AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Del Skrevet 20. august 2023 Jeg ønsker å farge håret, men vil unngå de giftigste stoffene. Har forsøkt hennafarge, men de gir ofte en varmere farge og jeg kler best kalde toner🥲 Noen tips til mer naturlige produkter å farge håret med? Jeg er også åpen for å lage fargen hjemme! 🙏 Anonymkode: cfca7...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Del Skrevet 20. august 2023 Definer "naturlig", er du grei. Anonymkode: 9e864...9d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 Hvilken farge skal du ha? Brun, rødlig, annet? Anonymkode: 697d0...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Del Skrevet 20. august 2023 Med naturlig mener jeg minst mulig kjemiske giftstoffer😅 Jeg skulle gjerne hatt det lysere, jeg er mørkeblond nå... men kan også slå meg til ro med brunt. Bare de er kalde i fargen og gir mer blå og lilla enn orange og rødt😄 Anonymkode: cfca7...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med naturlig mener jeg minst mulig kjemiske giftstoffer😅 Jeg skulle gjerne hatt det lysere, jeg er mørkeblond nå... men kan også slå meg til ro med brunt. Bare de er kalde i fargen og gir mer blå og lilla enn orange og rødt😄 Anonymkode: cfca7...dfd Rødlig funker også egentlig, men da mer mot lilla enn orange... Jeg er ingen fargeekspert som dere sikkert skjønner🙈 Anonymkode: cfca7...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med naturlig mener jeg minst mulig kjemiske giftstoffer😅 Jeg skulle gjerne hatt det lysere, jeg er mørkeblond nå... men kan også slå meg til ro med brunt. Bare de er kalde i fargen og gir mer blå og lilla enn orange og rødt😄 Anonymkode: cfca7...dfd Tror ikke du får noe naturlig som gjør fargen lysere. sjekk ut frisører som tilbyr farger med mindre kjemikaler, mange salonger reklamerer med det nå. Anonymkode: 70f5c...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Del Skrevet 20. august 2023 Herbatint er jeg veldig fornøyd med. Anonymkode: cd82e...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med naturlig mener jeg minst mulig kjemiske giftstoffer😅 Jeg skulle gjerne hatt det lysere, jeg er mørkeblond nå... men kan også slå meg til ro med brunt. Bare de er kalde i fargen og gir mer blå og lilla enn orange og rødt😄 Anonymkode: cfca7...dfd Og "kjemiske giftstoffer", hva er det? Du skjønner ikke hvor jeg vil. Anonymkode: 9e864...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herbatint er jeg veldig fornøyd med. Anonymkode: cd82e...16e Takk! Må sjekke ut😄 Anonymkode: cfca7...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Må sjekke ut😄 Anonymkode: cfca7...dfd Jeg bruker denne:https://mecindo.no/herbatint-10n-harfarve-platinum-blonde-150-ml-no?gclid=Cj0KCQjw84anBhCtARIsAISI-xdDHelIDSDxX80qHrkobmFr93hBZ2wrivY1tDKNy2c_stVQEYdbAI4aAneREALw_wcB Må jevne ut med lilla shampoo etterpå da 😊 Anonymkode: cd82e...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Del Skrevet 20. august 2023 Husk at naturlig ikke nødvendigvis betyr trygt. Både fordi naturen har minst like farlige giftstoffer som de vi produserer på lab, fordi endel alternative produkter ikke blir testet like grundig som andre produkter, og ikke har like god varedeklarasjon. Og fordi også disse kan være tilsatt ting som ikke er bra. For eksempel har jeg lest at sort henna ofte er tilsatt et hormonforstyrrende stoff. Mitt forslag er derfor: ikke tro på produsentenes egne reklamer (særlig ikke til de mer "alternative" produsentene), men let etter farge (gjerne ikke-permanent) som skryter av å være bedre for kroppen/huden, og ta bilde av varedeklarasjon og søk opp stoffene. Å farge håret antas jo til og med å være trygt for gravide nå, nettopp fordi de fleste stoffer ikke tas opp av hodebunnen, og man eksponeres for det ganske sjeldent og i kort tid. Det er verre med maten vi spiser samt hudkremer som man daglig gnir inn i huden og lar være der, selv om det meste er trygt her også. Anonymkode: ea2c1...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og "kjemiske giftstoffer", hva er det? Du skjønner ikke hvor jeg vil. Anonymkode: 9e864...9d3 Obs, skulle stå "sikkert"! Anonymkode: 9e864...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husk at naturlig ikke nødvendigvis betyr trygt. Både fordi naturen har minst like farlige giftstoffer som de vi produserer på lab, fordi endel alternative produkter ikke blir testet like grundig som andre produkter, og ikke har like god varedeklarasjon. Og fordi også disse kan være tilsatt ting som ikke er bra. For eksempel har jeg lest at sort henna ofte er tilsatt et hormonforstyrrende stoff. Mitt forslag er derfor: ikke tro på produsentenes egne reklamer (særlig ikke til de mer "alternative" produsentene), men let etter farge (gjerne ikke-permanent) som skryter av å være bedre for kroppen/huden, og ta bilde av varedeklarasjon og søk opp stoffene. Å farge håret antas jo til og med å være trygt for gravide nå, nettopp fordi de fleste stoffer ikke tas opp av hodebunnen, og man eksponeres for det ganske sjeldent og i kort tid. Det er verre med maten vi spiser samt hudkremer som man daglig gnir inn i huden og lar være der, selv om det meste er trygt her også. Anonymkode: ea2c1...5de Vil også legge til at det oftest er tryggest å farge hos frisøren, særlig ved bleking og permanent farge, siden du da er minst mulig i kontakt med stoffene selv. Anonymkode: ea2c1...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil også legge til at det oftest er tryggest å farge hos frisøren, særlig ved bleking og permanent farge, siden du da er minst mulig i kontakt med stoffene selv. Anonymkode: ea2c1...5de Ville også bedt om å få teste meg et par dager før, for allergisk reaksjon. Anonymkode: 82101...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå