AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Ferien er over, huset trenger kjærleik. Heimen, som har fungert som et slags transit-område siden mai, trenger at jeg bor meg litt inn igjen. Min to-do liste: Rydde skuffer og skap. Ikke så gale lenge siden sist, men jeg kan gå hardere til verks. Kanskje lage en liste over alle skap og skuffer, og stryke ut etter hvert? Jeg er ingen listeperson, men det kan jo gi litt motivasjon. Male soverommet. Det har vært utsatt, utsatt og atter utsatt. Men nå! Lekkert sengetøy ble kjøpt på ferie, det gir motivasjon! Male trapp. Jeg begynte i vinter, konstaterte at fargen ble veldig feil, mistet piffen. Har ikke funnet piff eller motivasjon igjen, men vet at jeg er som et hjul. Har jeg først begynt å trille løsner det. Jeg har startet i dag: har rensket opp i duker, sengetøy og puter. To poser går til klescontainer, en stor ikeapose til bruktbutikken og en venninne kommer og henter noen gardiner. Må også lage noen finn-annonser. Det er litt stress, så greit å ha litt mange ute samtidig og bli ferdig med det. Noen som blir med? Jeg setter en frist på tre uker for meg selv, fordi alt trenger en frist. Tre uker er overskuelig og gjennomførbart. Litt hver dag og litt mye noen dager. Om du blir med: skriv inn her hva du vil gjøre og rapporter underveis. Hilsen Rydde-Petrine Anonymkode: 583ad...36d 3
sommermor Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Så flink som du planlegger å være, blir jeg aldri. Med min svært labre energi så rydder jeg det lille jeg orker. 2
ops2 Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Jeg kommer aldri til å synes husarbeid er "gøy" men jeg kjøpte noen nye såper. Fra BliVakker av alle steder. Jeg leste om en C Vidunderkrem på forumet og kjøpte den og et par ting til. Det ble litt mer interessant med nye produkter og nye lukter enn Jif. I kveld har jeg vasket speildørsgarderoben og to andre speil med vindusvasken, og brukt C kremen på en porselensvask og stålvasken på kjøkkenet. Jeg synes det ble blankere og bedre resultat, så det ble bittelitte gøy. 1
Diamant20 Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Jeg er med! Her er det først og fremst det å generelt bli kvitt ting som er fokuset. I tillegg vil jeg prøve å få inn en rutine på støvsuging og gulvvask så det går av seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Jeg skal se om jeg greier å liksom-være-med... Er kronisk syk, men trenger en real omorganisering i hjemmet. Veldig varierende hva jeg greier å gjøre og om jeg greier å gjøre noe, men jeg skal se om jeg kan få litt motivasjon av denne tråden Jeg kunne laget en lang liste, men øverst på lista er å lage en fungerende bod, få ut alt, sette opp hyller og forhåpentligvis få litt mer plass der inne til litt ekstra. Må også få systematisert klær, og soverom. Aner ikke hva som er realistisk for meg de neste ukene, men jeg skal sniklese her inne Lykke til alle sammen Anonymkode: 020f7...c6b 4
Tjoheiii Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 Gjorde dette tidligere i sommer 30 day minimalism challenge✨ går ut på at du setter av en måned, dag 1 kvitter du deg med en ting, dag 2 kvitter du deg med to ting, dag 3 3 ting osv. Når måneden er ferdig har du donert/kastet/solgt nærmere 500 ting du ikke har bruk for har fått det mye ryddigere og husvasken går mye fortere nå! 3
ops2 Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Etter ferien begynte jeg på en ny medisin som jeg tror har gitt meg mer energi. Jeg har fremdeles h-lsikes vondt, men jeg rister det av meg og vasker bort 7 år med sykdom og 0 krefter. Jeg har ryddet i 4,4 meter takhøye bokhyller og hatt ut bøkene og vasket de, og vasket et vitrineskap og alt inni det. Etter det kastet jeg 12 bæreposer bøker. 😓 Fordi det sto dobbelt i bokhylla, altså to lag. 😵Og så har jeg kastet 12 ølglass, to blomstervaser, noen lysestaker og masse krus. Det brukbare gikk til gjenbrukssentralen. Og så har jeg tatt og vasket i overskapene på kjøkkenet. Underskapene er det altfor vondt å bøye seg og vaske i. Men jeg klarte å ta skapet under vasken, og der så det ikke ut! Og kjøpt noen pene glass oppbevaringsbokser til cornflakes, frokostblanding og havregryn. Ingen setter det inn i skapet etter seg, så de kan like gjerne stå framme ved brødboksen og se pene ut. 4 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Så gøy! Jeg tenker at man tar ting i den grad man kan klare og har behov for. Jeg planlegger å gjøre litt utover rydding , for det er mitt behov. Og jeg har kapasitet til det. Men om kapasiteten er å bruke tre uker på å rydde et garderobeskap eller noe, så er jo det supert! Ambisjon for morgendagen: rekker ikke noe særlig i morgen, har avtale med en venninne rett etter jobb. Men kan få tømt papirboss og pante flasker. TS! Anonymkode: 583ad...36d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 ops2 skrev (1 minutt siden): Etter ferien begynte jeg på en ny medisin som jeg tror har gitt meg mer energi. Jeg har fremdeles h-lsikes vondt, men jeg rister det av meg og vasker bort 7 år med sykdom og 0 krefter. Jeg har ryddet i 4,4 meter takhøye bokhyller og hatt ut bøkene og vasket de, og vasket et vitrineskap og alt inni det. Etter det kastet jeg 12 bæreposer bøker. 😓 Fordi det sto dobbelt i bokhylla, altså to lag. 😵Og så har jeg kastet 12 ølglass, to blomstervaser, noen lysestaker og masse krus. Det brukbare gikk til gjenbrukssentralen. Og så har jeg tatt og vasket i overskapene på kjøkkenet. Underskapene er det altfor vondt å bøye seg og vaske i. Men jeg klarte å ta skapet under vasken, og der så det ikke ut! Og kjøpt noen pene glass oppbevaringsbokser til cornflakes, frokostblanding og havregryn. Ingen setter det inn i skapet etter seg, så de kan like gjerne stå framme ved brødboksen og se pene ut. Det er jo fantastisk 😃 TS! Anonymkode: 583ad...36d
ops2 Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 (endret) Det er litt sent på året, men jeg skal kaste de solbleke gardinene på soverommet og kjøpe nye, lystette gardiner. Jeg ser at Ikea har fått inn noen i en pen, lys blåfarge. BENGTA Lystett gardin, 1 lengde, blå, 210x250 cm - IKEA Jeg får komme meg på Ikea en dag i denne uken. Håper jeg. Fra i morgen, mandag, har Obs disse boksene som medlemstilbud. Jeg skal kjøpe to pakker, det blir ti bokser. Endret 20. august 2023 av ops2 3
ops2 Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal se om jeg greier å liksom-være-med... Er kronisk syk, men trenger en real omorganisering i hjemmet. Veldig varierende hva jeg greier å gjøre og om jeg greier å gjøre noe, men jeg skal se om jeg kan få litt motivasjon av denne tråden Jeg kunne laget en lang liste, men øverst på lista er å lage en fungerende bod, få ut alt, sette opp hyller og forhåpentligvis få litt mer plass der inne til litt ekstra. Må også få systematisert klær, og soverom. Aner ikke hva som er realistisk for meg de neste ukene, men jeg skal sniklese her inne Lykke til alle sammen Anonymkode: 020f7...c6b Du har ikke Fibromyalgi, som meg? Jeg har et par andre sykdommer også, men jeg tror fibroen står for de direkte smertene. Jeg skal stå på nå, så får jeg heller ta baksmellen når den kommer. Verd det. 1
Måneskinn Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 Dette kom jo som bestilt for meg! jeg har store prosjekt på gang, og denne tråden kan hjelpe meg å holde et fint tempo - og sammen kan vi kanskje inspirere hverandre! Jeg holder på med oppussing av soverommet. Har malt ferdig, venter bare på tapet og så får jeg hjelp til å legge gulvet. Det skal skje kommende uke. (uke 34) Jeg skal også ordne det som skal bli gjesterom. Først må jeg organisere klesskap, og finne ut hva som kan selges og hva som skal til fretex/gjenbruksbutikk. Planen for i morgen, mandag, er: Hente madrass jeg har bestilt, (forhåptenglivis) hente tapet jeg har bestilt, stikke avgårde til fyllinga med endel søppel og spesialavfall, organsiere klesskap. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 Vi er snart ferdig med vår rydde-bonanza. Det er så deilig. Vi hadde tenkt på seg og småbegynr og så ble vi plutselig inspirert av rydderevolusjonen. Det er så deilig her hjemme nå Anonymkode: d06f5...0cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 ops2 skrev (1 time siden): Du har ikke Fibromyalgi, som meg? Jeg har et par andre sykdommer også, men jeg tror fibroen står for de direkte smertene. Jeg skal stå på nå, så får jeg heller ta baksmellen når den kommer. Verd det. Nei, det er ikke fibromyalgi. Det er ikke ME jeg har, men noe som gir mye av det samme som de med ME har, og litt til 🤪 Veldig uforutsigbar form, så jeg kan ha de klareste og enkleste planer, og så går ingenting, eller jeg kan plutselig greie en god del en dag. For å holde meg oppegående må jeg prioritere mat og tur/trening daglig, og det er ofte nok. Men, tror jeg er i en periode med litt bedring i øyeblikket, så krysser fingrene Jeg må ofte gjøre som du sier, gjøre noe og så ta baksmellen. Men det er en balansegang det også, for blir baksmellen for stor kan det gå uker og måneder og nå sist et par år. Så må skynde meg sakte Men, jeg skal se hva jeg får gjort de kommende ukene Anonymkode: 020f7...c6b 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #15 Skrevet 21. august 2023 Jeg har liten plass og mye hobbysaker. Det er litt rundt omkring fordi jeg ikke har plass til hobbyrom. Det fører også til at jeg kjøper det samme opp igjen pga dårlig oversikt. Jeg er også for dårlig til å kvitte meg med bitte små stoffrester. Har mye som skjer i helg/ettermiddag neste 3 ukene, men rydde og få oversikt i hobbysaker bør være realistisk. Jeg vil i tillegg hive gamle ting fra frysen. Anonymkode: 6ece1...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #16 Skrevet 21. august 2023 Så gøy at dere er med. Jeg var var innom klescontainer med to poser klær og noe sengetøy før jobb i dag. 3 poser har forlatt huset, det føles bra! TS.🙂 Anonymkode: 583ad...36d 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #17 Skrevet 21. august 2023 Jeg blir med! Litt optimistisk, kanskje, da de neste tre ukene er stappa, men jeg får energi av å rydde/fjerne skrot. Minimumsmålet mitt er: - fjerne utslitt sengetøy/det som ikke brukes fra sengetøyhylla - det samme fra håndklehylla - få barna til å kikke gjennom bokhyllene sine og ta ut det de ikke vil beholde - gå gjennom den sa*** buksehaugen som jeg har utsatt ca tusen ganger 🤬 (Kunne sikkert putta hele haugen i klescontainer uprøvd) - rydde minst 3 ting ut av kjellerboden Anonymkode: 66560...03f 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 Bra initiativ! Jeg tok for meg et stort skap i leiligheten i helga. Tømte nesten alt og laget 3 hauger: Beholde, gi bort og kaste. Ca 1/3 ble beholdt og skapet er nå mye ryddigere. Gikk også igjennom et mindre skap i stua og fikk kastet litt der. Tok også en titt i bokhylla og fant 8 bøker som jeg donerte til bok-kiosken (telefonkiosker i Oslo hvor man kan hente bøker gratis). Det neste jeg bør er å gå igjennom skap på soverommet og skapet i gangen. Anonymkode: 797d3...8e1 2
Måneskinn Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 Jeg fikk tapet i dag - og heldige meg fikk besøk av en venninne og sammen fikk vi den på vegg. Den er altså såå fin - og jeg er såå fornøyd! Eneste minus er at fargen jeg har på veggen ikke heelt matcher bunnfargen på tapeten, men det går fint allikevel tror jeg. Han som skal legge gulv for meg kommer allerede i morgen, og siden jeg er desperat på å ligge i seng igjen setter jeg det høyere enn fargematching nå Men kan hende det blir fint når alt kommer på plass. Fikk også hentet madrassen min i dag, så det er godt å ha alt klart. Ellers fikk jeg avgårde et par sekker med klær. Så føler at jeg har fått gjort mye i dag Her er link til tapeten min: https://storeys.no/produkt/absolutely-chic-36971-4/ 6 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 Superfin tapet😍 Godt jobbet, alle😀 I morgen skal jeg gjøre en innsats. Enten male taket på soverommet eller fortsette å rydde i kommoder og skap. Er ikke 100% bestemt på farge, så kanskje det blir rydding og sortering først og maling neste uke. Ts🙂 Anonymkode: 583ad...36d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå