Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på vei inn i ett langdistanseforhold  - ca 4 timer mellom oss - og har egentlig ikke erfaring med det fra tidligere....

Dere som har kjæresten et godt stykke unna, hvor ofte besøker dere hverandre? Og har dere noe  gode tips for å få det til å fungere?

Anonymkode: 4e422...f74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var med eksen besøkte vi hverandre ca. en gang i mnd. Han bor i et annet land. 

Med 4 timer reisevei kan dere kanskje få til helgebesøk annenhver helg?

Skrevet
Virrevirrevapp skrev (På 20.8.2023 den 13.52):

Da jeg var med eksen besøkte vi hverandre ca. en gang i mnd. Han bor i et annet land. 

Med 4 timer reisevei kan dere kanskje få til helgebesøk annenhver helg?

Blir nok å satse på en til to ganger i måneden ja

Anonymkode: 4e422...f74

Skrevet

Vi bodde i ulike land. Besøkte hverandre annenhver måned minst, helst oftere. 

Dere må stole 100% på hverandre. Uten tillit vil det ikke fungerer. Men jeg kan si at når tilliten er der går det veldig greit.

En annen ting er forventninger rundt kommunikasjon. Vi var begge mye opptatt med jobber og venner, så vi hadde to videosamtaler i uka, ellers tekstet vi litt i løpet av dagen. Noen ville sagt det er lite og krevd daglig, men vær realistisk her. Hvis en vil ha daglig og en ukentlig samtale så må dere finne noe begge kan leve med.

Prioriter samtalene, spesielt om de ikke er daglig. Iblant skjer ting og man må hoppe over en, men ikke la det skje hver gang.

Ellers? Vær tålmodig med hverandre. Vit når dere møtes neste gang før dere drar fra hverandre, i alle fall for oss i to ulike land var det veldig viktig. Da er det lettere, for du kan telle ned.

Pass på å bruke mye tid på ditt, dine hobbyer og fine venner nå som dere ikke bor sammen. Gjør det du har lyst til. Avstand har sine fordeler også, du har mye mer fritid og det er godt å gjøre ting for å unngå savnet.

Anonymkode: 5ad4d...8ff

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt langdistanse siden vi møttes. I ett år nå har det vært tre timers reise mellom oss, nå nylig har han flyttet og det har blitt til seks timer. So far so good.

Noe som funker for oss: 

- Vi videochatter hver kveld, hvor vi snakker om hvordan dagen vår har vært, hva vi har gjort og slikt. Noen få ganger passer det ikke å videochatte, og det er helt greit å droppe det en gang i blant. Men vi lar det ikke bli til en vane. 

- Vi har en avtale om å møtes annen hver helg, noen unntak er vi såklart åpne for. Noen ferier er også lagt av til kjærestebesøk.

- Vi avtaler alltid neste gang vi treffes før vi reiser fra hverandre. 

- Åpenhet, ærlighet, kommunikasjon, trofasthet osv. er et must. 

Langdistanseforhold er godt og vondt på samme tid. Det er godt å få tid til å savne hverandre, det blir så godt å treffes igjen da. Samtidig er jeg veldig lei, og kan nesten ikke vente til vi flytter sammen om ett års tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...