Gå til innhold

Betalingsfrist restskatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde restskatt med betalingsfrist i morgen. Jeg kom på det i går og betalte så betalte i går. Kommer den til å gå gjennom i morgen. Vil helst ikke ha purring og har lest at de anser den som ikke betalt om man betaler for seint.

Er det ok så lenge man betaler i helgen og fristen er Mandag? Er fristen siste dag man kan betale eller den dagen pengene skal være inne hos skatteetaten?

Anonymkode: 874ab...7b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forfallsdato er betalingsfristen for en regning.

Anonymkode: 4cbdd...83f

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Sannsynligvis går det. Årsaken er at skatteetaten og andre generelt sett, aksepterer noe forsinkelse banker i mellom.

Med vennlig hilsen

TBergh.

Skrevet
TBergh skrev (5 minutter siden):

Hei.

Sannsynligvis går det. Årsaken er at skatteetaten og andre generelt sett, aksepterer noe forsinkelse banker i mellom.

Med vennlig hilsen

TBergh.

Det er da ikke noe "sannsynligvis" med det. Om forfallsdato er i morgen kan man selvfølgelig betale to dager før...

TS du kunne ha betalt i morgen også.

Forfallsdato er nettopp det, den datoen regningen seinest skal betales.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da ikke noe "sannsynligvis" med det. Om forfallsdato er i morgen kan man selvfølgelig betale to dager før...

TS du kunne ha betalt i morgen også.

Forfallsdato er nettopp det, den datoen regningen seinest skal betales.

Takk for svar 🙂👍

Skrevet

Det står at betalingsfrist har passert, og beløpet jeg skylder står med rødt. Syns dette er rart når betalingsfrist er i dag og jeg betalte på Lørdag. Mulig pengene ikke har kommet inn enda eller det ikke har blitt oppdatert, men litt rart at det står at betalingsfrist har passert når den er i dag.

De kommer vel til å se når jeg betalte?

Noen som vet noe om dette?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det står at betalingsfrist har passert, og beløpet jeg skylder står med rødt. Syns dette er rart når betalingsfrist er i dag og jeg betalte på Lørdag. Mulig pengene ikke har kommet inn enda eller det ikke har blitt oppdatert, men litt rart at det står at betalingsfrist har passert når den er i dag.

De kommer vel til å se når jeg betalte?

Noen som vet noe om dette?

Har du aldri betalt en regning før? 😅 det er ingen banker som overfører i helgene. Det tar fort 1-3 virkedager før de registeret betalt beløp. 

Det er er automatisk system som sier det ikke er betalt, hvordan kan den vite at du betalte i helgen?

slapp av du har betalt 

Anonymkode: 62b1d...912

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du aldri betalt en regning før? 😅 det er ingen banker som overfører i helgene. Det tar fort 1-3 virkedager før de registeret betalt beløp. 

Det er er automatisk system som sier det ikke er betalt, hvordan kan den vite at du betalte i helgen?

slapp av du har betalt 

Ok, skjønner. Jeg bare lurte. Syns det er litt rart at det står at betslingsfrist har passert når den er i dag... Trodde det sto et sted. Skjønner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

slapp av du har betalt 

Jo, har betalt mange regninger.

Skrevet

Du betalte før fristen hadde gått ut, selvfølgelig er det greit.....

Anonymkode: 16b31...e8d

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner nå at det går bra siden jeg betalte på Lørdag. Men hvorfor står det at fristen har passert når fristen var i dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner nå at det går bra siden jeg betalte på Lørdag. Men hvorfor står det at fristen har passert når fristen var i dag?

Noen som vet? Jeg syns det er litt rart...

Skrevet
On 8/21/2023 at 9:03 PM, AnonymBruker said:

Noen som vet? Jeg syns det er litt rart...

Det er bare automatikk som slår litt rart ut, ikke noe å bry seg om. Antar at det ser annerledes ut nå, eller i løpet av dagen som kommer :) 

Anonymkode: c4f03...4ca

• Liker 1
Skrevet

Det kan ta en dag eller to fra betalingen har skjedd til nettsidene har registrert at betalingen har funnet sted. Da vil det lyse rødt og si at fristen har passert. 

Sjekk igjen i morgen at betalingen er registrert. 

Anonymkode: 0af39...261

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2023 den 18.26):

Du betalte ikke på lørdag du betalte på mandag ( og det er greit). Ingen betalinger går i helgene 

Anonymkode: c0e74...a1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...