Gå til innhold

4 åring skal fikle meg i ansiktet, klatre oppå meg, snuble i bena mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner det rabler for meg.

Alt skal skje RUNDT meg, OPPÅ meg, PÅ meg. 

Flere ganger for dagen merker jeg at jeg blir kvelt. Sier nei, athun ikke skal sitte oppå meg, men det hjelper ikke.

Jeg har fått så nok. Snører seg i brystet. Hun får masse oppmerksomhet og lek hele dagen.

Er dette vanlig?

Anonymkode: 1be19...c9b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nok med det, men skal ligge sammen med helle i nesten 2 timer før det sovnes..

• Liker 2
Skrevet

Sånn var vår en periode også. Har hun noe sted å boltre seg? Tenker på å få klatre, hoppe, herje.

Hos oss hjalp det litt å legge seg ned i kanskje ti minutter og la ungen holde på, og så når tiden hadde gått, måtte barnet gjøre noe annet

Anonymkode: c8e61...665

Skrevet

Meld henne på klatreskole/gymnastikk e.l. Så får hun ut motoren.

Sett opp et "gymnastikkhjørne" med en gammel madrass og noe hjemmesnekra hoppetårn/klatrevegg. Dediker 10 min hver dag til å leke med henne der, så er det stopp. Da kan du gjerne herje litt ekstra.

Så gjelder det å være streng. Mine barn får ikke lov til å klype, dra og "kjenne" meg i ansiktet. Det er også begrenset hvor mye de får lov til å henge på meg. 

Hvis de ikke følger beskjeden din må du være strengere og "bjeffe" litt. Hun må lære seg å ha respekt for deg og dine grenser. 

Så gjelder det å legge opp til mye og deilig kroppskontakt for jenta di. Kosing og nussing, klemmer. Hun kommer kanskje oppi deg fordi hun føler at dere ikke deler nok fysisk kjærlighet?

Anonymkode: 28daa...75b

• Liker 5
Skrevet

Respekterer hun deg nok? Gjør hun sånt med pappaen? Sett tydeligere grenser. Ungene mine får ikkr bruke meg som et stativ.

Anonymkode: 24339...f09

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynn og ta kampen med og lære seg og sovne på egenhånd, når legging tar 2 timer det var da jeg tok det her. Alle barn trenger nærheten, men det er greit og ha regler for egne grenser om hvor mye. Hin trenger ikke bruke deg som klatrestativ. Men og sitte i armkroken og sånt kan man, eller på fanget. Men det er også lov og ta en pause. ❤️

Anonymkode: 19588...d1c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flere ganger for dagen merker jeg at jeg blir kvelt. Sier nei, athun ikke skal sitte oppå meg, men det hjelper ikke.

Jeg har fått så nok. Snører seg i brystet. Hun får masse oppmerksomhet og lek hele dagen.

Er dette vanlig?

Ja, mine er sånn om de ikke har noe veldig ålreit å drive med. Rett og slett kjedsomhet. 

Anonymkode: 0c33b...9e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, mine er sånn om de ikke har noe veldig ålreit å drive med. Rett og slett kjedsomhet. 

Anonymkode: 0c33b...9e9

Det startet med en gang vi kommer hjem, inn dørene. Selv om vi har vært ute i flere timer, lekeland, eller lignende

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er dette vanlig?

Vær mer tydelig og streng. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 3c481...144

• Nyttig 2
Skrevet

Hva med å sette litt grenser for ungen?

Anonymkode: c5416...9a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor lar du en 4 åring bestemme?!🤔

Anonymkode: 1a46c...979

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 19.57):

Er dette vanlig?

Jeg vil bare si at min som straks er fire er helt lik og jeg blir gal. Det var ikke sånn før ferien, så regner med det går over, men jeg får helt klaustrofobi. Jeg setter tydelige grenser,  men hun gir seg ikke og tar fort til tårene «jeg vil jo bare være med deg»… Så hun vet hvilke knapper hun skal trykke på 😅 Funker heldigvis fint at pappa legger, er det meg blir det eviglang turnefest med kos

Anonymkode: f6b39...a35

• Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil bare si at min som straks er fire er helt lik og jeg blir gal. Det var ikke sånn før ferien, så regner med det går over, men jeg får helt klaustrofobi. Jeg setter tydelige grenser,  men hun gir seg ikke og tar fort til tårene «jeg vil jo bare være med deg»… Så hun vet hvilke knapper hun skal trykke på 😅 Funker heldigvis fint at pappa legger, er det meg blir det eviglang turnefest med kos

Så du er lett å overtale nå. Hvordan blir det når hun blir eldre da tror du, om du ikke klarer å sette grenser? 

Anonymkode: d7a1f...262

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så du er lett å overtale nå. Hvordan blir det når hun blir eldre da tror du, om du ikke klarer å sette grenser? 

Anonymkode: d7a1f...262

Du vet ingenting om hvilke grenser jeg setter eller ikke setter. Dette har vart en kort periode hos oss, og jeg klarer fint å se at dette handler om et behov for trygghet og nærhet og store følelser hun er for liten til å sette ord på (blant annet knyttet til ny avdeling i barnehagen). Det er mye tårer, hundeøyner og sutrestemme, og jeg blir gal, men jeg klarer likevel å være den voksne. 

TS spør om det er normal oppførsel for en 4-åring Jeg sier at jeg er i samme situasjon og tenker at TS kanskje synes det er greit å ikke være alene om det (jeg synes det var fint å lese hennes melding, alt er lettere når man ikke er alene).

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...