Gå til innhold

Fliser før eller etter kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKal pusse opp kjøkken og har fått et lite 'logistikk-problem'. Flisene er ikke på lager mens oppussing har planlagt starttid neste uke.

Hvorfor kan man ikke legge flisene til slutt ?

Flisene er grisedyre så jeg trenger ikke å legge de et sted de aldri vil synes - dvs. under kjøkkeninnredningen.

Har ingen planer om å bytte innredning. I over gangen gulv/skap er det vel en slags plate/list - denne kan vel evnt. settes på til slutt slik at det ikke blir stygt ? Og da evnt. legge en plate mellom gulv og innredning hvis det blir nivåforskjell.

Eller er det noe jeg ikke skjønner ????

Er det noen som har fliser på gang og kjøkken uten varmekabler ? Eller er det et 'must' ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir som regel lagt en list mellom gulv og innredning, en vaskelist, men om det er for å dekke ujenvheter og ¨sjusk¨ vet jeg ikke. Har heller ikke hørt om noen som har lagt fliser under kjøkkenbenken...

Hvis man ikke har varmekabler under flisene, blir de kalde, men kan jo kompensere med et teppe, tøfler o.l. Og så kommer det jo an på hva slags rom det er under, om det kommer varme derifra osv. Jeg har flisgulv på bad, ikke varmekabler, og kjelleren brukes til vaskemaskin og fryser, ergo ingen/lite oppadgående varme, og flisene er kalde, men, det er greit, for jeg liker ikke varmekabler.

Skrevet
  Har heller ikke hørt om noen som har lagt fliser under kjøkkenbenken...

Snekkern var veldig bestemt på at de skulle legges først - men mulig det bare var av praktiske hensyn.

Tror jeg tar varmekabler - det er kjellerrom under så ikke så mye gratis varme å få. Uansett - har jeg de kan jeg jo velge om jeg bruker dem eller ikke.

Er for å spare penger jeg vurderer å droppe det - men det koster så mye uansett ....... :forvirret:

Skrevet

Hadde han noe konkret svar på hvorfor du må ha fliser under da?

Jo, dyrt å pusse opp... uff... Men, så kan man lene seg tilbake og nyyyyyyte etterpå!!

Skrevet

Da ville jeg ha spart penger på å droppe flisene under skapene og heller valgt varmekabler.

Som du sier selv så bestemmer du selv om du vil ha de på eller ikke, fliser som ikke er varmet opp blir fryktelig kalde.

Skrevet
Hadde han noe konkret svar på hvorfor du må ha fliser under da?

Jo, dyrt å pusse opp... uff...  Men, så kan man lene seg tilbake og nyyyyyyte etterpå!!

Nope jeg fikk ikke med meg noen grunn. Men får satse på at han går med på å gjøre det til slutt.

Penger koster det (tør ikke tenke for mye på det) - men forh. blir det bra da :)

Skrevet
Da ville jeg ha spart penger på å droppe flisene under skapene og heller valgt varmekabler.

Som du sier selv så bestemmer du selv om du vil ha de på eller ikke, fliser som ikke er varmet opp blir fryktelig kalde.

Jupp - jeg heller mot det :)

Skrevet

Vi la nytt gulv på kjøkkenet etter at vi hadde satt inn nye skap, for da skiftet vi gulv i tilstøtende rom. Litt dårlig planlegging, men det gikk helt fint, vi bare løsnet sokkel-listene og la gulvet inntil bena på kjøkkenskapene.

Eneste grunn jeg kan komme på for at du burde ha fliser under skapene også, er hvis du skal gjøre endringer f.eks flytte på skap. Men er kjøkkenløsningen gjennomtenkt og godt planlagt så blir den vel værende like lenge som flisene uansett.

Skrevet
;) Hos oss la snekkerene flisene på til slutt, og kun da på veggdelen som synes.
Skrevet

Blir innredning uten fliser under MEN det legges fliser der vaske/oppvaskmaskin og kombiskap skal stå og det virker jo logisk :)

Skrevet

Det hørtes jo greit ut, med tanke på fukt osv.

Skrevet
Det hørtes jo greit ut, med tanke på fukt osv.

Jupp det er vel det viktigste - og man kan jo ha behov for å ta fram disse hvitevarene og evnt. bytte de ut mens en innredning er jo 'stuck'.

Skrevet

Ja, det er vel ikke så ofte man beholder et kjøleskap i 20 år lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...