AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg har vært her et år, trives med det meste av jobben, men sjefen er umulig å jobbe med, pluss sliter med depresjon i det siste. Jeg har 2 måneders oppsigelse, men han ønsket at jeg ble litt lengre pga ingen som kan egentlig ta over for det jeg gjør, kunne gjerne trengt litt tips om hvordan jeg kan formulere dette i et oppsigelsesbrev så alt er gjort skikkelig. Ideen er kanskje at jeg er ferdig den og den dato, men kan jobbe redusert % på en månedlig basis? Jeg har aldri sagt opp før, så dette er helt nytt for meg, og det er veldig kjedelig fordi jeg har ingen jobb linet opp. Lønna derimot er bare 165 selv om jobber med alt fra å drive bedriften mens han er borte til industri maskiner og kjemikalier, mens de andre har som regel en oppgave/rutine, så har jeg alt fra kontor til design til fakturering og mye diverse produksjon. Burde jeg finne en sånn typisk arbeidskontrakt og redigere den så det er lite/ingen oppsigelses tid og at jeg styrer hvor mye jeg jobber i uka? Anonymkode: 7a1d8...d48
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Du må si opp, også må du ha en ny kontrakt for timebasert oppdrag etter oppsigelsestiden. Og du kan godt høre om høyere timelønn da, for det er i bedriftens interesse å beholde deg Anonymkode: 05ac2...e66 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du må si opp, også må du ha en ny kontrakt for timebasert oppdrag etter oppsigelsestiden. Og du kan godt høre om høyere timelønn da, for det er i bedriftens interesse å beholde deg Anonymkode: 05ac2...e66 Har veldig lite tro på høyere lønn, og det er også en del stress å jobbe her fordi jeg får altfor mange oppgaver. På en time så kan jeg bli bedt om å gjøre fire-seks forskjellig ting selv om noen av de kan lett ta nesten en time. Får ikke mye klart om hva som skal prioriteres. Jeg tror han prøver å gjøre litt for mye av alt, mens han prøver å spare overalt, så utstyr og metoder er ganske utdaterte. Men litt sånn mer spesifikt, hva skriver man i et oppsigelses brev i denne situasjonen? Noe ala: "Jeg sier opp stillingen hos [Bedrift] og min siste dag blir [dato #1]. Dersom [arbeidsgiver] har ønsket at jeg jobber fram til [dato #2], kan dette avtales gjennom en ny kontrakt som gjelder etter [dato #1]." ? Anonymkode: 7a1d8...d48 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Bare skriv når oppsigelsen er. Ny kontrakt kan du bare be om muntlig. Er de vanskelige på kontrakt hadde jeg heller satset på ny jobb. Anonymkode: 05ac2...e66 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Bare skriv når oppsigelsen er. Ny kontrakt kan du bare be om muntlig. Er de vanskelige på kontrakt hadde jeg heller satset på ny jobb. Anonymkode: 05ac2...e66 Er det mulig å bringe opp en kontrakt som gjelder en måned. F,eks 50% fra 1 december til 22 så jeg har jula og nyttår fri i ett, og evt repeat av dette om han har veldig behøv i framtida? Anonymkode: 7a1d8...d48
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Sjefen er umulig å jobbe med. Drit i han. Han ønsker at du blir lengre. Han kan på ingen måte kreve det. Hvis du likevel har mulighet/ønsker å jobbe lengre, så stiller du krav. Gjerne 50% mer i lønn hvis det er en overgang hvor han egentlig er avhengig av deg, f.eks for å gi andre opplæring. Hvis du fortsetter lengre, så vil du jo heller ikke ha mulighet å starte i ny jobb annet sted før arbeidsforholdet er over. Også viktig med oppsigelse for din stilling nå, også må du ha ny kontrakt. Og den kontrakten må ha en sluttdato slik ikke du må ha ny oppsigelsestid. Økt lønn kan vel også kalles for bonus. Anonymkode: d0dff...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sjefen er umulig å jobbe med. Drit i han. Han ønsker at du blir lengre. Han kan på ingen måte kreve det. Hvis du likevel har mulighet/ønsker å jobbe lengre, så stiller du krav. Gjerne 50% mer i lønn hvis det er en overgang hvor han egentlig er avhengig av deg, f.eks for å gi andre opplæring. Hvis du fortsetter lengre, så vil du jo heller ikke ha mulighet å starte i ny jobb annet sted før arbeidsforholdet er over. Også viktig med oppsigelse for din stilling nå, også må du ha ny kontrakt. Og den kontrakten må ha en sluttdato slik ikke du må ha ny oppsigelsestid. Økt lønn kan vel også kalles for bonus. Anonymkode: d0dff...5c7 Må tilstå at jeg er fantastisk dårlig til å stå opp for meg selv når det gjelder, prøver å holde ting vennlig og sånt, men prøver å bli flinkere på dette, derfor jeg kom her for å outsource litt. Jeg har skrevet et standard oppsigelses brev med en mal jeg fant online, og legger til at jobb utenfor oppsigelsestiden må avtales via ny kontrakt. Enten får han finne en mal eller noe, men jeg tenker kanskje: Fra og med 1 desember til 22 desember...så må jeg bare vurdere om jeg skal gå for 100% eller 50% ish, om jeg går 100% så kan jeg i det minste spare opp litt mer siden blir uten jobb/dagpenger i en stund. Anonymkode: 7a1d8...d48
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 "Jeg sier herved opp min stilling som nnn. Siste arbeidsdag blir dd.mm.åå, jf kontrakt" Eventualiteter om videre arbeid trenger du IKKE å ta med. Det blir evt et separat forhold, med et eget sett betingelser. Du kan godt spille kostbar når han spør om du vil jobbe der videre. Si at du ikke ønsker å binde deg til noe, i tilfelle en mulighet med mer fornuftige lønnsbetingelser skulle dukke opp. Anonymkode: 5f2a4...c60 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: "Jeg sier herved opp min stilling som nnn. Siste arbeidsdag blir dd.mm.åå, jf kontrakt" Eventualiteter om videre arbeid trenger du IKKE å ta med. Det blir evt et separat forhold, med et eget sett betingelser. Du kan godt spille kostbar når han spør om du vil jobbe der videre. Si at du ikke ønsker å binde deg til noe, i tilfelle en mulighet med mer fornuftige lønnsbetingelser skulle dukke opp. Anonymkode: 5f2a4...c60 Det er vel ikke en bra ting når en jobb med mindre industrielle maskiner og kjemikalier samt kontor og grafisk oppgaver betaler 165? Spurte litt rundt og fant ut en sånn typisk butikk jobb starter lett rundt 163 her i byen. Anonymkode: 7a1d8...d48
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel ikke en bra ting når en jobb med mindre industrielle maskiner og kjemikalier samt kontor og grafisk oppgaver betaler 165? Spurte litt rundt og fant ut en sånn typisk butikk jobb starter lett rundt 163 her i byen. Anonymkode: 7a1d8...d48 Trodde de fleste lavtlønnsjobber startet hvertfall på 190 Anonymkode: 6c5bb...05f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #11 Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 16.59): Jeg har vært her et år, trives med det meste av jobben, men sjefen er umulig å jobbe med, pluss sliter med depresjon i det siste. Jeg har 2 måneders oppsigelse, men han ønsket at jeg ble litt lengre pga ingen som kan egentlig ta over for det jeg gjør, kunne gjerne trengt litt tips om hvordan jeg kan formulere dette i et oppsigelsesbrev så alt er gjort skikkelig. Ideen er kanskje at jeg er ferdig den og den dato, men kan jobbe redusert % på en månedlig basis? Jeg har aldri sagt opp før, så dette er helt nytt for meg, og det er veldig kjedelig fordi jeg har ingen jobb linet opp. Lønna derimot er bare 165 selv om jobber med alt fra å drive bedriften mens han er borte til industri maskiner og kjemikalier, mens de andre har som regel en oppgave/rutine, så har jeg alt fra kontor til design til fakturering og mye diverse produksjon. Burde jeg finne en sånn typisk arbeidskontrakt og redigere den så det er lite/ingen oppsigelses tid og at jeg styrer hvor mye jeg jobber i uka? Anonymkode: 7a1d8...d48 Du blir utnyttet. Hvorfor vil du hjelpe dem videre? Tenk på deg selv. Om du begynner å bli deprimert av å være der skal du i alle fall ikke gå dit noe mer. Om sjefen din ønsker å ha deg med videre burde han ha lagt frem et forslag med konkrete oppgaver og tidsrom. Her høres det ikke ut som det er kontroll på noe, og at du er den som prøver å holde skuta flytende. Det er grunn god nok til å forlate stedet. Det jeg stusser på er at du ikke har ny jobb klar. Legg innsats i å finne deg ny jobb, ikke å slave rundt for en useriøs arbeidsgiver. Anonymkode: d50d7...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå