Gå til innhold

Kan noen hjelpe med å beregne diett? Skal ned 10 kg asap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har gått opp en del på grunn av barn, det føles veldig ukomfortabelt. Jeg vil ned disse kg asap, men trenger tips til hvordan jeg kan gjøre det.

Jeg vi ned så raskt son mulig, og det er greit om det ikke blir veldig komfortabelt i perioden bare det ikke varer veldig lenge... noen som har tips til fremgangsmåte?

Jeg er altså 163 cm og veier 67 kg. Målet er 57 kg. Ammer ikke eller noe lenger. Veldig stillesittende jobb. Er 40 år. Timeglassfigur.

Hvor mange kcal bør jeg spise hver dag for å gå ned så raskt som mulig? Og hvordan bør jeg trene? Har lite tid til trening, men kan legge inn en effektiv økt hver dag hvis det er 20 min eller noe.

Noen tips?

Hvor lang tid tar det å gå ned 10 kg hvis jeg gir alt den perioden?

Jeg skal på en fest om noen uker og er motivert for å se smashing ut der, for da møter jeg folk som jeg ikke har sett på lenge. Har lyst til å gå ned disse kg og kjøpe den råeste kjolen hehe. 

Takk for all hjelp!

Anonymkode: 421ad...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kg er ca 7000 kalorier. Du kan telle kalorier i maten du spiser og regne ut selv. 

Anonymkode: f81c4...d33

• Nyttig 1
Skrevet

Knekkebrød kuren til Vestfold sykehus.

Anonymkode: 2dc65...88f

Skrevet

Noen uker?Det der er urealistisk på så kort tid.

" forfengelighetskilo  " går sakte av.

( de som veier 50 kilo for mye  raser nedover i vekt kjapt)

Tipper du kan klare 2- 3 kilo på 14 dager ved feks ketose/ lavkarbo.

Eller vil du bruke en uke pr 500gram.

Anonymkode: a5369...0cb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen uker?Det der er urealistisk på så kort tid.

" forfengelighetskilo  " går sakte av.

( de som veier 50 kilo for mye  raser nedover i vekt kjapt)

Tipper du kan klare 2- 3 kilo på 14 dager ved feks ketose/ lavkarbo.

Eller vil du bruke en uke pr 500gram.

Anonymkode: a5369...0cb

Så du tenker 4 mnd pluss for å gå ned disse kiloene?

Skrevet

Jeg gikk ned ca 1 kg i uken når jeg lå på ca 1300 kalorier pr dag. Så  omtrent 2,5 mnd brukte jeg på å gå ned 10 kg

Anonymkode: dabab...7a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gikk ned ca 1 kg i uken når jeg lå på ca 1300 kalorier pr dag. Så  omtrent 2,5 mnd brukte jeg på å gå ned 10 kg

Hva var vekten din i utgangspunktet?

Anonymkode: e72a7...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva var vekten din i utgangspunktet?

Anonymkode: e72a7...950

Jeg var 73 kg da jeg begynte, gikk ned totalt 11 kg. Er 167 cm. 

Skrevet

Dette verktøyet kan være nyttig. Her kan du logge på med BankID og legge inn info om deg selv og du får vite hvor mange kalorier du trenger. Videre er det verktøy for å lage menyer hvor du kan se hvor mye kalorier det er i hver matvare og i hver rett du setter sammen og da kan du holde kontroll på kaloriinntaket ditt.

https://www.kostholdsplanleggeren.no/

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ingen gode metoder for så hurtig vektnedgang som du ønsker... 

Du må finne balansen hvor du spiser mindre enn i dag, men samtidig nok for ditt behov. 
Og ditt behov vil variere etter hva/hvordan du trener. 

Ett effektivt program på 20 min, hvor godt trent er du fra før? Hvor mye trener du? Hvordan liker du trene? 
Ellipsemaskiner er ganske effektive, men du bør variere for å holde oppe motivasjonen. 

En ting er at du sier det kan være ubehagelig en periode, men er det verdt det om du går opp alt etterpå igjen? 
Fokuset ditt bør være livsstilendring, hvor du finner ett kosthold du kan leve med i hverdagen, og finne deg gode treningsrutiner du klarer opprettholde. 

Og til festen, gå heller å finn deg en kjole som passer nå, som gjør at du ser smashing ut. 

Anonymkode: cdeee...a83

Skrevet

Lavkarbo og intensiv trappeløp. Du er ikke så tung at løping er utelukket, så da kjører du bare på. Vær forsiktig på vei ned igjen så du ikke faller og blir skadet. 

Anonymkode: 74e9b...c98

Skrevet (endret)

Vil du beholde vekten så legg om kostholdet til sunt og variert. Hurtigkurer er aldri anbefalt for og nå målet uansett. Se på hva du spiser, legg deg på en 1300 kalorier der du spiser variert. På lørdag kan du unne deg noe litt bedre. Det har jeg gått ned 23 kilo på siden februar. Det finnes ingen kur, eller nei. Jeg spiser det samme som familien til middag, bare mye mindre. Har jeg lyst på is en dag så tar jeg det, velger ikke den med masse kalorier bare feks. Det har gjort at jeg ikke har ramlet av lasset. Gå lange og raske turer hver dag. Jeg må hente og levere i barnehagen og dit går jeg nå frem og tilbake. 7,5 km i ganske rask gangen.

prøv kromtabletter hjelper meg mot søtsug

Endret av Miaiai
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lavkarbo og intensiv trappeløp. Du er ikke så tung at løping er utelukket, så da kjører du bare på. Vær forsiktig på vei ned igjen så du ikke faller og blir skadet. 

Anonymkode: 74e9b...c98

Hvis TS ikke har trent noe særlig så er intensiv trappeløp døden for knærne, det er som å be om å få betennelser! 
Det er ikke anbefalt starte med mer enn 2 økter i uka, og gradvis økning. 

• Liker 3
Skrevet
aksase skrev (4 timer siden):

Dette verktøyet kan være nyttig. Her kan du logge på med BankID og legge inn info om deg selv og du får vite hvor mange kalorier du trenger. Videre er det verktøy for å lage menyer hvor du kan se hvor mye kalorier det er i hver matvare og i hver rett du setter sammen og da kan du holde kontroll på kaloriinntaket ditt.

https://www.kostholdsplanleggeren.no/

Takk for tipset 😀

Skrevet
Miaiai skrev (4 timer siden):

Vil du beholde vekten så legg om kostholdet til sunt og variert. Hurtigkurer er aldri anbefalt for og nå målet uansett. Se på hva du spiser, legg deg på en 1300 kalorier der du spiser variert. På lørdag kan du unne deg noe litt bedre. Det har jeg gått ned 23 kilo på siden februar. Det finnes ingen kur, eller nei. Jeg spiser det samme som familien til middag, bare mye mindre. Har jeg lyst på is en dag så tar jeg det, velger ikke den med masse kalorier bare feks. Det har gjort at jeg ikke har ramlet av lasset. Gå lange og raske turer hver dag. Jeg må hente og levere i barnehagen og dit går jeg nå frem og tilbake. 7,5 km i ganske rask gangen.

prøv kromtabletter hjelper meg mot søtsug

Ja, det må vel kanskje gjøres på denne måten. Jevnt og rolig. Skulle bare så gjerne fått dette unna intensivt.

Gratulerer med 23 kg ned. Imponerende!

Sjekker ut kromtabletter 😀

Skrevet

Last ned My Fitness Pal og legg inn ønsket vekttap og tidsbruk.

Der legger du også inn hva du spiser og hvor mye du trener.

Anonymkode: db758...96e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det finnes ingen gode metoder for så hurtig vektnedgang som du ønsker... 

Du må finne balansen hvor du spiser mindre enn i dag, men samtidig nok for ditt behov. 
Og ditt behov vil variere etter hva/hvordan du trener. 

Ett effektivt program på 20 min, hvor godt trent er du fra før? Hvor mye trener du? Hvordan liker du trene? 
Ellipsemaskiner er ganske effektive, men du bør variere for å holde oppe motivasjonen. 

En ting er at du sier det kan være ubehagelig en periode, men er det verdt det om du går opp alt etterpå igjen? 
Fokuset ditt bør være livsstilendring, hvor du finner ett kosthold du kan leve med i hverdagen, og finne deg gode treningsrutiner du klarer opprettholde. 

Og til festen, gå heller å finn deg en kjole som passer nå, som gjør at du ser smashing ut. 

Takk for tips!

Nei, det er jo ikke verdt det om jeg går opp igjen etterpå. Vil bli liggende på vekta jeg hadde. Altså 57. 

Er utrent fra før, så de 20 min bør kanskje gå til raske turer? Eller baseøvelser? 

Men hvor lang tid tar det da, hvis jeg gjør det sakte men sikkert med 1300 kcal daglig? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Motiverende 😀

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det hjelper veldig å faste. Da kan du spise nesten hva du vil. Det er veldig vanskelig i starten, men så blir kroppen vant til det. Da blir du fortere mett også når du spiser fordi magen blir vant til å få mindre mat :) 
Jeg personlig syns det er lettere å faste enn å bare spise litt lavkarbo. 

Anonymkode: 09c2a...2cf

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)

..

Endret av MissHannigan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...