Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For mennesker med normal psyke er det selvfølgelig umulig å opprettholde lyst og begjær i forhold til samme person over mange år. De som påstår at de «klarer» det er enten løgnere eller svakt mentalt utrustet. Lojalitet, omsorg og vennskap er naturligvis noe helt annet, og det er jo dette - sammen hensyn til barn, økonomi og praktiske forhold - som er limet i langvarige forhold. 

Anonymkode: 2f2ab...533

Jeg må påstå at du er veldig bastant i dine uttalelser. Har du noe forskning å basere dette på?

Joda, det finnes folk med «normal psyke» eller som ikke er «svakt mentalt utrustet» som kan føle lyst og begjær til samme person etter mange år. Det handler om kompatibilitet. Finne seg noen man virkelig elsker og som er villig til å sammen arbeide for å opprettholde kjærlighet, samhold og lyst. Her nærmer vi oss 20 år sammen og kjenner mer lyst og begjær nå enn for 15 år siden. Vi har bedre sex enn noen gang tidligere og fortsatt sex nesten daglig. Vi hadde nok ikke hatt det slik hvis vi ikke var så kompatible som vi er og hvis vi ikke hadde jobbet for det. Vi prioriterer hverandre, men samtidig dyrker vi oss selv hver for oss. Vi forfører hverandre og nyter hverandre. Deler drømmer og fantasier og er åpne til sinns. Vi kommuniserer godt om alt. Vi har begge levd et liv før vi møtte hverandre og kjenner at ingenting av det vi har prøvd kan måle seg med det vi har sammen. Så selv om du ikke har opplevd det, så finnes det. 

Vil nesten påstå at å mene at noe slik er umulig og dermed baserer sine relasjoner på det vitner mer om å være «svakt mentalt utrustet»…

Anonymkode: 96f43...011

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For mennesker med normal psyke er det selvfølgelig umulig å opprettholde lyst og begjær i forhold til samme person over mange år.

Folk med normal psyke har ulikt nivå av spenning de trenger for å ha et balansert liv. Noen tenner nesten bare på trygghet, andre nesten bare på spenning, de fleste av oss er nok et sted imellom der og trenger et visst monn av begge deler. Noen tennes ikke i monogame forhold, andre tenner knapt i forhold i det hele tatt, andre trenger nærhet og monigami for å tenne. Folk må slutte å tro at det finnes én rett måte for alle. 

Anonymkode: 2887f...e55

• Nyttig 3
Skrevet

Hva med å ta en seriøs samtale med han, hvor du forteller om dine antagelser og hvordan du har det i forholdet. Du har ikke så mye å tape. Gidder han ikke høre på så er det svar nok. Dette ekteskapet høres iskaldt ut. 

Anonymkode: 2c026...94c

• Liker 1
Skrevet

Min mann endret veldig adferd de to-tre siste årene vi bodde sammen. Jeg følte meg rett og slett frosset ut, som om jeg ikke var velkommen hjemme. Han ville ikke snakke om det, og påstod alt var bra - selv om han ikke ville ha noe med meg å gjøre. Det er det ensomste jeg har opplevd. Jeg måtte be ham flytte. Han gråt og ville bli boende, men det gikk ikke, når han oppførte seg slik.
Livet etterpå har ikke vært stabil lykke det heller, men jeg har i alle fall sluppet å føle meg som en uvelkommen inntrenger i mitt eget hjem.
Det har vært lettere å etablere vennskap og sosiale vennskap etter bruddet, uten å ha den mutte gubben på slep.

Anonymkode: 30678...c82

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For mennesker med normal psyke er det selvfølgelig umulig å opprettholde lyst og begjær i forhold til samme person over mange år. De som påstår at de «klarer» det er enten løgnere eller svakt mentalt utrustet. Lojalitet, omsorg og vennskap er naturligvis noe helt annet, og det er jo dette - sammen hensyn til barn, økonomi og praktiske forhold - som er limet i langvarige forhold. 

Da er jeg nok svakt mentalt utrustet😄 Vi hadde bra sex til the bitter end. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...