AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Når jeg elter deigen lager jeg den litt bløt..slik at jeg bare sprer den utover ovnsplaten med fingrene. Trenger ikke å bruke mel eller kjevle. Bruker olje på platen for at pizzabunnen ikke skal sette seg fast. Det har gått bra de fleste gangene. Men et par ganger satt deigen fast på ovnsplaten. Jeg fikk den ikke av. Måtte skrape den med kniv for å få den av og da ble pizzaen ødelgt og den var heller ikke godt stekt akkurat der. Hvorfor skjer dette? Bruker jeg kanskje litt lite olje på platen? Hva bruker dere på ovnsplaten? Anonymkode: 052e4...b53
Gjest Adobyen Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 (endret) Jeg bruker bakepapir på platen og kjevler eller klapper ut pizzabunnen oppå der. Jeg legger bittelitt smør i hjørnene på brettet for å holde bakepapiret på plass. Endret 20. august 2023 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Jeg taper bakepapir fast på kjøkkenbenken slik at det skal stå stille, drar pizzadeigen utover (min deig er så tynn og seig at jeg ikke kan trykke), fjerner tapen, og drar så papiret over på en stekeplate som er forvarmet i ovnen ved maks temperatur. Anonymkode: f7949...151
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg taper bakepapir fast på kjøkkenbenken slik at det skal stå stille, drar pizzadeigen utover (min deig er så tynn og seig at jeg ikke kan trykke), fjerner tapen, og drar så papiret over på en stekeplate som er forvarmet i ovnen ved maks temperatur. Anonymkode: f7949...151 Som dette, men taper ikke fast bakepapiret. Anonymkode: d4186...8b9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg taper bakepapir fast på kjøkkenbenken slik at det skal stå stille, drar pizzadeigen utover (min deig er så tynn og seig at jeg ikke kan trykke), fjerner tapen, og drar så papiret over på en stekeplate som er forvarmet i ovnen ved maks temperatur. Anonymkode: f7949...151 Hvilken teip bruker du som fester seg på kjøkkenbenken? Anonymkode: 052e4...b53
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilken teip bruker du som fester seg på kjøkkenbenken? Anonymkode: 052e4...b53 Frysetape. Jeg har benkeplate i glattslipt Ottaskifer, vet ikke hvordan det fungerer på andre materialer. Anonymkode: f7949...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå