Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet om det er en øvre bmi-grense når det kommer til å gå gjennom en setefødsel?

Har en BMI på 35,2,  men er veldig aktiv og har hatt et ukomplisert svangerskap til nå. 

Anonymkode: b3675...c56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde BMI på 36 før svangerskapet, og det var i alle fall ikke et tema da vi diskuterte forløsningsmetode da min baby lå i seteleie.

Anonymkode: 457e3...038

Skrevet

hadde på 40ish og skulle ha sete, endte med ks av andre grunner.

Anonymkode: f046a...c8d

Skrevet

Tror ikke det. Forrige svangerskap hadde jeg bmi på «bare» rett over 30, og fødte vaginalt med baby i seteleie. 

I dette svangerskapet lå babyen i sete fram til uke 36, min bmi ble aldri nevnt da vi snakket om ev seteleie. Denne gangen var pre-gravid bmi på ca 36. 

Anonymkode: 5ecba...fb5

Skrevet

Ved fødsel hadde jeg en bmi på rundt 37 (ENORME mengder vann, men vekta viste nå det den viste), bmi før fødsel var på rundt 26.
Fødte i sete, var aldri lagt frem som forslag med noe annet en gang. Hadde i tillegg risikofødsel med insulinkrevende svangerskapsdiabetes, og et svangerskap med svært mye plager som til slutt gjorde at jeg ble indusert. 

Men, jeg tror det kommer an på hvor du skal føde. De store sykehusene lar deg nok føde i sete uten problem, mens mange små sykehus ikke har kompetanse til setefødsel og derfor konsekvent utfører ks. 

Skrevet

Min BMI var 48 ved fødsel, på grunn av enorme mengder vann i kroppen (var tjukk i utgangspunktet altså, så skylder ikke bare på vann), men min vekt var ikke en del av diskusjonsgrunnlaget når det forløsningsmetode ble valgt. Jeg endte opp med KS på grunn av veldig stor baby og at jeg var førstegangs (babyen var målt til 5,2kg) og de satte grensen på 4,6 kg (nå var han bare 3,9 når han først kom, men).. Tror de ser på KS som større risiko når man har høy BMI. 

Dagen ETTER KS hadde jeg BMI på 37 - var et mareritt fordi måtte tømme kateterposen hele tiden.. 

Anonymkode: 8bf47...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...