AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Fordeler og ulemper? Badet har dusjhjørne nå og veggene er malt med våtromsmaling. Anonymkode: 3b6d4...5f2
Kaisada Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordeler og ulemper? Badet har dusjhjørne nå og veggene er malt med våtromsmaling. Anonymkode: 3b6d4...5f2 Svært mange fordeler. Du får toppscore når takstmann skal gjøre befaring en dag. Det er ganske mange vannlekkasjer hvert år pga dusjhjørner og dårlig membran. Har blitt dusjkabinettfan etter å ha lest meg litt opp på dette. Finnes også endel store og fine nå, som ser ut som et vanlig dusjhjørne. 4 2
aksase Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 For å kunne dusje rett på gulv/vegger på et bad, kreves mye solid grunnarbeid for å hindre vann i å trenge inn og gi råteskader og sopproblemer. Det er fullt mulig, men må gjøres skikkelig fra grunnen av ved bygging/oppussing og koster ofte mye penger. Med dusjkabinett trenger du ikke tenke så mye på dette, da kabinettet er frittstående og tett, og holder vannet unna rommets vegger og gulv. Et dusjkabinett reduserer altså faren for vannskader til nesten null. Ulempe med kabinett er kanskje at det tar litt ekstra plass, krever litt mer takhøyde, og er ofte ikke så lekkert å se på som et integrert, gjerne flislagt dusjhjørne. 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Takk. Da blir det dusjkabinett. Hvor mye vil en rørlegger koste? ts Anonymkode: 3b6d4...5f2 1
newman01 Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Rørlegger? Du har antagelig vannuttak på badet fra før? Det er to fleksible slanger som skal skrus fast. De fleste vil klare det selv uten nevneverdige utfordringer. Men det er en 7 minutters jobb, en time kjøring og antagelig en pølse hos grossist, så 3-4 tusen kanskje?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 newman01 skrev (6 timer siden): Rørlegger? Du har antagelig vannuttak på badet fra før? Det er to fleksible slanger som skal skrus fast. De fleste vil klare det selv uten nevneverdige utfordringer. Men det er en 7 minutters jobb, en time kjøring og antagelig en pølse hos grossist, så 3-4 tusen kanskje? Når monterte du egentlig et dusjkabinett? Anonymkode: b559d...2e5 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Vi har dusjkabinett. Synes det er et herk å vaske. Det er så mange små kriker og kroker. Velg et som er veldig lett å rengjøre (uten vattpinner o.l.). Anonymkode: 319f7...7e7 13
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Når monterte du egentlig et dusjkabinett? Anonymkode: b559d...2e5 Det lurer jeg også på. Anonymkode: 09f43...e80
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Fordeler og ulemper sier seg vel egentlig selv. Badet i sin helhet lever lengre fordi fliser og membran ikke utsettes for konstant fukt. Du slipper å få vann utover gulvet. Ulempen er at dusjkabinettet kan være trangere og mindre komfortabelt enn et dusjhjørne. Jeg har et bad med dusjhjørne som har begynt å dra på årene og vurderer derfor å sette inn kabinett med avløpsrøret rett ned i sluk mens "leken er god", altså før det oppstår råteproblemer på badet som det er. Anonymkode: 5a309...2ef 2 1
HealthyGamer Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 newman01 skrev (6 timer siden): Rørlegger? Du har antagelig vannuttak på badet fra før? Det er to fleksible slanger som skal skrus fast. De fleste vil klare det selv uten nevneverdige utfordringer. Men det er en 7 minutters jobb, en time kjøring og antagelig en pølse hos grossist, så 3-4 tusen kanskje? 😂😂. Unnskyld at jeg ler. Men en del kabinetter er synsykt dill.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 Jeg kjøpte ett dusjkabinett av min lokale rørleggerfirma for 5 år siden. Betalte bare 1500 ekstra for at de demonterte dusjhjørnet som stod der og monterte opp det nye dusjkabinettet. De tok også med seg alt avfallet. De knotet endel med å montere dusjkabinettet så det var godt anvendte penger😅 Mitt dusjkabinett er Porsgrund Showerama tror jeg. Enkelt å holde rent. Anonymkode: f2b63...64e 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg kjøpte ett dusjkabinett av min lokale rørleggerfirma for 5 år siden. Betalte bare 1500 ekstra for at de demonterte dusjhjørnet som stod der og monterte opp det nye dusjkabinettet. De tok også med seg alt avfallet. De knotet endel med å montere dusjkabinettet så det var godt anvendte penger😅 Mitt dusjkabinett er Porsgrund Showerama tror jeg. Enkelt å holde rent. Anonymkode: f2b63...64e Hvor fikk du kjøpt det og pris? ts Anonymkode: 3b6d4...5f2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Takk. Da blir det dusjkabinett. Hvor mye vil en rørlegger koste? ts Anonymkode: 3b6d4...5f2 5-7000 vil jeg tro Anonymkode: 40c01...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Just now, AnonymBruker said: 5-7000 vil jeg tro Anonymkode: 40c01...cd8 Som regel billigere hvis du bruker det firmaet du kjøper kabinettet av Anonymkode: 40c01...cd8
Tjoheiii Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 Veldig vanskelig å rengjøre, ville personlig valgt dusjhjørne mye finere er det også! 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor fikk du kjøpt det og pris? ts Anonymkode: 3b6d4...5f2 Husker ikke nøyaktig prisen, men var rimeligere enn en helt ny siden dette var en utstillingsmodell de hadde inne i butikken. Kjøpte det som sagt hos min lokale rørleggerbutikk. Rørleggere ønsker som regel kun å sette opp dusjkabinetter de selv selger, de kan selvfølgelig koble på blandebatteriet for deg på et dusjkabinettet. Anbefaler å få noen til å montere alt for deg Bor du en plass med flere rørleggerbutikker kan du jo gå innom dem å be om tilbud, så velge det som er rimeligst. Anonymkode: f2b63...64e 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Skrevet 20. august 2023 Dusjkabinett et forferdelig å rengjøre, ikke bare dører, men under og bak. Etter en tid med brukket ben, bare dusjhjørne kan brukes siden der får jeg med en dtol å sitte på. Dusjkabinettets fordeler er at vann går rett til sluk. Anonymkode: 94d4d...a47 2
newman01 Skrevet 21. august 2023 #18 Skrevet 21. august 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Når monterte du egentlig et dusjkabinett? Anonymkode: b559d...2e5 I 2014. Et Celeste dusjkabinett kjøpt på Megaflis til den gamle leiligheten. Var ganske greit å montere. Tenkte aldri tanken på å leie inn en rørlegger for å skru sammen noe slikt. Jeg leier heller ikke inn snekker for å skru sammen Billy bokhyller, og jeg ringer ikke brannvesen for å bytte batteri i røykvarsleren. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #19 Skrevet 21. august 2023 Jeg ville kjøpt dusjbunn, dusjbrett, eller hva de enn kalles nå. Den er tett. Også laget det som vanlig dusjhjørne eller montert dør på. Med dusjkabinett med dører på skinner går ikke rengjøringen på skinner 😉 Anonymkode: 95f9a...b37 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2023 #20 Skrevet 21. august 2023 Jeg har dusjet rett på flis i mange år, i flere ulike leiligheter og hus som jeg har bodd i gjennom studietid og årene etterpå, men har flyttet til hus med dusjkabinett. Jeg hater å vaske fliser/fuger, men dusjkabinettet er jo kjempelett/raskt å vaske! I tillegg slipper jeg vannsøl utover resten av badet, som gjør at hver minste bit av støv eller rusk og rask fra uteklær o.l. "fester" seg i gulvet. Med kabinett har badet mitt i stor grad blitt et "tørt" rom som lett kan støvsuges og vaskes, uten at flisene må skrubbes og skures.. (Badet mitt nå er forresten 20 år og i tipp topp stand med tanke på fukt og funksjon - tviler på at mitt forrige "dusje-rett-på-flis-bad" holder ut i god stand i mer enn 15, selv om det ble laget av fagfolk...) Anonymkode: dad5d...451 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå