AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #41 Del Skrevet 20. august 2023 Daniel, Jonas, Lars og Anders! Og sikkert mange flere, men disse peker seg ut for meg som ekstremt kjedelige navn som ikke er spesielt fine. Anonymkode: c3c10...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #42 Del Skrevet 20. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Rigmor - dårlige assosiasjoner (for den Rigmor jeg kjente var berømt i bygda blant annet fordi hun klarte å ha sex med 4 menn samtidig inne i en gammel Opel uten å engang åpne døra). Ingvild - omtrent samme historien. Anonymkode: 7c7cd...002 Populært med Opel der i bygda, skjønner jeg. Anonymkode: 472e8...047 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #43 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Daniel, Jonas, Lars og Anders! Og sikkert mange flere, men disse peker seg ut for meg som ekstremt kjedelige navn som ikke er spesielt fine. Anonymkode: c3c10...114 Må legge til Silje, Tonje og Cecilie på lista mi av samme grunner. Anonymkode: c3c10...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #44 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må legge til Silje, Tonje og Cecilie på lista mi av samme grunner. Anonymkode: c3c10...114 Du ville ikke valgt Laila eller Olga over disse du nevner? Anonymkode: 6953a...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #45 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du ville ikke valgt Laila eller Olga over disse du nevner? Anonymkode: 6953a...bd3 Nei, men det er vel helst pga. mine assosiasjoner med navnene. Laila er litt sånn spåkone-navn, og Olga er veldig gammeldags. Men synes ikke navnene i innlegget du siterte er noe bedre heller. Anonymkode: c3c10...114 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. august 2023 #46 Del Skrevet 21. august 2023 Synes mange av de populære navnene på L er skikkelig kjipe. Leah, Linnea, Liam. Det siste synes jeg er helt ufattelig harry, hvis jeg skal vedde på ett navn som blir framtidas Ronny, så tror jeg det er Liam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 21. august 2023 #47 Del Skrevet 21. august 2023 Noen fordi jeg synes de er stygge: Vetle, Imre, Joar, Emre, Embrik, Anita, Sander, Andrine Og noen fordi jeg synes det er litt stusselig med motenavn: William, Theo, Lukas, Emma, Noah, Matteo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #48 Del Skrevet 21. august 2023 Alfred, Anders og Trine Anonymkode: c3689...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #49 Del Skrevet 21. august 2023 Emma (det er så til de grader oppbrukt, at det snart på lappes). Bibelnavn holder jeg god avstand til, siden jeg ikke er kristen (Mattheo, Mathias (alle varianter), Jakob, Thomas/Tomas, Jonas, Markus/Marcus, Johannes/Johan, Noa/Noah Maria/Marianne/Marie/Anna/Anne, Sara, Sarah, Magdalena, Natalie, Rakel, Rebekka osv. Så er det noen navn som er veldig sosialt belastet: Jonny/Johnny/Jonni/jånni, Tommy, Rino, Remi, Tony,Ronny, Glenn. Og da gjerne også i dobbeltnavn eller navn som skulle vært dobbeltnavn holder jeg meg langt unna: Kåre-Johnny/Kårejonni, Glenn-Rino. Anonymkode: d355c...66b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #50 Del Skrevet 21. august 2023 Liker ikke motenavn! Skjønner meg ikke på folk idag som velger å døpe barnet for feks Emma eller Liam, når de vet at det garantert blir 3 andre i samme klasse med samme navn… Ellers synes jeg mange navn som starter på R kan høres harde ut. Anonymkode: 1bbba...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissHannigan Skrevet 21. august 2023 #51 Del Skrevet 21. august 2023 (endret) .... Endret 11. august av MissHannigan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #52 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Emma (det er så til de grader oppbrukt, at det snart på lappes). Bibelnavn holder jeg god avstand til, siden jeg ikke er kristen (Mattheo, Mathias (alle varianter), Jakob, Thomas/Tomas, Jonas, Markus/Marcus, Johannes/Johan, Noa/Noah Maria/Marianne/Marie/Anna/Anne, Sara, Sarah, Magdalena, Natalie, Rakel, Rebekka osv. Så er det noen navn som er veldig sosialt belastet: Jonny/Johnny/Jonni/jånni, Tommy, Rino, Remi, Tony,Ronny, Glenn. Og da gjerne også i dobbeltnavn eller navn som skulle vært dobbeltnavn holder jeg meg langt unna: Kåre-Johnny/Kårejonni, Glenn-Rino. Anonymkode: d355c...66b Når ble Marianne et bibelnavn? Trodde det var et slags «harrynavn» fra Notodden og omegn, litt sånn råner-berte.. Hvem i bibelen het Marianne? Ikke mora til profeten Elias i hvert fall 🤭 Anonymkode: 6953a...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #53 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Laila synes jeg er litt spesielt, tenker med en gang på «Cowboy-Laila». Lurer på hvor det navnet har opprinnelsen fra? Anonymkode: 6953a...bd3 Syns Laila er veldig fint navn, men nå har jeg også en veldig hyggelig kusine som heter det. Når det blir brukt i Skandinavia er det som regel en samisk / finsk variant av Helga, men det er også et arabisk navn med egen betydning. Eller mente du cowboy-Laila? For det var jo artistnavnet til ei som hette Laila og sang sånn countryaktig musikk på 80-90-tallet. Anonymkode: ccec7...808 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #54 Del Skrevet 21. august 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Liker ikke motenavn! Skjønner meg ikke på folk idag som velger å døpe barnet for feks Emma eller Liam, når de vet at det garantert blir 3 andre i samme klasse med samme navn… Ellers synes jeg mange navn som starter på R kan høres harde ut. Anonymkode: 1bbba...c1f Det vil alltid være en topp 10-liste uansett hva man velger. Så de fleste tar nok bare et navn de liker, uansett hvor er det er på listen. Ingen navn er så populære at det garantert blir 3 i hver klasse, som du skriver. Dessuten lager mange nye motenavn ved å plukke fra lengre ned på listen. Men når mange tenker det samme blir det ikke så originalt lenger. Anonymkode: 472e8...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #55 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når ble Marianne et bibelnavn? Trodde det var et slags «harrynavn» fra Notodden og omegn, litt sånn råner-berte.. Hvem i bibelen het Marianne? Ikke mora til profeten Elias i hvert fall 🤭 Anonymkode: 6953a...bd3 Marianne er to navn dratt sammen - Maria ( som du vel vet hvem var ) og Anne som er hebraisk for nåde… mye brukt i Frankrike, og muligens Notodden 😉 Anonymkode: ccec7...808 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaane doe Skrevet 21. august 2023 #56 Del Skrevet 21. august 2023 Veronica. Beklager om noen som heter det leser dette, men dette navnet kunne jeg aldri tenkt meg å brukt på eget barn. Jeg har møtt mange med navnet Veronica i gjennom livet, og absolutt INGEN av de har vært hyggelige mennesker. Derfor har jeg veldig sterk negativ holdning til det navnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 21. august 2023 #57 Del Skrevet 21. august 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Du ville ikke valgt Laila eller Olga over disse du nevner? Anonymkode: 6953a...bd3 Ikke meg du spør, men jeg hadde valgt olga 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #58 Del Skrevet 21. august 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Når ble Marianne et bibelnavn? Trodde det var et slags «harrynavn» fra Notodden og omegn, litt sånn råner-berte.. Hvem i bibelen het Marianne? Ikke mora til profeten Elias i hvert fall 🤭 Anonymkode: 6953a...bd3 Jeg bare antar at det er avledet fra Maria, naturlig nok. Anonymkode: d355c...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 24. august 2023 #59 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 21.51): Rigmor - dårlige assosiasjoner (for den Rigmor jeg kjente var berømt i bygda blant annet fordi hun klarte å ha sex med 4 menn samtidig inne i en gammel Opel uten å engang åpne døra). Ingvild - omtrent samme historien. Anders - exen til et familiemedlem og et tvers igjennom ondskapsfullt menneske. Anonymkode: 7c7cd...002 Sprek dame😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solar Nebula Skrevet 24. august 2023 #60 Del Skrevet 24. august 2023 Harry, Odd, Simen, Adolf, Vidkun, Gottskalk, Grim, Gorm Karen, Jofrid, Gerd, Gøril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå