Gå til innhold

Når synes du det er vondest å være singel/ alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er mine:

- I dødsanonsen til en av mine foreldre. Mine søskens navn stod ved siden av deres partnere, mitt stod alene. Jeg var hun single i dødsanonsen i lokalavisen. Kjente det var vondt å se det svart på hvitt avispapir.

- Fredagskvelder når jeg vet at "alle" jeg kjenner holder på med fredagstaco og kos, gjerne med familiene de har laget sammen.

- Julaften

- Nyttårsaften

- 17.mai

De aller fleste andre dager koser jeg meg heldigvis i eget selskap og har det bra.

Anonymkode: b09c4...865

• Liker 4
  • Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig! Jeg kunne vært TS i denne tråden, men ikke meg denne gangen 🙈

Føler med deg i alt her! Kommer vel litt an på alderen din også. Føles litt kjipere å være singel som 38 enn som i 20-åra. Er selv ute av et 13 år langt forhold. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Det å bo alene er høyst selvvalgt, og ikke noe som er vondt eller vondest.
Like fullt: Det er kipt å alltid ende opp alene på nyttårsaften.
De andre merkedagene har jeg tradisjoner for, som også involverer andre, men ikke den.
Det kommer litt an på hva ungene finner på videre i livet, men vurderer å invitere dem med på utenlandsturer eller høyfjellshotell i romjula og nyttårshelga framover.

Jeg har så mye folk rundt meg ellers, både på jobb og fritid, at det å få en alenetaco på fredager framstår som luksus.

Anonymkode: 49af6...443

Skrevet

For meg er det verst ved samværsbytte og uka jeg er alene, kjenne på behovet etter å være mer enn forelder. Både den fysiske og mellommenneskelige nærheten, men også å ha ei som er med på å gjøre at dagene skiller seg fra hverandre gjennom aktiviteter sammen.

Høytidene, tja, jeg har sittet alene både julaften fordi jeg har jobbet og nyttårsaften av eget ønske, men det er klart det jo hadde vært ålreit å tilbringe de med noen. Men når man har passert førti er det jo trolig at andre har egne barn å fokusere. Samtidig er det jo hverdagene det er flest av, jeg har 182 av de for meg selv, og ca 26 av disse er ekstra kjedelige. 

Anonymkode: 0317d...3b4

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det du sier + dager det er nydelig vær, dvs. helst kvelder, der "alle andre" griller, har piknik eller gjør sånne typisk koselige pargreier i solen.

Og ferier, jeg savner å ha en det er en selvfølge jeg skal på ferie med. Hvis man skal med venner, er det ALLTID jeg som må foreslå og arrangere, og så blir det så mye styr med folk som ikke vet, fordi blablabla osv.

Anonymkode: 2ab34...c6c

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Nyttårsaften. 

julaften.

Bursdagen.

sankthans. Ønsker å sitte ved et bål sammen med noen, og grille. Ikke opplevd det enda og nå er jeg godt over 40.

De gangene jeg ønsker å dele gode nyheter. 

På ferie. 

Anonymkode: 6b84f...730

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er aldri vondt. Men det kan være irriterende, som når det er to ledige seter igjen på konserten og du ikke får lov å bestille en. Eller du er så dum å spleise med et par og det viser seg at de vil dele på to, ikke tre. Eller når folk antar at du gjerne vil flytte deg til et dårligere sete fordi du er alene. Eller når folk kommenterer at du "bare har deg selv å tenke på". 

Anonymkode: 2e251...706

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Savner noen å dele hverdagen med, så mye eller kanskje alt. Kunne ønske noen kom å ga meg en klem bakfra å hvisket meg i øret, dette er en fin kveld å gå en liten tur på. Det stor regner så er ikke den beste kvelden egentlig.

Være der for hverandre. Gode klemmer, noen å prate med om alt og ingenting. Noen å legge seg med, noen å spise middag med. Alt. 

Anonymkode: 72109...f78

• Hjerte 7
Skrevet

Kun når jeg vil ha en skikkelig god klem, men jeg kan like gjerne klemme en hund eller et tre som et menneske. Det er ikke alle mennesker jeg vil klemme heller. Den siste gode klemmen jeg fikk var av en snill og rolig ku faktisk. Jeg er aseksuell og trives i eget selskap, men trenger jo en god klem av og til som alle andre. Alt annet enn det er null stress.

Anonymkode: 33277...68c

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Savner noen å dele hverdagen med, så mye eller kanskje alt. Kunne ønske noen kom å ga meg en klem bakfra å hvisket meg i øret, dette er en fin kveld å gå en liten tur på. Det stor regner så er ikke den beste kvelden egentlig.

Være der for hverandre. Gode klemmer, noen å prate med om alt og ingenting. Noen å legge seg med, noen å spise middag med. Alt. 

Anonymkode: 72109...f78

Åh, føler veldig, veldig med deg! Savner alt dette du nevner i tillegg til tryggheten og kosen med deilig sex. Alt dette er kjærlighet mellom to mennesker, noe av det største vi kan oppleve i livene våre! ❤️

Anonymkode: 7c857...77f

• Hjerte 4
Skrevet

Ikke så opptatt av merkedager. I tillegg tar jobbe aldri fri selv om det er julaften eller 17. mai. Og trives som singel. 

Men jeg blir mer irritert som en person over her på hvor mye hensyn par og barnefamilier forventer bare fordi jeg er singel. Ferier på jobb, det økonomiske når man spleiser på ting, forventning om å legge ut penger for deres livsvalg etc. Heldigvis er det lov på kinoen her hjemme å bestille ett ledig sete av to ledige…

I tillegg til at par blir automatisk en enhet. Håpløst å be en venn med på kino for partner må være med… Ikke alle er sånn, men mange. Hadde en diger krangel med en venn nylig pga det, da det ble forventet at jeg satte av tid til henne når det passet henne, men ikke omvendt, for da stjeler det av «kjærestetiden» hennes. 

Anonymkode: f2c61...cd5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

julaften, for da er det galskap å sitte alene mener mange. føler ikke jeg får noe privat liv da siden jeg bor i sokkel.

Anonymkode: 91004...e00

• Hjerte 7
Skrevet

Kunne sagt akuratt det samme som deg! Valgt og være aleine pga angsten får og ikke være bra nokk men den følelsen når man velger å aldri prøve får man er får redd er nokk den mest ensomme får meg. Og når jeg føler meg ekkel og stygg da føler jeg meg helt aleine i verden… 

Anonymkode: 5618a...231

• Hjerte 2
Skrevet

Trives best som singel! Har vært sammen med en i 9 år, vi var venner først i 3-4 år og deretter ble det mer og på slutten planla vi både å gifte oss, stiftet familie og hele det "eventyret" men kom ikke lengre enn til forlovelse før det tok slutt (en gang utro, alltid utro) Good riddance sier no jeg bare! 

Anonymkode: 2d961...f32

• Hjerte 1
Skrevet

Når jeg knapt rekker å tenke at jeg har lyst å teste en ny restaurant eller se en film, før alle andre har vært der med kjæresten alt. Plutselig ikke har en nyttårsfest fordi de to parene som pleier invitere alle skal på hyttetur sammen.

Når foreldrene mine snakker om venner med barnebarn, og jeg vet at de antakelig ikke får det.

Nå om sommeren, når alle gjør så mye. Jeg kan reise noe med venner, men slapper aldri helt av som med tidligere samboer

Når jeg tar meg i å lyve om planer så ikke jeg skal fremstå så alene og uønsket som jeg føler meg. I tillegg til min egen sorg over livet som ikke ble som tenkt, føler jeg skyld for foreldrene mine som er de eneste uten barnebarn, generelt ingenting å skryte av

K39, singel i tre år etter 10 år med samboer

Anonymkode: 0e439...9b2

• Liker 1
  • Hjerte 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når jeg knapt rekker å tenke at jeg har lyst å teste en ny restaurant eller se en film, før alle andre har vært der med kjæresten alt. Plutselig ikke har en nyttårsfest fordi de to parene som pleier invitere alle skal på hyttetur sammen.

Når foreldrene mine snakker om venner med barnebarn, og jeg vet at de antakelig ikke får det.

Nå om sommeren, når alle gjør så mye. Jeg kan reise noe med venner, men slapper aldri helt av som med tidligere samboer

Når jeg tar meg i å lyve om planer så ikke jeg skal fremstå så alene og uønsket som jeg føler meg. I tillegg til min egen sorg over livet som ikke ble som tenkt, føler jeg skyld for foreldrene mine som er de eneste uten barnebarn, generelt ingenting å skryte av

K39, singel i tre år etter 10 år med samboer

Anonymkode: 0e439...9b2

Du skal jo ikke bli alene resten av livet. Slapp av! Virker som du er selvkritisk og ikke inne i et godt tankemønster. 

• Nyttig 2
Skrevet

Nyttårsaften er kjip! Ikke kult å tilbringe kvelden alene sammen med foreldrene sine når man har passert 30. Eller 25, for den saks skyld. "Alle" jeg kjenner feirer med mann og egne barn. Jeg har blitt invitert på nyttårsfest hos venner tidligere, men feiget ut når jeg har forstått at alle andre er der som par. Nå blir jeg ikke invitert av noen lenger (annet enn mine foreldre, som skjønner at jeg ikke blir invitert andre steder, og nærmest forventer at jeg kommer til dem)... 

Anonymkode: e1737...c98

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nyttårsaften er kjip! Ikke kult å tilbringe kvelden alene sammen med foreldrene sine når man har passert 30. Eller 25, for den saks skyld. "Alle" jeg kjenner feirer med mann og egne barn. Jeg har blitt invitert på nyttårsfest hos venner tidligere, men feiget ut når jeg har forstått at alle andre er der som par. Nå blir jeg ikke invitert av noen lenger (annet enn mine foreldre, som skjønner at jeg ikke blir invitert andre steder, og nærmest forventer at jeg kommer til dem)... 

Meg igjen: ...og så er jo nyttårsaften en påminnelse om at det har gått nok et år hvor man "ikke har fått det til", selv om alt annet går bra og jeg trives som singel til vanlig. 

• Nyttig 2
Skrevet

Har dere ikke andre single venner? 

Anonymkode: 71fa6...3b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har dere ikke andre single venner? 

Anonymkode: 71fa6...3b8

Har generelt få venninner. Men kontakt av og til. Synes kjæreste er viktigere for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...