AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg har en tenåring fra før og jeg og min mann har fått barn nr 2 sammen. Jeg har altså 3 barn. Jeg føler egentlig at 3 barn er nok. De skal jo betales for og følges opp også. Svangerskapene har vært helt invalidiserende med hyperemesis og tiden etter har vært veldig vanskelig med de 2 siste, så jeg føler også at jeg har fått nok fysisk. Jeg tåler hornonprevensjon svært dårlig (får veldig uren hud, også på spiral og minipille) og mannen tenker derfor at han skal sterilisere seg. Han føler seg også ferdig og vi gleder oss til å begynne å leve livet skikkelig med de fine ungene vi har fått. MEN! Selv om absolutt alle faktorer her skriker FERDIG så er jeg såååå redd for at jeg skal sitte der som 40-åring og ønske meg en atpåklatt 😅 det er kanskje enda lurere at han steriliserer seg bare av den grunn, men er så redd for at det skal føles som en sorg selv om vi føler oss veldig ferdig akkurat nå. Hvordan visste dere at dere var ferdige? 😅😅 Anonymkode: 7c551...22d 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan visste dere at dere var ferdige? Jeg har to barn og både barnet og jeg var nær ved å dø i begge svangerskap. Når vi da overlevde begge ganger visste jeg at dette gjør jeg ikke en gang til. Anonymkode: 17049...ce5 2
Gjest Sprite Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 For jeg ønsker å kunne følge opp de jeg har, på alle plan. Oppmerksomhet,fritid, økonomisk. Så gidder jeg ikke være tilstede på denne planeten kun for ungene, ønsker å leve selv også!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 Fikk barn når var 25. Når bikket 35 så følte toget var gått Tanke på hjemmeboende barn ut i pensjonsalder fristet ikke Anonymkode: 6d49f...03c 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Om jeg har forstått riktig kan man hente ut sperm selv om mannen har gjort vasektomi. Så dere kan få barn selv om han går gjennom det. Det er kanskje en litt mer tungvint prosess enn å bare ha sex, men jeg tenker det er verdt det. Mannen her i huset tok det tidlig og det gjør at sex er ganske lettvint. Han merket aldri noe seneffekter eller bivirkninger. Anonymkode: 1cd2c...2c1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om jeg har forstått riktig kan man hente ut sperm selv om mannen har gjort vasektomi. Så dere kan få barn selv om han går gjennom det. Det er kanskje en litt mer tungvint prosess enn å bare ha sex, men jeg tenker det er verdt det. Mannen her i huset tok det tidlig og det gjør at sex er ganske lettvint. Han merket aldri noe seneffekter eller bivirkninger. Anonymkode: 1cd2c...2c1 Ah, det er noe jeg faktisk ikke har fått med meg. Har kun lest om reversering men ikke om at det fysisk kan hentes ut. Tusen takk! Anonymkode: 7c551...22d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Har ikke kapasitet, ork eller økonomi til flere 😅 Frister ikke og føler meg tilfreds med de to jeg har 🥰 Anonymkode: 55b71...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Har ingen barn, liker ikke barn, og var ferdig før jeg hadde begynt. Anonymkode: 05cc6...17f 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Fikk barn når var 25. Når bikket 35 så følte toget var gått Tanke på hjemmeboende barn ut i pensjonsalder fristet ikke Anonymkode: 6d49f...03c Man har da ikke hjemmeboende barn i nærheten av pensjonsalder hvis man får barn når man er 35 eller rett over? Anonymkode: 743bb...103 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 Etter vi fikk nr 4 fikk jeg beskjed om at risikoen for at jeg, og mulig baby ikke overlever ett svangerskap til er ganske stor. Så jeg steriliserte meg, fikk det gratis. Anonymkode: c083c...a62 1 1
Fighter83 Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 Er jo et valg man kun kan ta på egne veier. Hvis du føler at nå er det nok og ikke vil legge forholdene tilrette for muligheter for evt nye graviditeter så tar du dette på egne veier. Hva mannen din ønsker å gjøre er jo kun opp til han. Sier mannen din at han kan sterilisere seg fordi han er ferdig og FAKTISK fullfører med dette så slipper jo du å gjøre det. Vinn vinn liksom😅👍
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har ingen barn, liker ikke barn, og var ferdig før jeg hadde begynt. Anonymkode: 05cc6...17f Samme her 🤣 Anonymkode: 8f0f9...54a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 Har aldri ønsket barn. Valget var enkelt. Jeg (kvinne) gjorde det for 12 år siden og er den beste beslutningen jeg har gjort for meg selv og mitt eget liv. Siden har jeg truffet drømme mannen som deler mitt syn på å ikke ønske barn Anonymkode: 28936...008
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en tenåring fra før og jeg og min mann har fått barn nr 2 sammen. Jeg har altså 3 barn. Jeg føler egentlig at 3 barn er nok. De skal jo betales for og følges opp også. Svangerskapene har vært helt invalidiserende med hyperemesis og tiden etter har vært veldig vanskelig med de 2 siste, så jeg føler også at jeg har fått nok fysisk. Jeg tåler hornonprevensjon svært dårlig (får veldig uren hud, også på spiral og minipille) og mannen tenker derfor at han skal sterilisere seg. Han føler seg også ferdig og vi gleder oss til å begynne å leve livet skikkelig med de fine ungene vi har fått. MEN! Selv om absolutt alle faktorer her skriker FERDIG så er jeg såååå redd for at jeg skal sitte der som 40-åring og ønske meg en atpåklatt 😅 det er kanskje enda lurere at han steriliserer seg bare av den grunn, men er så redd for at det skal føles som en sorg selv om vi føler oss veldig ferdig akkurat nå. Hvordan visste dere at dere var ferdige? 😅😅 Anonymkode: 7c551...22d Mannen min steriliserte seg, men vi hadde 1 samleie etter 2,5 måneder etter steriliseringen (han hadde fått beskjed om at det ikke var helt sikkert før etter 3 måneder). Dette ene samleiet var nok til at jeg ble gravid. Og etter det så visste jeg at vi var ferdig. Jeg var 27 da sistemann ble født. Jeg har 5 barn (dette var hans fjerde). Anonymkode: 5e3ba...ed0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 Tanken på å begynne på nytt var avskrekkende nok for min del. De første årene med barn er egentlig de enkleste, så det går nok fint selv om man er i 40-årene. Tror nok det er verre å følge opp tenåringer i godt voksen alder mens man selv er i overgangsalderen og behovet for et rolig liv er større. Anonymkode: ab7ed...b45
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 Jeg fikk sepsis etter begge fødsler. Etter andre svangerskap førte skepsisen til leversvikt. Jeg unngikk døden to ganger og må leve med følgene. Redd jeg ville dødd den 3. Ønsket om et barn til, er der. Men vi vil ikke ta sjansen på det. Anonymkode: b08ab...d33
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #17 Skrevet 20. august 2023 Hvordan jeg visste det? Jeg ble uplanlagt gravid som 38-åring, etter mye om og men bestemte vi oss for å beholde men sørge for at dette ikke kunne skje en gang til. Anonymkode: dc80d...537 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #18 Skrevet 20. august 2023 Sprite skrev (12 timer siden): For jeg ønsker å kunne følge opp de jeg har, på alle plan. Oppmerksomhet,fritid, økonomisk. Så gidder jeg ikke være tilstede på denne planeten kun for ungene, ønsker å leve selv også! Helt enig! Jeg (kvinne) fikk ett barn og var veldig ferdig etterpå. Så jeg steriliserte meg og har ikke angret en dag 🥰 Anonymkode: 26e30...0e2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #19 Skrevet 20. august 2023 Førstemann kom uten å være planlagt da vi var ganske unge. Prøvde på nr 2 da nr 1 var ca 4-5 år, men det var umulig. Viste seg at nr 1 egentlig var ett «under», så kort fortalt ble nr 2 til ved ivf. Han kom til verden da første var 7 år. Kunne hatt en til, men fordi ivf er lite koselig og aldersforskjellen på 1 og 2 var så stor bestemte vi at det holdt med de 2. I tillegg er vi glade i å kose oss og reise på ferier hit og dit, og det har vi god råd til med bare 2 barn. Mannen har sterilisert seg, og jeg måtte i tillegg fjerne livmor ett par år etter det, så her blir det garantert ikke fler!🤣 Anonymkode: 623cd...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå