AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg er en kvinne på 40 med mastergrad som arbeider som leder i kommunen innen helse og sosialfag. Jeg har lenge tenkt at jobben jeg har er for krevende emosjonelt med ekstremt press og lite resurser. Defor har jeg prøvd å tenke på hva jeg kunne tenkt meg isteden. Jeg er interessert i ledelse, og jeg har flere fag innen ledelsespsykologi. Da jeg var student arbeidet jeg som stuepike på hotell, men jeg har ikke fagbrev innen dette. Jeg har kommet frem til at jeg kunne tenkt meg å arbeide som leder for renhold på oljeplttform/ offshore. Jeg er villig til å arbeide som renholder selv en periode for å kunne jobbe meg opp. Jeg mener jeg har noe fra studier og arbeidserfaring som leder som vil være relevant for en slik jobb. Jeg har stor arbeidskapasitet, lærer fort når jeg er interessert i noe, er vant til å jobbe under stort press og med mye ansvr. Er det noen her som har erfaring med eller kjennskap til hvordan man går frem for å få en slik jobb? Anonymkode: 1b430...a17
Knirke Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Jeg vet det er mange om beinet, ihvertfall… Du kan skaffe deg et lite forsprang ved å ta alle sikkerhetskursene privat og betale fra egen lomme. Ellers kan du jo prøve å søke deg til f.eks Hurtigruten for å få erfaring (krever også sikkerhetskurs)
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Du må ha fagbrev innen renholdsoperatørfaget for å få en slik stilling. En master trumfer ikke det et fagbrev i et annet fagområde 🤣 Anonymkode: 5a072...be9 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #4 Skrevet 23. august 2023 Kjenner mange som har fått den type jobb uten fagbrev, både i Equinor og Sodexo, men for eksempel hos Sodexo så må man ha gyldig helseattest, sikkerhetskurs og 40 timers førstehjelpskurs for å bli vurdert. Vil anbefale deg å begynne med å sette deg opp på sikkerhetskurs hos feks ResQ, det koster rundt 12000: https://www.resq.no/kurs/offshorekurs/gsk-grunnleggende-sikkerhetskurs Anonymkode: 70358...23a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå