Gå til innhold

Hva bruker du under pizzabunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg elter deigen lager jeg den litt bløt..slik at jeg bare sprer den utover ovnsplaten med fingrene. Trenger ikke å bruke mel eller kjevle. Bruker olje på platen for at pizzabunnen ikke skal sette seg fast.

Det har gått bra de fleste gangene. Men et par ganger satt deigen fast på ovnsplaten. Jeg fikk den ikke av. Måtte skrape den med kniv for å få den av og da ble pizzaen ødelgt og den var heller ikke godt stekt akkurat der. 

Hvorfor skjer dette? Bruker jeg kanskje litt lite olje på platen? Hva bruker dere på ovnsplaten? 

Anonymkode: 052e4...b53

Skrevet

Bakepapir 

Anonymkode: cce36...710

Skrevet

Bruker bakepapir i silikon. 

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Jeg bruker bakepapir på platen og kjevler eller klapper ut pizzabunnen oppå der. Jeg legger bittelitt smør  i hjørnene på brettet for å holde bakepapiret på plass.

IMG_1964.jpeg

Endret av Adobyen
Skrevet

Jeg taper bakepapir fast på kjøkkenbenken slik at det skal stå stille, drar pizzadeigen utover (min deig er så tynn og seig at jeg ikke kan trykke), fjerner tapen, og drar så papiret over på en stekeplate som er forvarmet i ovnen ved maks temperatur.

Anonymkode: f7949...151

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg taper bakepapir fast på kjøkkenbenken slik at det skal stå stille, drar pizzadeigen utover (min deig er så tynn og seig at jeg ikke kan trykke), fjerner tapen, og drar så papiret over på en stekeplate som er forvarmet i ovnen ved maks temperatur.

Som dette, men taper ikke fast bakepapiret. 

Anonymkode: d4186...8b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvilken teip bruker du som fester seg på kjøkkenbenken?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvilken teip bruker du som fester seg på kjøkkenbenken?

Frysetape.

Jeg har benkeplate i glattslipt Ottaskifer, vet ikke hvordan det fungerer på andre materialer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...