AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Del Skrevet 20. august 2023 Hva er det beste du har med til lunsj på jobb? Trenger inspirasjon. Har kjøleskap,micro og vannkoker tilgjengelig. Anonymkode: 4c536...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Del Skrevet 20. august 2023 Pestopasta med ovnsbakte cherrytomater,kikerter og ristet valnøtter sammen hvitløks stablebrød. Først begynner jeg med å dele cherrytomater i to,legger de i en ildfast form,drissler over olje og sprinkler over havsalt. Lar de bake i ovnen på 120 grader i to til tre timer. Koker opp ønsket mengde pasta(jeg lager for noen dager) og slenger sammen pestoen. 0,5 sitron 4 spiseskjeer gresskarkjerner (det går også veldig fint å bruke pinjekjerner eller mandler) 1 bunt basilikum 4-6 spiseskjeer olivenolje Salt og pepper Press sitronsaften i en blender eller food processor. Ha i gresskarkjerner, basilikum og olivenolje og kjør til du har en grov pesto. Smak til med salt og pepper. Valnøttene rister jeg i tørr stekepanne til de for farge og knuser de så i mindre biter. Når alt er klart rører jeg pestoen inn i pastaen,vender inn kikerter og tomater,og til slut valnøttene. Stablebrød. 1.Slenger sammen en pizzadeig 2.Når deigen er ferdig hevet, ha den på et melet bord og kjelve den ut til en leiv på størrelse med en stor stekeplate. Tykkelse som om du lager pizzabunn. 3.Finn fram en brødform og dekk den med bakepapir. 4.Smør olje og hvitløk på leiven 5.Del hver remse i ca 6 stykker (tenk pizzastykker). Stable stykkene oppå hverandre og legg dem side ved side i brødformen. (Ikke så nøye om det ser bra) 6. Dæsj over et par klunker god olivenolje og strø over litt havsalt. La det heve videre i ca 30 min. 7. Stek først på 225 grader i 10 min. Skru deretter ned varmen til 200 grader og stek videre i 20 min. Anonymkode: c9879...844 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 Daal er helt supert. Lager ofte en stor gryte som holder til 4-5 lunsjer. Kan evt drøyes med ris til. grønnsakslasagne couscous salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Del Skrevet 20. august 2023 Som oftest har jeg med middagsrester, vi lager alltid litt mer til middag så det blir nok til lunsj også. Så det kan jo bli nesten hva som helst. Anonymkode: cad5d...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 Jeg jobber deltid så lager en del lunsj hjemme. Men det kan fint tas med på jobb også. Omelett eller spansk omelett. Salat ved siden av. Evt skive. Speilegg med salat og tomat mellom to skiver. Eller ost og skinke sandwich. Eggerøre med litt ekstra. F.eks løk, paprika, bacon/skinke, paprika. Av og til pølse, ostebiter, rester av grønnsaker. Kan spises slik eller med skive. Suppe. Kan varmes eller ha på termos. Blomkålsuppe med biter og bacon, tomatsuppe med egg, søtpotetsuppe med kikerter. Fruktsalat med kesam. Pastasalat med kylling og pesto. Knekkebrød med kremost (varierer type) og laks/spekeskinke/god skinke. Gjerne litt grønt. Anonymkode: 895d7...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #6 Del Skrevet 21. august 2023 Skjønner ikke vitsen med å stresse med fancy lunsj. Jeg er på jobb for å jobbe. Fritiden min er jeg også glad i, og orker ikke bruke masse tid på å forberede jobblunsjen. Knekkebrød, brød, rundstykker med godt pålegg, frukt og grønt holder i massevis. Trenger ikke være 2 svette skiver med gauda for å være enkelt heller. Anonymkode: 4b45a...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #7 Del Skrevet 21. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skjønner ikke vitsen med å stresse med fancy lunsj. Jeg er på jobb for å jobbe. Fritiden min er jeg også glad i, og orker ikke bruke masse tid på å forberede jobblunsjen. Knekkebrød, brød, rundstykker med godt pålegg, frukt og grønt holder i massevis. Trenger ikke være 2 svette skiver med gauda for å være enkelt heller. Anonymkode: 4b45a...235 Men det er deg,du skjønner vel at ikke alle er like? Jeg er også på jobb for å jobbe,men jeg har jammen en pause på 30 minutter, og i den liker jeg å spise en god lunsj. Ikke like fancy og tidkrevende hver dag,har også i perioder stående en knekkebrødpakke og en pakke kremost på jobben ,jeg. Men syns det er godt med noe annet innimellom, og da tar jeg meg de ti minuttene det tar for å forberede det. Skjønner ikke helt at det skal plage deg? Anonymkode: 4c536...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå