Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er størst av disse to bandene?

Anonymkode: 6bd74...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Queen :heiajente::rodmer:

Queen har rundt 40 millioner månedlige lyttere på Spotify,  The Beatles har 30

Endret av Fame
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Fame skrev (34 minutter siden):

Queen :heiajente::rodmer:

Queen har rundt 40 millioner månedlige lyttere på Spotify,  The Beatles har 30

Beatles, naturligvis. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Justin Bieber blir ikke større enn Mozart selv om han har flere avspillinger på Spotify; musikk handler om mer enn dette.

Og la oss heller ikke glemme en viktig ting: Beatles klarte seg utmerket uten Queen, mens Queen ikke ville ha blitt den de ble uten at Beatles først staket ut veien for dem og mange andre musikere.

Elvis kom først. Så kom Beatles. Deretter kom resten.

Endret av - Brian
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
- Brian skrev (59 minutter siden):

Justin Bieber blir ikke større enn Mozart selv om han har flere avspillinger på Spotify; musikk handler om mer enn dette.

Og la oss heller ikke glemme en viktig ting: Beatles klarte seg utmerket uten Queen, mens Queen ikke ville ha blitt den de ble uten at Beatles først staket ut veien for dem og mange andre musikere.

Sikker på det? ^^, selv om Mozart er en av tidenes største komponister kan Justin fint være større enn han. Det er veldig subjektivt. Også må man definere hva som menes med "større"

• Nyttig 1
Skrevet

Beatles selvfølgelig! Har vært glad i Queen også, men det er litt høy harryfaktor. Beatles er uslåelig! 

Anonymkode: 39e0d...610

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
- Brian skrev (1 time siden):

For å sitere Brian May fra Queen:

«The Beatles were our bible. Absolutely at every stage in their career and their music development, they were models. I love all those albums. To me, they are the greatest. They are the pinnacle of writing, performance and ethos of rock music. They broke down so many barriers, they changed the world many times. I will always love The Beatles without any reservation.»

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blitt litt teit å sammeligne  en som  hat vært død i mange år med en som forsatt lever 😛 jeg fortrekker Queen!  Beatels er ikke dårlig på noe som helst måte , smaken er som baken :)

Skrevet

Uten tvil Queen❤

Anonymkode: 523b2...2ad

Skrevet
Marai skrev (Akkurat nå):

Blitt litt teit å sammeligne  en som  hat vært død i mange år med en som forsatt lever 😛 jeg fortrekker Queen!  Beatels er ikke dårlig på noe som helst måte , smaken er som baken :)

To medlemmer i Beatles er døde, mens et medlem i Queen er død. Queen hadde jo verdensturné før pandemien, med Adam Lambart. Queen fikk mange nye fans etter filmen om Freddie. Selvom jeg liker Queen og syns de  var helt fantastiske live, så er mange av sangene harry og litt banale.

Enig med deg i at det er teit å sammenligne :) 

• Liker 1
Skrevet
Marai skrev (6 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To medlemmer i Beatles er døde, mens et medlem i Queen er død. Queen hadde jo verdensturné før pandemien, med Adam Lambart. Queen fikk mange nye fans etter filmen om Freddie. Selvom jeg liker Queen og syns de  var helt fantastiske live, så er mange av sangene harry og litt banale.

Grunnen til at jeg sammenligner dem, er fordi begge er/var veldig store og hadde mye innflytelse på kommende band og artister.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at jeg sammenligner dem, er fordi begge er/var veldig store og hadde mye innflytelse på kommende band og artister.

Det er jo igjen tvil om hvem som har hatt størst innflytelse. Det er ikke et spørsmål engang.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er gjerne en historie bak mange av tekstene😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fair  enough  :)

Skrevet

Jeg vil tro begge, men jeg skal være ærlig og si at jeg er møkka lei Beatles musikken i dag! Jeg fikk min dose da jeg var i tenårene, da var det Beatles for alle pengene 😂

Anonymkode: f905a...983

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er gjerne en historie bak mange av tekstene😉

De fleste sanger har en historie bak. Ikke meningene å disse Queen. De hadde scenetekke, Freddie en allsidig stemme, Brian May er en suveren gitarist og Deacon en svært kompetent bassist. Flott band, men store deler av katalogen består av småharry og banale tekster. Og mange av sangene er så harry at jeg blir litt flau når de kommer på radioen. Men de fortjener absolutt all den suksessen de hadde😊 Det er ikke mange band som kan sammenligne seg med Queen, men Beatles er på et helt annet nivå. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I min verden knuser Queen The Beatles. Queen har så mange flere nivåer på sin musikk.

Anonymkode: 43bbf...2ab

Skrevet

Hvem som spilles mest på Spotify er langt fra bevis på hvem som er de beste artistene. Om avspillinger hadde vært målestokken, ville mye «søppelmusikk» blitt ansett som bra. 

Isolert sett når det gjelder forholdet mellom avspillinger Beatles vs Queen, mener jeg forskjellen er oppsiktsvekkende liten forholdene tatt i betraktning. Queen var aktive nesten 20 år nærmere vår tid enn det Beatles var.

• Nyttig 2
Skrevet

De tilhører to forskjellige avdelinger av bra musikk og kan ikke sammenlignes i det hele tatt. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

De tilhører to forskjellige avdelinger av bra musikk og kan ikke sammenlignes i det hele tatt. :) 

Når Taylor Swift og Mozart kan sammenlignes, kan i vert fall disse to sammenlignes, 😉

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...