Junebug Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 Kan du anbefale en veldig fuktgivende bodylotion? Huden min er blitt virkelig tørr etter at jeg fikk baby for 10 mnd siden (vet ikke om det har noen sammenheng...). Den er blitt knusktørr og nuppete og blir bare værre av peeling. I tillegg svir det hvis jeg bruker lotion med mye parfyme. Har dere noen tips? Jeg har litt lyst til å prøve Dermalogicas lotion - men tar gjerne imot andre tips også.
Pimbila Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 Jeg bruker A-derma Exomega (apoteket) til min sønns tørre hud. Den er bra. Lukter ikke særlig godt, men.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Nutri Therapy fra L'Oreal er skikkelig god, og veldig diskret parfymert. Den er i tube, og koster ca 60 kroner. Lipidiose 2 fra Vichy er også veldig bra. Jeg sliter med skikkelig tørr hud, til tider eksem, og bruker blant annet disse to. I tillegg pleier jeg å blande noen dråper mandelolje inn i kremen.
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #4 Skrevet 18. januar 2006 Noe så enkelt som apobase blandet 50/50 med vitapan, eller spenol, spenesalve. Lukter lite.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2006 #6 Skrevet 18. januar 2006 Jeg fatter det ikke, men for meg er Spenol som vann. Trekker rett inn og forsvinner. Skikkelig tørr hud trenger MYE mer fett og beskyttelse.
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #7 Skrevet 18. januar 2006 Det er veldig individuelt hva som virker og ikke. Jeg sprekker mye og er tørr på hendene, og da kan spenol virke veldig fint på meg. Forøvrig ar jeg veldig troen på apobase/vitapan, den bruker jeg mye i jobbøyemed, og med god virkning på de aller fleste.
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2006 #8 Skrevet 18. januar 2006 Jeg synes Apobase, Locobase osv ikke funker i det hele tatt! De legger bare en fet hinne på huden og gjør den enda tørrere på sikt. Jeg har vært gjennom en lang runde i høst pga. kjempetørre legger, blandet med litt eksem, og det er i hvertfall konklusjonen hittil. Men man må prøve og prøve. Jeg har skapet fullt pga. eksperimentene. Mandelolje er i hvertfall et sikkert tips.
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 Jeg skal ikke si hvem som har rett eller ikke, vi har ulik erfaring, og det er greit, men, det er som du sier, man må prøve seg frem!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #10 Skrevet 18. januar 2006 Jeg pleier å smøre huden med jojobaolje før jeg tørker meg etter dusjen. Hvis jeg har tid, lar jeg huden delvis lufttørke mens jeg smører ansiktet, tørker håret også videre. Selv om jeg ikke er plaget av veldig tørr hud, er dette hvertfall veldig effektivt på de tørre flekkene jeg får på armene om vinteren. Dessuten tar det ca 10 sekunder å smøre hele kroppen
Gjest Aloha Skrevet 18. januar 2006 #11 Skrevet 18. januar 2006 Jeg bruker A-derma Exomega (apoteket) til min sønns tørre hud. Den er bra. Lukter ikke særlig godt, men. ← Liker også Essenza Spesialsalve (fås kjøpt på apotek), den er fin å bruke på ekstra tørre flekker og funker bra på meg.
ashera Skrevet 18. januar 2006 #12 Skrevet 18. januar 2006 Hvis du tåler produkter med litt parfyme, er Body Shops Body Butter bra.
Rosenrød Skrevet 18. januar 2006 #13 Skrevet 18. januar 2006 Dermalogica sin lotion er veldig bra på min hud i hvert fall.
Søtpotita Skrevet 18. januar 2006 #14 Skrevet 18. januar 2006 Hvis du tåler produkter med litt parfyme, er Body Shops Body Butter bra. ←
Rufus Skrevet 19. januar 2006 #15 Skrevet 19. januar 2006 Jeg bruker A-derma Exomega (apoteket) til min sønns tørre hud. Den er bra. Lukter ikke særlig godt, men. ← Denne synes jeg også er fin!Og er fin dersom huden er litt "sliten" etter kortisonsalver ol. også! Daglig bruker jeg Aco Myk Hud uten parfyme - gjerne morgen og kveld nå på vinteren. Denne er ikke like fet som Apobase ol, men fungerer veldig godt på meg. Kjøpes på apoteket...ca 90,- tror jeg jeg
Gjest Malina Skrevet 22. januar 2006 #16 Skrevet 22. januar 2006 Husk også å skrubbe kroppen en gang i blant for å få vekk døde hudceller som gjør huden tørr. Etter en skrubb blir huden myk og kremen trenger lettere inn i huden! Gode skrubbhansker fås hos Vita og Body Shop. Jeg har god erfaring med bodylotion fra Biotherm og Loreal.
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2006 #17 Skrevet 22. januar 2006 Jeg har veldig god erfaring med Vaseline Intensive Care med Aloe Vera.
Gjest Isabellas Skrevet 22. januar 2006 #18 Skrevet 22. januar 2006 Spenol er rent dyrefett da, så det ville iallefall ikke jeg smurt på huden min! Ultrarich Body Crem fra Dermalogica er kjempefin på tørr hud. Ellers er også BodyShops sine BodyButter deilige. Bland gjerne i mandelolje, eller som nevnt ovenfor, jojobaolje inn med bodylotionen når du smører deg, så bindes fuktigheten bedre. Det hjelper også å ta varme bad med mandelolje i.
Gjest Purple Skrevet 22. januar 2006 #19 Skrevet 22. januar 2006 Nutri Therapy fra L'Oreal er skikkelig god, og veldig diskret parfymert. ← Denne liker jeg også. Gjør underverker for min vintertørre hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå