Gå til innhold

Dusjkabinett på badet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En annen fordel med dusjkabinett er at det er rimelig tett mens du dusjer, og slipper ut mye mindre damp enn en åpen dusj eller om du dusjer i et badekar. Da slipper du at hele badet blir fuktig hver gang du tar en dusj. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 20.11):

Vi har dusjkabinett. Synes det er et herk å vaske. Det er så mange små kriker og kroker. Velg et som er veldig lett å rengjøre (uten vattpinner o.l.).

Anonymkode: 319f7...7e7

Og du får aldri vasket bak kabinettet. Stygt og uhygienisk! 

Anonymkode: 6171f...567

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe herk å vaske, det er trangere, og det er ikke spesielt pent. Men det er fint hvis man skal forlenge levetiden på et litt eldre bad. 

Anonymkode: f96c5...9d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du får aldri vasket bak kabinettet. ... 

Nettopp. Vi har et eldre bad, og sånn sett er jeg glad tidligere eier satte inn dusjkabinett. Men jeg ville aldri valgt det om jeg skulle pusset opp badet mitt.

Anonymkode: 319f7...7e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er noe herk å vaske, det er trangere, og det er ikke spesielt pent. Men det er fint hvis man skal forlenge levetiden på et litt eldre bad. 

Anonymkode: f96c5...9d7

Eller dersom du ikke personlig har inspisert arbeidet til de som la membran etc på et nyere bad. 
Jeg ville antatt et bad jeg ikke personlig hadde pusset opp som utett. Det er ikke mye godt arbeid igjen på bygg-markedet.

Anonymkode: bd4d8...b07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller dersom du ikke personlig har inspisert arbeidet til de som la membran etc på et nyere bad. 
Jeg ville antatt et bad jeg ikke personlig hadde pusset opp som utett. Det er ikke mye godt arbeid igjen på bygg-markedet.

Anonymkode: bd4d8...b07

Haha, jeg ville antatt at ethvert bad jeg personlig har pusset opp som utett🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Blåser liv i denne tråden, fordi jeg vurderer det samme. Å sette inn et dusjkabinett for å utsette oppussing 2-3 år? Fancy, jeg vet. Men det må jo bli en del fukt/damp mot gulvet under sokkelen på kabinettet? Som og gjør litt skade på gulv. Bedre enn å dusje rett på likevel? Badet nærmer seg 30 år tror jeg men det er plastikk sluk og varmekabler i hele gulvet. Har ikke dokumentasjon så badet er sannsynlig fra før -97

Anonymkode: 23ffe...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte huset heiv vi med en gang dusjkabinett ut, pusset opp badet og satte inn dusjdører, det er jeg glad for. Dusjkabinett er stygt og tar mye plass uansett hvor mye bedre det er enn å dusje rett på fliser.

Anonymkode: 05335...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.8.2023 den 17.32):

Og du får aldri vasket bak kabinettet. Stygt og uhygienisk! 

Bortsett fra uskyldige støvkorn. Driter og pisser du bak kabinettet? 🙄

Anonymkode: dc4fd...040

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blåser liv i denne tråden, fordi jeg vurderer det samme. Å sette inn et dusjkabinett for å utsette oppussing 2-3 år? Fancy, jeg vet. Men det må jo bli en del fukt/damp mot gulvet under sokkelen på kabinettet? Som og gjør litt skade på gulv. Bedre enn å dusje rett på likevel? Badet nærmer seg 30 år tror jeg men det er plastikk sluk og varmekabler i hele gulvet. Har ikke dokumentasjon så badet er sannsynlig fra før -97

Anonymkode: 23ffe...055

Ikke om rør fra kabinettet nedi sluk er korrekt montert. Og evt fukt tørkes fort opp av varmekabler i gulv. Aldri opplevd fukt under kabinettet. 

Anonymkode: dc4fd...040

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...