Gå til innhold

Typisk egoistiske mennesker som allikevel lett får seg kjæreste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer de det? Utseende? Sjarm? Trolig at en egoist forandrer seg til neste forhold? Har du hatt en svært egoistisk kjæreste, eller har en av dine nærstående hatt det?

Anonymkode: 9209b...efe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En forelsket egoist vil neppe fremstå som egoistisk. Det er noe som kommer frem etter hvert, vil jeg tro.

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke et bittert innlegg rettet mot menn eller kvinner spesifikt. Kan svare uansett ditt kjønn og partners kjønn :)

(TS)

Skrevet

Det er mange people pleasere der ute dessverre.....

Anonymkode: 072b9...315

• Liker 2
Skrevet

Savner du at en people pleaser skal velge deg i stedet?

Anonymkode: dec62...816

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde lenge en egoistisk samboer. Gikk til slutt, men min eks har hatt mange kjærester/ samboere senere. Jeg forstår jo hvorfor de går når forelskelsen har lagt seg. 

Anonymkode: 6c88d...34e

• Liker 2
Skrevet

Lurer jo på om det er andre som ikke ser de røde flaggene, om de ikke bryr seg, eller om personen klarer å fremstå så annerledes eller faktisk opptre annerledes i et varig forhold. Har både gått selv, og observert enkelte hvor jeg har lurt på hvordan partneren holder ut. Både menn og kvinner... 

(TS)

Gjest Refreng
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer jo på om det er andre som ikke ser de røde flaggene, om de ikke bryr seg, eller om personen klarer å fremstå så annerledes eller faktisk opptre annerledes i et varig forhold.

(TS)

Ja, til alt. Det finnes naive mennesker som ikke forstår andre mennesker så godt. Noen tror at alle er gode innerst inne, for eks. De tror at alle er snille om de blir behandlet bra. Men det stemmer jo ikke. Noen leter etter og utnytter nettopp de snille fordi de er lette ofre for egoismen deres

Noen bryr seg ikke. Kanskje fordi de er desperat ensomme, kanskje fordi de tror det vil gå bra alikevel eller andre ting

Enkelte egoister er veldig sjarmerende og vet hvordan fremstå som en bra person. Noen egoister liker å fremstå som en bra person slik at de kan føle at de er overlegne fordi de er så bra.

Noen egoister har jo også selvsagt sider som virker veldig positive. De kan være gode på å vite hvilke gaver du vil lik der du føler deg spesiell og føler at partner må bry seg om deg siden han/ hun kjøpte den perfekte gave. Noen viser ikke fordømmelse når man er psykisk syk og man tror partner er åpensinnet og raus. Osv.

Så finnes det andr epsykologiske mekanismer der en person kan bli avhengig av oppmerksomheten den får fra egoisten. Trauma bonding er et kjent fenomen for eks

Skrevet

Jeg har også lagt merke til at direkte usympatiske folk både har venner og kjæreste.

Jeg tror det handler mest om å være utadvendt og selvsikker. Ikke så mye om å være snill. Jeg tror ikke det handler så mye om å være attraktiv engang.

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en egoistisk ex mann. Men han var jo ikke egoistisk i starten, vi ble og sammen da vi var unge. Jeg var veldig selvstendig, hadde bodd for meg selv i noen år, han flyttet rett fra mamma til meg. Og jeg er en omsorgs person, så jeg tok meg jo av han, lagde alle middager, gjorde det meste av husarbeid, og behandlet han veldig bra. Da behandlet jo han meg bra tilbake. Det var først da vi satt der med 2 barn, og jeg ble syk, at jeg så den egoisten han var. For han ville jo overhodet ikke hjelpe til med hverken barn, eller hus. Så jeg gikk. Og i ettertid og, så har han vært en dårlig far, for han skal kun ha de når det passer han, og det kan gå måneder mellom. Men av en eller annen merkelig grunn, så er han nesten kronisk i forhold, flytter sammen med de med en gang, og de damene er sånn som jeg var, lager all middag, og gjør alt husarbeid. Nå har han sin fjerde samboer.

Men i ettertid så har jeg aldri gjort alt for en kjæreste, jeg gjør ikke den feilen igjen.

Anonymkode: ea094...a74

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Egoisme innebærer jo å ta for seg det de mener de fortjener. Hvis de ønsker en person vil de nok målrettet jobbe for det. 

Et ekstremt fokus på at egne behov skal oppfylles kan nok skaffe kjæreste fort. Men å forbli i et forhold blir nok vanskeligere

Anonymkode: b14ea...f34

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan klarer de det? Utseende? Sjarm? Trolig at en egoist forandrer seg til neste forhold? Har du hatt en svært egoistisk kjæreste, eller har en av dine nærstående hatt det?

Det finnes folk som tiltrekkes av å ha en selvstendig og egoistisk kjæreste. Ikke alle vil ha kjærester som er emosjonelt tilgjengelige. Noen er så skadet at det føles utrygt, feks om de er vant med at foreldrene deres var emosjonelt utilgjengelige.

• Nyttig 2
Skrevet

Rødt flagg er mange forhold. Ny dame/ mann hvert år og alle står i et forhold med på facebook. 

Listen er lang når de ikke fjernes fra facebook. Da ser en jo hvem alle eksene er også. Ville aldri datet en sånn mann.

Anonymkode: bc479...46b

• Nyttig 1
Skrevet

Innlegg nr.2 i denne tråden sier det best, også egoe mennesker viser seg fra sin beste side fra start. Er mer overraskende om svært egoistiske kan være i langvarige forhold. 

Anonymkode: 33ab2...1f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er mange people pleasere der ute dessverre.....

Anonymkode: 072b9...315

Vil du være med en people pleaser eller en person som er litt mer egoist? 
Jeg er heldigvis sammen med en som er i mellom her, men jobber med ei som er ekstremt people pleaser og jeg kjenner jeg irriterer meg bare mer og mer over henne enn en skikkelig egoist 

Anonymkode: 3e252...c83

• Liker 1
Skrevet

Min teori er at mennesker som lett får seg kjærester (og bytter dem ut relativt ofte) kanskje ikke er så kritiske/kresne til hvem de velger å være sammen med. Kan også være at de "faller" lett for/lett lar seg sjarmere av bestemte personlighetstrekk. Det er nok ikke snakk om den helt store forelskelsen, men mer at noen mennesker er slik at de "må" ha en kjæreste til enhver tid.

Anonymkode: 8b61a...dfd

• Nyttig 1
Skrevet
Isambard skrev (5 timer siden):

Jeg har også lagt merke til at direkte usympatiske folk både har venner og kjæreste.

Jeg tror det handler mest om å være utadvendt og selvsikker. Ikke så mye om å være snill. Jeg tror ikke det handler så mye om å være attraktiv engang.

Jeg tror det er det at de har noen få mennesker i livet sitt som de faktisk behandler ordentlig. Gjerne partner og noen få venner, kanskje barn.

Alle andre behandler de dårlig, fordi de ikke tjener noe å å være snill og grei uten grunn.

Skrevet

De jeg har rundt meg som er slik er ofte redd for å være alene både min x er slik og min søster. Da får man etterhvert lange lister med samboerskap. Fordi de går også kjapt inn i det og lar seg oppsluke av relasjonen. 

Fra sidelinjen ser jeg jo at de ikke har det godt når de er alene da fungerer de vesentlig dårligere. Er nok en personlighet type. Som aldri går i terapi og jobber med seg selv men hopper videre fra relasjon til relasjon. 

Egentlig synes jeg mest synd på de må være fælt å være så avhengig av relasjoner og ikke trives i eget selskap. 

Hva gjør de den dagen ingen vil være med de? 

Egentlig foretrekker jeg ar de er i relasjoner for slike personligheter blir fort veldig slitsomme og intense når de ikke er det desverre . 

Anonymkode: 32d9c...9ee

• Nyttig 1
Skrevet

Selv om man er egoistiske kan man likevel være veldig sjarmerende. Om de er egoistiske, så har de gjerne fått seg en god jobb og kan skryte over det, og være spandabel i starten. Egoister liker gjerne også å skryte over ting de gjør for andre. Da fremstår de som uegoistiske, samtidig som de får "applaus" for det de gjør. De gjør sjelden noe for andre om det kun er den personen som vet om det. Husk at i starten av et forhold, så viser man seg fra sin beste side. Noen viser gjerne kun en falsk maske som tas av når dama blir gravid eller de har flyttet sammen.

Anonymkode: 359c8...ee8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Utseende har faktisk en del å si uansett om folk liker det eller ikke.

Selvsikkerhet og godt selvbilde er også noe folk elsker. Vanligere å styre unna folk som har dårlig selvtillit og selvbilde.

De to tingene tenker jeg er hovedgrunnene. Det er faktisk menneskelig og lov å være litt egoist av og til ;) og egoisme er ikke hovedgrunnen til at folk styrer unna noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...