Gå til innhold

Hvilken størrelse på hunden liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kunne velge. Hvor stor ønsker du at hunderasen din skulle ha vært?

Anonymkode: ad475...898

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På størrelse med husky, collie etc.

vil ikke ha en som kan forveksles med ponny, og ikke en liten som kan krabbe gjennom katteluka. 

Anonymkode: 8c91e...3e0

• Liker 2
Skrevet

Liker best store hunder, som Rhodesian ridgeback og flatcoated retriever. Men ikke sånn ekstremt store som Newfoundland og grand danois. Vil ha hund med normal forventet levetid.

Skrevet

Helst stor eller medium/stor. Men ikke giga-stor som eks Grand danois.

Anonymkode: 6bb7f...ba2

Skrevet

Jeg foretrekker 15-27 kg og velger rase deretter.

Anonymkode: 7df8f...601

• Liker 1
Skrevet

Min lille søte Whippet er helt perfekt størrelse.

Anonymkode: e7931...eaf

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg vært barnløs ville jeg valgt noe i labradorstørrelse. Men siden jeg har barn, ble det finsk lapphund istedet. 

Et godt kompromiss. 

Anonymkode: b002d...bd4

• Liker 2
Skrevet

Så stor at en voksen mann kan løpe og bryte og herje med den uten å være redd for at den går i stykker.

Har Labrador men kunne sånn sett ha tenkt meg Newfoundlander eller Rottweiler sånn rent fysisk.

Anonymkode: eeeff...cbd

Skrevet

Størrelse med Border Collie, Toller og Australian Sheperd. 

Skrevet

Stor nok til at den ikke dør hvis jeg skulle tråkke på den eller sette meg på den. Men liten nok til at den får plass på fanget og at jeg kan løfte den enkelt.

min hund er 11-12 kg.

Anonymkode: 6ff2a...445

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker dem alle. :rodmer:  Fra stor og bred "toseter" av en Leonberger, til en liten blanding som i voksen tilstand fikk plass i handa mi. Flott lynne og størrelsen er underordnet. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg elsker stooore hunder, slik som newfoundlander, berner sennen og leonberger. Problemet er at jeg har ikke sjans til å holde igjen en slik hund fysisk. 😭 Så da føler jeg det er uforsvarlig å skaffe meg en. Kunne jeg ha klart det, så hadde jeg skaffet meg en berner sennen i dag. Vurderer å skaffe meg en (sterk!) mann, bare for at jeg kan ha en stor hund. 

Anonymkode: 4536e...efb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har hatt Whippet, den størrelsen er fin, men jeg kan gjerne ha en litt større som saluki hvis jeg skal ha hund igjen

Skrevet

Går mer på at de er en rase som har et bruksområde. Hadde ikke vært noe problem for meg å hatt en strihåret dachs hvis jeg jaktet rådyr i et område som var framkommelig for den. Samme i andre enden med f.eks. malamut for kløv og pulk på vinteren.

Ser på rasene som er avlet istykker bare med formål om å være selskapshunder som ubrukelige, spesielt de små som bare er irriterende/latterlige.

Anonymkode: f6869...621

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har belgisk fårehund, den minste veier rett over 20 kg, den største veier nesten 35. Etter at den største måtte opereres og måtte bæres opp/ned trapper, løftes inn i bil osv, foretrekker jeg helt klart den lettere versjonen av rasen. 

Anonymkode: 26d87...7e8

• Liker 1
Skrevet

Mellomstor, rundt 20-25 kilo. Liker små også, men foretrekker mellomstor. Kunne aldri hatt en hund jeg ikke klarte å bære, så det utelukker noen raser. 

Anonymkode: bd427...e37

• Liker 1
Skrevet

Skal aldri mer ha stor hund, så cirka 7-12 kg.

Anonymkode: d5a11...2d8

Skrevet

Jeg er veldig fascinert av gigantene, har veldig gjerne kunne tenkt meg en grand danois, eller en av ulvehundrasene (kanskje helst borzoi 😍)

MEN har en liten tass på 5 kg som er helt herlig, morsom type som både går 2 mil på fjelltur eller klarer seg med en runde rundt kvartalet. Synes et sånt lite knøtt er veldig praktisk på alle måter 🥰

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker den størrelsen vi valgte, liten/middels stor hund. Både stor nok og liten nok til å være med på det meste. 

Anonymkode: d0eee...ea3

Skrevet

Liker hunder som er store og trygge på seg selv. Er ikke så stor fan av de små. Berner Sennen er en så herlig og rolig rase. Kunne godt ha tenkt meg en.

Anonymkode: a95fd...52e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...