AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Del Skrevet 20. august 2023 Hei! Når er det vanlig å starte med eggløsningstester? Hadde siste dag med dobbel dose letrozol i dag og er usikker på når jeg bør begynde å teste.. 🤔 Anonymkode: bc122...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 20. august 2023 #2 Del Skrevet 20. august 2023 Da jeg gikk på Letrozol begynte jeg med testene på CD11, og fanget alltid opp EL da 😊 jeg fikk EL på CD 16-22 med dobbel dose Letrozol! Lykke til, håper det klaffer dor deg! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 Sjokoladekosmos skrev (Akkurat nå): Da jeg gikk på Letrozol begynte jeg med testene på CD11, og fanget alltid opp EL da 😊 jeg fikk EL på CD 16-22 med dobbel dose Letrozol! Lykke til, håper det klaffer dor deg! 🤞 Tusen takk for svar, da venter jeg til rundt CD11 😊 siden jeg fikk mensen forrige søndag, så er jeg da på CD8 i dag, sant? Er ikke så veldig inne på dette med syklusdager å styr 😅 Anonymkode: bc122...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 20. august 2023 #4 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for svar, da venter jeg til rundt CD11 😊 siden jeg fikk mensen forrige søndag, så er jeg da på CD8 i dag, sant? Er ikke så veldig inne på dette med syklusdager å styr 😅 Anonymkode: bc122...c6d Ja, første dag i mens regnes som CD1, også teller du bare videre derfra! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 Spørs hvor lang syklus du har. Har du mellom 26-30 dager ville jeg begynt å teste rundt CD 10, har du lengre enn 30 dager kan du begynne å teste rundt CD13. Anonymkode: a36d2...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. august 2023 #6 Del Skrevet 21. august 2023 Du kan få eggløsning dag 10-25 etter siste pille. Får du oppfølging med ultralyd eller blodprøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #7 Del Skrevet 22. august 2023 Normalt sett kommer en eggløsning mellom 5 og 10 dager etter siste letrozol pille er tatt. Det hender noen får senere el også. Eltester kan du begynne med ca 2 dager etter siste pille.eltesting Mens man går på letrozol vil oftest gi falske positive streker, altså ingen el, men feilaktig positiv eltest, pga hormonene i pillene. Anonymkode: c1220...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #8 Del Skrevet 22. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Normalt sett kommer en eggløsning mellom 5 og 10 dager etter siste letrozol pille er tatt. Det hender noen får senere el også. Eltester kan du begynne med ca 2 dager etter siste pille.eltesting Mens man går på letrozol vil oftest gi falske positive streker, altså ingen el, men feilaktig positiv eltest, pga hormonene i pillene. Anonymkode: c1220...348 Letrozol vil ikke gi falske positive EL-tester. Letrozol virker ved å hemme østrogen, som får kroppen til å øke produksjonen av hormonet FSH som vil stimulere til folikkelvekst av en folikkel, noe som hos mange øker sannsynlighet for EL. Letrozol påvirker ikke Lh-nivået, så når man får utslag på LH på el-test er det sannsynlig at dette er en reel eggløsning. Kom gjerne med en kilde på denne påstanden… Det er dog noe større sannsynlighet å få falsk positiv test da mange med ovelasjonsforstyrrelser har PCOS, og dette vil kunne fi falsk positiv EL-test. Siden det ikke er noen garantier for at medisinen kommer til å fungere på akuratt hver enkelt individ er det en risiko for falsk positiv EL-test, men dette vil skyldes personens underliggende årsak til oveulasjonsforstyrrelsen (gjerne PCOS) og ikke medisinen i seg sel. Les gjerne på dette medisinskfaglige tidsskriftet om Letrozol sin virkningsmekanisme om du er usikker (fra tidsskriftet for den norske legeforening): https://tidsskriftet.no/2009/02/oversiktsartikkel/ovulasjonsinduksjon-ved-bruk-av-letrozol Anonymkode: 44f9c...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #9 Del Skrevet 23. august 2023 Noen mener man burde starte å teste for eggløsning rett etter mensen er ferdig. Eggløsningen kan jo variere veldig. Sist jeg ble gravid så skjedde eggløsningen bare noen dager etter mensen🙈 Anonymkode: decce...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #10 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Letrozol vil ikke gi falske positive EL-tester. Letrozol virker ved å hemme østrogen, som får kroppen til å øke produksjonen av hormonet FSH som vil stimulere til folikkelvekst av en folikkel, noe som hos mange øker sannsynlighet for EL. Letrozol påvirker ikke Lh-nivået, så når man får utslag på LH på el-test er det sannsynlig at dette er en reel eggløsning. Kom gjerne med en kilde på denne påstanden… Det er dog noe større sannsynlighet å få falsk positiv test da mange med ovelasjonsforstyrrelser har PCOS, og dette vil kunne fi falsk positiv EL-test. Siden det ikke er noen garantier for at medisinen kommer til å fungere på akuratt hver enkelt individ er det en risiko for falsk positiv EL-test, men dette vil skyldes personens underliggende årsak til oveulasjonsforstyrrelsen (gjerne PCOS) og ikke medisinen i seg sel. Les gjerne på dette medisinskfaglige tidsskriftet om Letrozol sin virkningsmekanisme om du er usikker (fra tidsskriftet for den norske legeforening): https://tidsskriftet.no/2009/02/oversiktsartikkel/ovulasjonsinduksjon-ved-bruk-av-letrozol Anonymkode: 44f9c...cf1 Tull. Har aldri hatt pco og aldri fått en positiv eltest utenom el. Har også to ulike gynekologer som har fortalt viktigheten av å aldri teste med eltester før letrozolkur er ferdig. Nettopp fordi de øker lh mens de tas. Står tilogmed i pakningsvedlegget! Anonymkode: c1220...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #11 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen mener man burde starte å teste for eggløsning rett etter mensen er ferdig. Eggløsningen kan jo variere veldig. Sist jeg ble gravid så skjedde eggløsningen bare noen dager etter mensen🙈 Anonymkode: decce...a91 Isåfall ble du neppe gravid. Hvis ikke egget får modnes skikkelig og slimhinnene bygges opp vil det være en eggløsning du ikke kan bruke til graviditet hvertfall. El før cd 12 fører meget sjelden til frisk graviditet. Anonymkode: c1220...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå