AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg bor på et lite sted oppi nord der vi har en jordmor som jeg ikke er komfortabel med. Hun har nær kjennskap til meg og min familie helt siden jeg var barn, og jeg synes denne damen blir for nærgående til tider. Tidligere hadde kommunen samarbeid med nabokommunene, og den jordmoren var jeg veldig komfortabel med og følte meg godt ivaretatt sist jeg fikk barn. Skal sies at jeg sliter med det psykiske så det å ha en person jeg er trygg på, er viktig for meg. Er det slik at jeg selv kan velge hvilken jordmor jeg vil gå hos nå når jeg er gravid igjen, eller MÅ jeg velge den kommunale jordmoren? Noen som vet? Anonymkode: 696ea...181
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Kan du ikke følges opp av fastlegen? Anonymkode: 5003d...493
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke følges opp av fastlegen? Anonymkode: 5003d...493 Jo, jeg kan alltids det da.. men tenker at dette er jordmor sitt fag, og kan det nok bedre enn en fastlege 😅 Anonymkode: 696ea...181
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Hadde absolutt sagt at jeg ønsket den andre. Ikke sikkert de kan etterkomme ønsker, da. Anonymkode: 0a70f...9ee
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Jeg bor nok på ett større sted, men jeg fikk velge annen jordmor da hun jeg egentlig skulle hatt hadde vært min nærmeste nabo i mange år, samt mor til barn i klassen min og vi hadde barn på samme avdeling i bhg. Jeg kunne hatt henne som jordmor om jeg måtte, men syns selv det ble litt vell tett på. Det er jo viktig at man har en jordmor man trives med og er trygg på så er nok bare å spørre 👍 Anonymkode: 1a125...d21
Tanuki Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jo, jeg kan alltids det da.. men tenker at dette er jordmor sitt fag, og kan det nok bedre enn en fastlege 😅 Anonymkode: 696ea...181 jeg blir fulgt opp av fastlege og gynekolog, har ikke savnet å ha en jordbmor.
Gjest EmKay Skrevet 21. august 2023 #7 Skrevet 21. august 2023 Jeg velge (eller i det minste ønske) en jordmor, men nå har vi en del jordmødre i kommunen. Dersom dere kun har en, er det nok ikke sikkert du kan kreve å få en jordmor fra nabokommunen. Men det er jo alltids lov å spørre. Støtter uansett de som sier man kan følges opp av legen dersom man vil det. Kommer gjerne litt an på legen, men jeg hadde gladelig hatt oppfølging hos min lege hadde jeg ikke vært så fornøyd med jordmoren min som jeg er
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #8 Skrevet 21. august 2023 Tanuki skrev (10 timer siden): jeg blir fulgt opp av fastlege og gynekolog, har ikke savnet å ha en jordbmor. Du vet jo strengt tatt ikke hva du går glipp av da. Jordmoroppfølgingen er helt annerledes enn det fastlege og gynekolog bidrar med. Anonymkode: b0464...429
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #9 Skrevet 21. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du vet jo strengt tatt ikke hva du går glipp av da. Jordmoroppfølgingen er helt annerledes enn det fastlege og gynekolog bidrar med. Anonymkode: b0464...429 Nja, jeg har testet begge. Gikk bare mest til jordmor fordi det var lettere med parkering der enn på legekontoret Anonymkode: 18265...9b7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #10 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vet jo strengt tatt ikke hva du går glipp av da. Jordmoroppfølgingen er helt annerledes enn det fastlege og gynekolog bidrar med. Anonymkode: b0464...429 .... for du vet at denne personen ikke har flere barn da, eller? Hadde jordmor under mine 2 første svangerskap, gikk til fastlegen med nr 3. Ingen forskjell 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9136f...f19
Splittbinders Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bor på et lite sted oppi nord der vi har en jordmor som jeg ikke er komfortabel med. Hun har nær kjennskap til meg og min familie helt siden jeg var barn, og jeg synes denne damen blir for nærgående til tider. Tidligere hadde kommunen samarbeid med nabokommunene, og den jordmoren var jeg veldig komfortabel med og følte meg godt ivaretatt sist jeg fikk barn. Skal sies at jeg sliter med det psykiske så det å ha en person jeg er trygg på, er viktig for meg. Er det slik at jeg selv kan velge hvilken jordmor jeg vil gå hos nå når jeg er gravid igjen, eller MÅ jeg velge den kommunale jordmoren? Noen som vet? Anonymkode: 696ea...181 Sannsynligvis kan du i utgangpunktet ikke velge selv, men med en god begrunnelse kan du nok få en annen enn den du kjenner for godt. Ta kontakt med leder for helsestasjonen og forklar situasjonen.
Tanuki Skrevet 21. august 2023 #12 Skrevet 21. august 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet jo strengt tatt ikke hva du går glipp av da. Jordmoroppfølgingen er helt annerledes enn det fastlege og gynekolog bidrar med. Anonymkode: b0464...429 Altså jeg vet jo godt hva det vil si å ha en jordmor, men jeg valgte da å ikke ha det. Var såpass fornøyd med valget mitt at jeg nå, er gravid med baby nr 2, heller ikke har følt behov for jordmor. Hva andre velger er dems sak.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #13 Skrevet 21. august 2023 Er heller ikke så komfortabel med min, og foretrekker faktisk fastlege. Men samtidig så bare lar jeg henne styre og vase på. Hun er meget spesiell. Men hyggelig som sagt. Og innfrir hvis jeg ber om noe. Men på enkelte faglige ting som kun legen kan og har spott på, så skal hun være litt besserwisser. Lar hun holde på og nevner det for fastlege etterpå så får hun ta seg av diktatoren selv 😂💪 Anonymkode: d42f7...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå