Gå til innhold

"Vanlige" navn du aldri ville brukt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke "vanlige" navn har du negative assosiasjoner til, og ville ikke brukt på et barn?

Anonymkode: 83cd8...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila

Rigmor

Tordis

Elfrid

Obert

Otto

Bjarne

Viggo

Anonymkode: 26560...35e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodil, Bjørg, Kåre, Erna, Oddlaug, Oddfrid,Eldfrid, Sissel, Sigrid, Kjellfrid/Kjellaug,Bente---Kåre, Svein, Odd, Helge, Asbjørn, Ove. Kjell,Harry--og sikkert mange flere.

Anonymkode: a99c1...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders. Fordi det uttales på så mange forskjellige måter, og jeg syntes han som gikk i klassen min de første årene på barneskolen var litt merkelig. I nord så er det An-dæsj, i vest så er det Anders eller Andars, i øst så er det Anners, mens i sør så er det Annårs eller Andårs. Egentlig søtt når man ikke uttaler bokstaven d, men ellers er det bare forferdelig. 

Tilsvarende navn som ovennevnte med ulik uttale i ulike landsdeler, f.eks. Vibeke

Jonas

Marius

Trine, fordi en av de største plage-åndene på skolen het det. At jeg kjenner to andre som heter Trine slår ikke den

Anette, av samme årsak som ovennevnte

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Britt, Gro, Trine, Trude, Borgny.. Er det noen som synes dette er fine navn?

Jo, Bo eller «kvinne-navn»/ unisex-navn på menn som Iben (mest jenter i Norge), Marian, eller Maria (ja helt utrolig, i noen land brukes Maria på menn). 

Anonymkode: 6953a...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila synes jeg er litt spesielt, tenker med en gang på «Cowboy-Laila». Lurer på hvor det navnet har opprinnelsen fra? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bodil, Bjørg, Kåre, Erna, Oddlaug, Oddfrid,Eldfrid, Sissel, Sigrid, Kjellfrid/Kjellaug,Bente---Kåre, Svein, Odd, Helge, Asbjørn, Ove. Kjell,Harry--og sikkert mange flere.

Anonymkode: a99c1...750

Spørsmålet handlet om «vanlige navn». Oddfrid og Kjellfrid havner vel ikke helt der. 

Selv er jeg utrolig lei av en del av de mest populære navnene de siste årene. Kunne aldri valgt Ella, Sofie, Ida, Sara, William, Noah, Lukas… 

Anonymkode: 24e7e...97c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingrid, Astrid, Frida, Noah, Theo.

Anonymkode: 472e8...047

Noa og Teo er jeg jammen enig i :ler:

Anonymkode: 652f0...a1d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange fine navn her, liker de "gammeldagse" Rigmor, Tordis, Borgny 🥰 så vi er forskjellige 😂

Jeg vil aldri kalle ungen min feks Emma, Leo, Theo, Nora. Fine navn, men oppbrukt i mine ører. 

Enig med navnet Anders, beskrevet lengre opp. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiril, Tilje, Linnea og Emilie er navn som jeg synes er irriterende uten at jeg vet hvorfor🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 0b0d0...297

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingrid, Astrid, Frida, Noah, Theo.

Anonymkode: 472e8...047

Ingrid og Astrid er jo kjempefine. Selv har jeg et navn som er i samme sjanger som Laila.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emrik, Leander, Emil, Theo, Matheo, Mattheus, Milian, Emilian, Noah, Johannes, Philip, Sivert, William, Lucas, 

Erika, Emma, Line, Isabell, Maria, Emilie, Ingrid, Trine

Anonymkode: 13cd7...26d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borghild

Borgny

Alfhild

Valborg

Steinbjørn

Tarjei 

Anonymkode: eae6d...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfrid, Gerd, Olga, Olaug, Ragna, Torill, Kåre, Knut, Per, Petter, Lars, Hans, Tor, Tore, og mange flere.

Anonymkode: fafb6...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigmor - dårlige assosiasjoner (for den Rigmor jeg kjente var berømt i bygda blant annet fordi hun klarte å ha sex med 4 menn samtidig inne i en gammel Opel uten å engang åpne døra). 

Ingvild - omtrent samme historien.

Anders - exen til et familiemedlem og et tvers igjennom ondskapsfullt menneske. 

Anonymkode: 7c7cd...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, Jeanette, Rakel, Rita, Laila, Gerd, Britt, Nora, Emma, Sofie/Sophie  

Theo, Matheo, Leander, Noah, Anders, Ronny, Johnny, Tommy, Jimmy, Tony, Remi, Kenneth, Cato, Preben, Carl-Otto 

Mange av disse navnene brukes ikke eller svært lite idag, men er jo mange som heter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...