Gå til innhold

Sameie og ekstra innbetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo et helt idiotisk råd. Det vil jo være langt billigere å lånefinansiere vedlikeholdet enn å la det påløpe inkassosalærer og igangsettelse av tvangssalg.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har begynt å gjøre avsetninger til vedlikehold før nå når du visste at avsetning til vedlikehold ikke var inkludert i felleskostnadene?

Det er for øvrig, i motsetning til i borettslag, en helt vanlig måte å gjøre det på.

Anonymkode: cb05c...c48

Fordi jeg sa i mars jeg måtte prioritere 2 vinduer som var ødelagt. 
Det var enighet om å vente. Ingen sa noe om at i oktober skal vi ha høyere husleie eller ha 40 K på konto

Anonymkode: 7e848...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde bedt om å se anbudet på jobben. 160k høres mye ut for 4 vegger.

Slutt å prat om noe dere ikke har greie på. Hvis det er en firemannsbolig er det et stor bygg, det er stillas og det skal byttes en del planker etc. Det er også mva. i denne summen. Summen er ikke problemet her, men om hun er forpliktet til å skaffe en større sum en husleien på kort varsel. 

Anonymkode: 7b42d...0f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slutt å prat om noe dere ikke har greie på. Hvis det er en firemannsbolig er det et stor bygg, det er stillas og det skal byttes en del planker etc. Det er også mva. i denne summen. Summen er ikke problemet her, men om hun er forpliktet til å skaffe en større sum en husleien på kort varsel. 

Anonymkode: 7b42d...0f0

Ja. Stemmer. Det er ikke summen på arbeidet. Det er fristene for økningen jeg reagerer på

Skrevet

Jeg har bodd i bygget i mange mange flere år enn styreleder. Jeg har nevnt male av husket mange ganger. Blitt nedstemt. Tilslutt i åe måtte jeg prioritere vinduer før det ble vinter. Styreleder har bodd her i 9 mnd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bodd i bygget i mange mange flere år enn styreleder. Jeg har nevnt male av husket mange ganger. Blitt nedstemt. Tilslutt i åe måtte jeg prioritere vinduer før det ble vinter. Styreleder har bodd her i 9 mnd

huset ^

Skrevet

Du har jo andre forslag, så hvorfor ikke foreslå det? 

Si at du ikke kan følge alternativene men kan betale kr 40 000 i februar eller hva det nå var du foreslo. 

Eller foreslå 10 000 i oktober og resterende neste år, hvis de ønsker at alle betaler nå for å forplikte seg. 

Hvis det ikke løser seg får du spørre banken om lån. 

Skrevet
Albbas skrev (Akkurat nå):

Du har jo andre forslag, så hvorfor ikke foreslå det? 

Si at du ikke kan følge alternativene men kan betale kr 40 000 i februar eller hva det nå var du foreslo. 

Eller foreslå 10 000 i oktober og resterende neste år, hvis de ønsker at alle betaler nå for å forplikte seg. 

Hvis det ikke løser seg får du spørre banken om lån. 

Ja det er en løsning jeg kan være med på. Skal foreslå det!

Skrevet

Har sameiet et banklån fra før som de kanskje kunne refinansiert og flyttet til en annen bank? Og på den måten fått innbakt et passende lån til vedlikehold uten å øke fellesutgiftene?

Vi bor i et sameie i Oslo som løste det på denne måten for rundt 2 år siden.

Anonymkode: c79d7...544

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er jo et helt idiotisk råd. Det vil jo være langt billigere å lånefinansiere vedlikeholdet enn å la det påløpe inkassosalærer og igangsettelse av tvangssalg.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har begynt å gjøre avsetninger til vedlikehold før nå når du visste at avsetning til vedlikehold ikke var inkludert i felleskostnadene?

Det er for øvrig, i motsetning til i borettslag, en helt vanlig måte å gjøre det på.

Anonymkode: cb05c...c48

Forutsetningen er selvsagt at ordinært lån ikke er mulig, noe jeg forutsetter er tilfelle. Om ts kan låne er jo ikke dette

et problem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fordi jeg sa i mars jeg måtte prioritere 2 vinduer som var ødelagt. 
Det var enighet om å vente. Ingen sa noe om at i oktober skal vi ha høyere husleie eller ha 40 K på konto

Men hvorfor bytter du vindu? Dersom det ikke står spesifikt i sameiet sine vedtekter, så er det sameiet som eier vinduene, og skal betale å bytte disse. 

Anonymkode: f1acc...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...