AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Del Skrevet 20. august 2023 ? Anonymkode: 580a8...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 20. august 2023 #2 Del Skrevet 20. august 2023 Håper på positivt svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blui89 Skrevet 20. august 2023 #3 Del Skrevet 20. august 2023 (endret) Samvittighetsfull, stiller høye krav til meg selv, bratt læringskurve, mestrer. På intervju: jeg blir SVÆRT irritert når jeg stiller spørsmålet om negative sider/forbedringspotensiale. Så svarer kandidaten "det er vel det at jeg er en perfeksjonist!" Svar ordentlig! Nevn en negativ kvalitet du har, men fortell i samme slengen hva du gjør for å forbedre deg. Endret 20. august 2023 av blui89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #4 Del Skrevet 20. august 2023 Hva med ting som jeg er pliktoppfyllende, sosial, arbeidsom og lojal? ts Anonymkode: 580a8...620 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med ting som jeg er pliktoppfyllende, sosial, arbeidsom og lojal? ts Anonymkode: 580a8...620 Det er meningsløst å skrive sånne ting i søknaden med mindre 1) det er nevnt spesifikt i stillingsannonsen som ønskelige trekk for aktuell kandidat OG 2) du kan underbygge med faktiske eksempler fra tidligere jobberfaring (eks «Jeg er sosial og omgjengelig, og har derfor trivdes godt når jeg jobber med mennesker, som for eksempel i sommerjobben jeg hadde på sykehjem, og i året mitt som barnehageassistent») Anonymkode: 16599...f3a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Del Skrevet 20. august 2023 Flere.? Anonymkode: 580a8...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #7 Del Skrevet 20. august 2023 Det er klisjé å skrive hva du tenkte med en gang du så annonsen. Midt i blinken, passer perfekt, akkurat det jeg ser etter. Det er også fryktelig kjedelig med søknader som vil bevise hvor godt de har lest søknaden uten å vise hvorfor de passer. Hvis jeg spør etter en som kan være fleksibel, håndterer store mengder arbeid og bidrar sosialt - ikke bare skriv de ordene. Skriv eksempler, som at du i forrige jobb raskt tilpasset deg nye oppgaver under pandemien, at du i sommerjobb håndterte store busslast med turister samtidig, at du tok inititativ til sjakkturnering på forrige jobb. Vis at du forstår, uten å ramse opp alt fra søknaden ordrett. Anonymkode: 52a4a...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atom Skrevet 22. august 2023 #8 Del Skrevet 22. august 2023 blui89 skrev (På 20.8.2023 den 11.40): Samvittighetsfull, stiller høye krav til meg selv, bratt læringskurve, mestrer. På intervju: jeg blir SVÆRT irritert når jeg stiller spørsmålet om negative sider/forbedringspotensiale. Så svarer kandidaten "det er vel det at jeg er en perfeksjonist!" Svar ordentlig! Nevn en negativ kvalitet du har, men fortell i samme slengen hva du gjør for å forbedre deg. Hva bør man heller si så man ikke skyter seg i leggen. Tenker jeg ikke akkurat kan si at jeg har tendens til å prokastinere kjedelige arbeidsoppgaver 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #9 Del Skrevet 22. august 2023 blui89 skrev (På 20.8.2023 den 11.40): Samvittighetsfull, stiller høye krav til meg selv, bratt læringskurve, mestrer. På intervju: jeg blir SVÆRT irritert når jeg stiller spørsmålet om negative sider/forbedringspotensiale. Så svarer kandidaten "det er vel det at jeg er en perfeksjonist!" Svar ordentlig! Nevn en negativ kvalitet du har, men fortell i samme slengen hva du gjør for å forbedre deg. Hvis du er en god leder er du jo mer opptatt av hva søkerens gode kvaliteter er, fremfor de negative. Du skal jo styrke og fremheve det som er bra, og så vil de negative sidene bedres etterhvert. For hva «vil» du liksom høre da, hva skal kandidaten si? Anonymkode: 7838c...ed4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #10 Del Skrevet 22. august 2023 blui89 skrev (På 20.8.2023 den 11.40): . På intervju: jeg blir SVÆRT irritert når jeg stiller spørsmålet om negative sider/forbedringspotensiale. Det er en klisjé å spørre det spørsmålet. Anonymkode: d5299...1d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2023 #11 Del Skrevet 22. august 2023 blui89 skrev (På 20.8.2023 den 11.40): På intervju: jeg blir SVÆRT irritert når jeg stiller spørsmålet om negative sider/forbedringspotensiale. Så svarer kandidaten "det er vel det at jeg er en perfeksjonist!" Svar ordentlig! Nevn en negativ kvalitet du har, men fortell i samme slengen hva du gjør for å forbedre deg. Og jeg er SVÆRT irritert på dette spørsmålet 😬 Hvorfor skal dette inngå i absolutt alle jobbintervjuer som finnes, når det så og si ikke er mulig å gi et skikkelig eller relevant svar på det? Jeg har dritmange dårlige egenskaper, men ingen av dem kommer til syne på jobben. Ser ikke poenget med å nevne at jeg er en sofagris som har masse rot rundt meg, for på jobb er jeg både ryddig og strukturert. Anonymkode: b6bfe...18f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå