Godt å høre! Husk at sånt kan skje både kong Salomon og Jørgen hattemaker 😉

Tviler på at det vil hjelpe, som andre her sier, prøv å drikk mye vann slik at du før tisset en del i løpet av kvelden nå. Og vær obs i dagene som kommer på evt symptomer slik at du før kommet deg raskt til lege dersom det skulle bli uvi. Antibiotika tar jo heldigvis kverken på det raskt!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Drikk mye vann og tiss mye, så går det nok bra 

Anonymkode: a3add...aef

Det er notert! Og jeg er i gang med å drikke vann. Bare så kjedelig å drikke som en kamel rett før leggetid, for da blir man løpende hele natta 😅 Men takk for svar 💐

TS

Skrevet
BobbySocks skrev (4 minutter siden):

Mye vann så du tisser litt er nok lurt. Ellers er nok huset gullende rent igjen, bakteriene er nok mest i hodet nå. Kjipt når slikt skjer, men det går bra! 💕

Vanndrikkingen er i gang for fullt! 😄 Det er nok det, bare ikke i hodet mitt helt ennå. Men svar som ditt gjør at jeg blir mye roligere i hvert fall! Tusen takk ❤️🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får drikke ekstra mye vann, og knaske C-vitaminer. 

Tranebær-juice vet jeg ikke om egentlig har noen særlig effekt. Men kanskje grapefrukt eller sitron, som muligens er litt "sterkere" saker? 

Anonymkode: 2ac45...450

Tusen takk for svar! Og gode tips og råd som jeg skal ta med meg 💕 Jeg skal se hva jeg finner i morgen 😊

Skrevet

Der skal en del til. Har jobbet lenge nok med bleiepasienter til å vite at UVI og vaginose utløst av avføringsbakterier I all hovedsak skyldesat det har ligget der en god stund. Du har fått skiftet og vasket fort så dette går nok veldig bra. 

Anonymkode: 9d2f4...79d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Godt å høre! Husk at sånt kan skje både kong Salomon og Jørgen hattemaker 😉

Tviler på at det vil hjelpe, som andre her sier, prøv å drikk mye vann slik at du før tisset en del i løpet av kvelden nå. Og vær obs i dagene som kommer på evt symptomer slik at du før kommet deg raskt til lege dersom det skulle bli uvi. Antibiotika tar jo heldigvis kverken på det raskt!

Og det du sier er enda bedre å høre 🥰 At det faktisk kan skje både kong Salomon og Jørgen hattemaker 😅 Det er jo sant. Bare så hinsides kjipt når det skjer, uansett.

Det er sant! Antibiotika er gull i slike situasjoner, og jeg skal følge med. Tusen takk igjen for detaljerte, trøstende og gode svar 🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Der skal en del til. Har jobbet lenge nok med bleiepasienter til å vite at UVI og vaginose utløst av avføringsbakterier I all hovedsak skyldesat det har ligget der en god stund. Du har fått skiftet og vasket fort så dette går nok veldig bra. 

Anonymkode: 9d2f4...79d

Det var en stor lettelse å høre ❤️ Da senker jeg skuldrene og prøver å legge det bort. Så godt det lar seg gjøre i hvert fall 😊 Dette med tidsaspektet hadde jeg ikke tenkt på, så det var en god trøst. Jeg får bare krysse fingrene og følge litt med om det dukker opp noen tegn på at ting ikke er som det skal eventuelt.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 💕

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...