AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Sjekker dere ikke hvilken type film det er først? Jeg var på kino kl 17 i dag med min 20 år gamle sønn, for å se filmen "Barbie". Det er IKKE en barnefilm selv om den har fått aldersgrense 6 år, og det er kun fordi den ikke inneholder vold, sexscener eller grovt språk. Salen var full av barn som var der alene og en del mødre med barn, og 75 % av barna var i barneskolealder. Når filmen begynte var det ikke så mye prating i salen, men etter 15 min var godteriet spist opp, de begynte å kjede seg og prate med hverandre. På raden bak oss satt et bursdagsselskap med 9 år gamle jenter (den ene jenten hadde krone på med tallet 9), ved siden av meg en mor med 3 barn på ca 2-3 år, ca 5 år og en jente på ca 13-14 år. Det minste barnet ved siden av meg var utrolig hele tiden, og det er jo ikke rart når han ikke skjønte filmen. Han ropte litt, snakket med høy stemme, gråt, maste om mer godteri og gråt når han ikke fikk det, klatret over raden til de nedenfor og sang litt "hjulene på bussen". Søsteren som var litt eldre var roligere, men snakket med storesøsteren høyt og ofte, og spurte hvorfor de gjorde det og det i filmen. Moren smilte til barna som ropte og maste, og var helt avslappet. Ikke én gang prøvde hun å roe de. Jeg prøvde å få blikkkontakt med moren for å hinte om at hun kunne gå ut med barna, men det fikk jeg ikke. I løpet av filmen klatret et par andre barn over radene, kastet kjærlighet på pinne til vennene som satt på andre rader og det var mye mas og prating. Jeg klarte ikke å dy meg, og snudde meg til bursdagsselskapet bak meg og hysjet én gang da de snakket høyt og lenge om at "My little pony" ikke var gøy å leke med lengre. Filmopplevelsen var en masete affære og jeg følte jeg var på jobb (jobber i bhg) Jeg merket jeg var irritert og sliten i hodet etter filmen, og forstår ikke hva foreldre tenker med når de tar med seg barna sine på en film og ikke sjekker hva den handler om. Anonymkode: 31e14...8f1 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 😂 Hørtes helt forferdelig ut! Jeg tror moralen er å gå på kino på kveldstid! Hadde aldri trodd folk tok med småbarn på Barbie filmen! 🤦♀️ Anonymkode: 4b122...9da 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Skjønner det godt jeg. Filmen handler om Barbie og Barbie er i min verden for barn. Gjorde samme blemme selv og tok med min 10 åring som kjedet seg halvt hjel. Anonymkode: 2ade5...df5 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Men tror du kanskje de tok med barna sine fordi de trodde filmen ville passe for dem fordi det handlet om barbie og det var aldersgrense seks år? Skjønner at det suger for deg, men da får du heller dra senere på kvelden.. Anonymkode: b29f0...693 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Man leser vel litt om filmen man skal se før man går dit, gjør man ikke? Jeg går ofte på kino for jeg synes det er bedre å se film der enn på tv, men de siste årene synes jeg at lyden har blitt skrekkelig høy, og så er folk ganske urolige selv om det er voksne i salen. Etter mange år med Netflix tror jeg folk har glemt kinomanerene sine, og oppfører seg som om de sitter i sofaen hjemme. Ts Anonymkode: 31e14...8f1 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men tror du kanskje de tok med barna sine fordi de trodde filmen ville passe for dem fordi det handlet om barbie og det var aldersgrense seks år? Skjønner at det suger for deg, men da får du heller dra senere på kvelden.. Anonymkode: b29f0...693 Hadde de lest filmomtalen før de kjøpte billetter, hadde skjønt at filmen ikke passet for små barn, eller så trodde de faktisk at det var en barnefilm. Det kan også hende at noen mødre hadde lyst å se filmen og tok med hele bøtteballetten sin, selv om de skjønte at filmen ikke passet for barna. Det er jo litt egoistisk gjort med tanke på oss andre som er der for å se filmen da. Ts Anonymkode: 31e14...8f1 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Jeg tror mange ser "Barbie"-logoen, tenker at det er barnefilm og kjøper billetter uten å tenke mer på saken. Delv så jeg den med to gutter på ti og tolv. De tok definitivt poenget. Anonymkode: 9a784...fc8 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Du må gå på kino seinere på kvelden. Anonymkode: a291a...809
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Denne kinoopplevelsen tror jeg hører med til sjeldenhetene. Jeg tok selv med meg 5-åringen min på kino for å se Barbie og i den salen vi var pratet ingen under filmen. Og jo, jeg hadde lest meg opp om filmen før jeg tok med datteren min, men jeg tok henne med likevel. Hvorfor? Fordi hun ønsket å se den, snakker engelsk mer eller mindre flytende og fikk med seg alt. Hun syntes nok den ble litt kjedelig etter hvert, men langt mindre enn hva jeg hadde trodd (jeg var forberedt på å ta henne med hjem etter den første «rosa» halvtimen var over) og hun satt stille og fulgte med hele tiden. Etter filmen hadde vi en god prat om hva filmen handlet om og jeg ble overrasket over hvor mye hun hadde forstått. Anonymkode: 5e7aa...247 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå