AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Del Skrevet 20. august 2023 Hvilke "vanlige" navn har du negative assosiasjoner til, og ville ikke brukt på et barn? Anonymkode: 83cd8...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Del Skrevet 20. august 2023 Laila Rigmor Tordis Elfrid Obert Otto Bjarne Viggo Anonymkode: 26560...35e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 Begrunn gjerne dersom dere har lyst 🙂 -TS Anonymkode: 83cd8...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Del Skrevet 20. august 2023 Bodil, Bjørg, Kåre, Erna, Oddlaug, Oddfrid,Eldfrid, Sissel, Sigrid, Kjellfrid/Kjellaug,Bente---Kåre, Svein, Odd, Helge, Asbjørn, Ove. Kjell,Harry--og sikkert mange flere. Anonymkode: a99c1...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 Anders. Fordi det uttales på så mange forskjellige måter, og jeg syntes han som gikk i klassen min de første årene på barneskolen var litt merkelig. I nord så er det An-dæsj, i vest så er det Anders eller Andars, i øst så er det Anners, mens i sør så er det Annårs eller Andårs. Egentlig søtt når man ikke uttaler bokstaven d, men ellers er det bare forferdelig. Tilsvarende navn som ovennevnte med ulik uttale i ulike landsdeler, f.eks. Vibeke Jonas Marius Trine, fordi en av de største plage-åndene på skolen het det. At jeg kjenner to andre som heter Trine slår ikke den Anette, av samme årsak som ovennevnte 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 20. august 2023 #6 Del Skrevet 20. august 2023 Vera. Liker ikke lyden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Del Skrevet 20. august 2023 Britt, Gro, Trine, Trude, Borgny.. Er det noen som synes dette er fine navn? Jo, Bo eller «kvinne-navn»/ unisex-navn på menn som Iben (mest jenter i Norge), Marian, eller Maria (ja helt utrolig, i noen land brukes Maria på menn). Anonymkode: 6953a...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Del Skrevet 20. august 2023 Laila synes jeg er litt spesielt, tenker med en gang på «Cowboy-Laila». Lurer på hvor det navnet har opprinnelsen fra? Anonymkode: 6953a...bd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bodil, Bjørg, Kåre, Erna, Oddlaug, Oddfrid,Eldfrid, Sissel, Sigrid, Kjellfrid/Kjellaug,Bente---Kåre, Svein, Odd, Helge, Asbjørn, Ove. Kjell,Harry--og sikkert mange flere. Anonymkode: a99c1...750 Spørsmålet handlet om «vanlige navn». Oddfrid og Kjellfrid havner vel ikke helt der. Selv er jeg utrolig lei av en del av de mest populære navnene de siste årene. Kunne aldri valgt Ella, Sofie, Ida, Sara, William, Noah, Lukas… Anonymkode: 24e7e...97c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Del Skrevet 20. august 2023 Ingrid, Astrid, Frida, Noah, Theo. Anonymkode: 472e8...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingrid, Astrid, Frida, Noah, Theo. Anonymkode: 472e8...047 Noa og Teo er jeg jammen enig i Anonymkode: 652f0...a1d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 20. august 2023 #12 Del Skrevet 20. august 2023 Var mange fine navn her, liker de "gammeldagse" Rigmor, Tordis, Borgny 🥰 så vi er forskjellige 😂 Jeg vil aldri kalle ungen min feks Emma, Leo, Theo, Nora. Fine navn, men oppbrukt i mine ører. Enig med navnet Anders, beskrevet lengre opp. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Del Skrevet 20. august 2023 Ole, Lars, Magnus, Kai, Even Anonymkode: 01345...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Del Skrevet 20. august 2023 Tiril, Tilje, Linnea og Emilie er navn som jeg synes er irriterende uten at jeg vet hvorfor🤷🏼♀️ Anonymkode: 0b0d0...297 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingrid, Astrid, Frida, Noah, Theo. Anonymkode: 472e8...047 Ingrid og Astrid er jo kjempefine. Selv har jeg et navn som er i samme sjanger som Laila.. Anonymkode: 6953a...bd3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Del Skrevet 20. august 2023 Emrik, Leander, Emil, Theo, Matheo, Mattheus, Milian, Emilian, Noah, Johannes, Philip, Sivert, William, Lucas, Erika, Emma, Line, Isabell, Maria, Emilie, Ingrid, Trine Anonymkode: 13cd7...26d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Del Skrevet 20. august 2023 Borghild Borgny Alfhild Valborg Steinbjørn Tarjei Anonymkode: eae6d...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #18 Del Skrevet 20. august 2023 Solfrid, Gerd, Olga, Olaug, Ragna, Torill, Kåre, Knut, Per, Petter, Lars, Hans, Tor, Tore, og mange flere. Anonymkode: fafb6...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Del Skrevet 20. august 2023 Rigmor - dårlige assosiasjoner (for den Rigmor jeg kjente var berømt i bygda blant annet fordi hun klarte å ha sex med 4 menn samtidig inne i en gammel Opel uten å engang åpne døra). Ingvild - omtrent samme historien. Anders - exen til et familiemedlem og et tvers igjennom ondskapsfullt menneske. Anonymkode: 7c7cd...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 20. august 2023 #20 Del Skrevet 20. august 2023 Renate, Jeanette, Rakel, Rita, Laila, Gerd, Britt, Nora, Emma, Sofie/Sophie Theo, Matheo, Leander, Noah, Anders, Ronny, Johnny, Tommy, Jimmy, Tony, Remi, Kenneth, Cato, Preben, Carl-Otto Mange av disse navnene brukes ikke eller svært lite idag, men er jo mange som heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå