Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 Skal male panelet mitt med oljemaling. Var i dag å kjøpte en prøve på fargen som heter "sjel" og er fra jotuns fargekart. Det jeg ikke tenkte på var at prøven jeg fikk var vannbasert.. Hvor mye vil dette ha å si for inntrykket av fargen på vegg? Er også interessert i å høre om erfaringer med ulike glansgrader på malt panel. Og hva skal ha mest glans? Tak, lister eller vegger?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Lister skal ha mest glans. (Lettere å vaske av..) Vegger og tak kan ha lik glans, hvis det er panel ville jeg malt de blanke. Oljebasert maling vil virke litt kraftigere i fargen enn vannbasert. I en maleforretning fikk jeg se tapet der de hadde malt samme farge men olje og vannbasert ved siden av hverandre. Oljemalingen var litt blankere og fargen ble litt sterkere.
Pasha Skrevet 20. januar 2006 #3 Skrevet 20. januar 2006 jeg ville ha malt panelet mitt med den som heter Panel 15 fra Lady. tar du den oljemalingen med glans 40 blir det fort veldig mye glans i det dersom du har mye veggflate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå