AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Hei dere! Jeg hadde fryktelig halssmerter og hovne lymfeknuter samt feber så jeg oppsøkte legevakten. Hun mente med engang det var kyssesyke og jeg tok en monotest og denne var positiv. Fastlegen min sa for ca 1 år siden at jeg var immun mot kyssesyke og ikke kunne få det igjen. Legevakten sa at testen var positiv og at det var dette jeg hadde. Skjønner ingenting. Men nå har jeg sittet og lest på nettet at en positiv monotest kan være falsk og også bety andre sykdommer som feks HIV🫨 blir livredd her jeg sitter.. noen som har fått kyssesyke 2 ganger? Noen som har hørt om falsk positiv test? Anonymkode: eeb86...47f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 https://www.lommelegen.no/infeksjoner/artikkel/kan-man-fa-kyssesyken-flere-ganger/74645066#:~:text=Har man hatt kyssesyke én,inaktiv eller «sovende» form.&text=Hos noen kan viruset likevel,år etter den første infeksjonen. Du kan teste om det er akutt infeksjon eller om det er oppblussing av tidligere gjennomgått infeksjon. Ta kontakt med legen din first thing i morgen for å sjekke. Anonymkode: 46e69...d52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå