AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Hei. Jeg opererte for 1 uke siden. Full narkose. Operasjon tok ca 4 timer. Operasjonen var vellykket og jeg skal være sykmeldt 10-12 uker for opptrening. Jeg er så ubeskrivelig utmattet. Jeg sover store deler av døgnet. Våken 2 timer, sover 4 timer osv. Er umulig å holde seg våken, jeg bare "går i koma". Ofte husker jeg ikke at jeg har sovnet. Er dette vanlig etter et inngrep. Hvor lang tid går det før energien kommer tilbake? Anonymkode: 95caa...c83
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Litt vanskelig å vurdere når du ikke sier noe om hva du har operert, men antar at det er en større operasjon siden du skal ha så lang sykemelding. Du går vel på ganske sterke smertestillende? De kan gjøre deg veldig sløv. I tillegg kan jo kroppen velge å bruke all energien på å hele kroppen. Du spiser kanskje ikke nok heller? Anonymkode: 31714...afb 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Jeg hadde det slik etter en operasjon, da gikk jeg på sterke smertestillende en tid. Kan det være grunnen for din situasjon? ble bedre da jeg gikk over på vanlig Paracet. Anonymkode: f5bab...22d 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt vanskelig å vurdere når du ikke sier noe om hva du har operert, men antar at det er en større operasjon siden du skal ha så lang sykemelding. Du går vel på ganske sterke smertestillende? De kan gjøre deg veldig sløv. I tillegg kan jo kroppen velge å bruke all energien på å hele kroppen. Du spiser kanskje ikke nok heller? Anonymkode: 31714...afb Jeg har operert nakke. Har kun moderate smerter så bruker kun paracet, men jeg gikk med voldsomme smerter i flere uker før operasjon og sterkere smertestillende. Anonymkode: 95caa...c83
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Jeg sover mye etter operasjoner. Så tror du kan se på det som normalt. God bedring! Anonymkode: 0ad3c...145 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Jeg gikk opp 2 kg i vannvekt etter en relativt enkel operasjon. Var helt i svime de to første dagene etterpå, men etter en uke begynte det å bli mye bedre. Vær tålmodig, kirurgi er et traume. Anonymkode: 79b58...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Jeg opererte ryggen for snart to uker siden, var en uke på sykehuset med sterke smerter. Jeg også var veldig trøtt dagene etter, kanskje ikke så mye som deg, men tenkte det var normalt når jeg var full av morfin++ Anonymkode: fa652...96c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Det er veldig vanlig, mange trenger noen uker å komme seg på, spesielt når det er et større inngrep der opptreningstiden tar en stund. Selv hadde jeg et større bukinngrep, sykemeldt i 5 uker, de første 2 ukene sov jeg mye, dvs 8 timer om natten og gjerne 2-3 timer fordelt på 1-2 omganger på dagtid. Kom seg gradvis, etter 3 uker var jeg tilbake til normalen søvnmessig. Anonymkode: 915e7...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå