Hjelpenfrøken Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Hvordan var det? Hadde su kjevelås? Gikk du veldig mye ned i vekt? Hvor lang tid tok det fra bilder var sendt inn til du fikk operasjon?
Kvinne23 Skrevet 30. august 2023 #2 Skrevet 30. august 2023 Hjelpenfrøken skrev (På 20.8.2023 den 15.49): Hvordan var det? Hadde su kjevelås? Gikk du veldig mye ned i vekt? Hvor lang tid tok det fra bilder var sendt inn til du fikk operasjon? Tok kjeveoperasjon i 2014.gikk ned 5 kg.hadde ikke kjevelås.gikk greit.var veldig håven i ansiktet og hadde 1 område som var bedøvdt ei stund etterpå. Var sykemeld 2 uker.bare spør spørsmål vist du lure på noe mer
Hjelpenfrøken Skrevet 16. september 2023 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2023 Kvinne23 skrev (På 30.8.2023 den 20.22): Tok kjeveoperasjon i 2014.gikk ned 5 kg.hadde ikke kjevelås.gikk greit.var veldig håven i ansiktet og hadde 1 område som var bedøvdt ei stund etterpå. Var sykemeld 2 uker.bare spør spørsmål vist du lure på noe mer Hei, takk for svar! hvor opererte du? Tannlegen har sendt inn bilder til sykehuset nå og jeg lurer på når jeg vil få operasjon. Typisk om jeg må vente en evighet 🤪 opererte du oppe og nede?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2023 #4 Skrevet 16. september 2023 Jeg opererte kjeven for å korrigere stort overbitt for snart to år siden. Det var bare underkjeven som ble flyttet. Jeg hadde ikke kjevelås. De første ukene kunne jeg ikke tygge, både fordi det var vanskelig å gape og tygge, og fordi jeg ikke fikk belaste kjeven. En stund levde jeg stort sett på smoothie, med mest mulig næringsrike greier oppi. Jeg gikk ikke mye ned i vekt, hadde bmi på grensen til undervekt før operasjonen, og var veldig nøye med å få i meg næring. Angående hvor lang tid det tok fra bildene ble sendt inn, så er jeg usikker. Jeg hadde regulering i to år først, og så ble det tatt bilder og sendt inn gipsmodeller da kjeveortopeden mente at den delen av jobben var klar. Nøyaktig hvor lang tid det gikk derfra og til jeg fikk time til operasjon, husker jeg ikke, men jeg syntes ikke det var lang tid (gruet meg til operasjonen, så der og da tenkte jeg at jeg godt kunne ventet et par uker til). Alt i alt syns jeg årene med tannregulering var betydelig verre enn operasjonen. Jeg var veldig hoven, blå og gul de første dagene og ukene etter inngrepet. Det var vondt, men mindre vondt enn jeg hadde trodd. Å ikke kunne spise normalt var plagsomt, og det sammenfalt med julen også. Men jeg strevde mer med sår i munnen fra reguleringen, ubehag og at maten satte seg fast, og gikk mer ned i vekt av å ha tannregulering oppe og nede enn av kjeveoperasjonen. Anonymkode: c3964...d17
Kvinne23 Skrevet 17. september 2023 #5 Skrevet 17. september 2023 Hjelpenfrøken skrev (17 timer siden): Hei, takk for svar! hvor opererte du? Tannlegen har sendt inn bilder til sykehuset nå og jeg lurer på når jeg vil få operasjon. Typisk om jeg må vente en evighet 🤪 opererte du oppe og nede? I bergen
Kvinne23 Skrevet 17. september 2023 #6 Skrevet 17. september 2023 Hjelpenfrøken skrev (17 timer siden): Hei, takk for svar! hvor opererte du? Tannlegen har sendt inn bilder til sykehuset nå og jeg lurer på når jeg vil få operasjon. Typisk om jeg må vente en evighet 🤪 opererte du oppe og nede? Husker ikke om var oppe eller nede
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #7 Skrevet 17. september 2023 Vanlig ventetid er ett år. Anonymkode: 1722a...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå