AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Hvem er størst av disse to bandene? Anonymkode: 6bd74...2c2
Fame Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 (endret) Queen Queen har rundt 40 millioner månedlige lyttere på Spotify, The Beatles har 30 Endret 20. august 2023 av Fame 1 1
- Brian Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 (endret) Fame skrev (34 minutter siden): Queen Queen har rundt 40 millioner månedlige lyttere på Spotify, The Beatles har 30 Beatles, naturligvis. Justin Bieber blir ikke større enn Mozart selv om han har flere avspillinger på Spotify; musikk handler om mer enn dette. Og la oss heller ikke glemme en viktig ting: Beatles klarte seg utmerket uten Queen, mens Queen ikke ville ha blitt den de ble uten at Beatles først staket ut veien for dem og mange andre musikere. Elvis kom først. Så kom Beatles. Deretter kom resten. Endret 20. august 2023 av - Brian 2 2 2
Fame Skrevet 20. august 2023 #4 Skrevet 20. august 2023 - Brian skrev (59 minutter siden): Beatles, naturligvis. Justin Bieber blir ikke større enn Mozart selv om han har flere avspillinger på Spotify; musikk handler om mer enn dette. Og la oss heller ikke glemme en viktig ting: Beatles klarte seg utmerket uten Queen, mens Queen ikke ville ha blitt den de ble uten at Beatles først staket ut veien for dem og mange andre musikere. Elvis kom først. Så kom Beatles. Deretter kom resten. Sikker på det? ^^, selv om Mozart er en av tidenes største komponister kan Justin fint være større enn han. Det er veldig subjektivt. Også må man definere hva som menes med "større" 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #5 Skrevet 20. august 2023 Beatles selvfølgelig! Har vært glad i Queen også, men det er litt høy harryfaktor. Beatles er uslåelig! Anonymkode: 39e0d...610 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #6 Skrevet 20. august 2023 - Brian skrev (1 time siden): Beatles, naturligvis. Justin Bieber blir ikke større enn Mozart selv om han har flere avspillinger på Spotify; musikk handler om mer enn dette. Og la oss heller ikke glemme en viktig ting: Beatles klarte seg utmerket uten Queen, mens Queen ikke ville ha blitt den de ble uten at Beatles først staket ut veien for dem og mange andre musikere. Elvis kom først. Så kom Beatles. Deretter kom resten. For å sitere Brian May fra Queen: «The Beatles were our bible. Absolutely at every stage in their career and their music development, they were models. I love all those albums. To me, they are the greatest. They are the pinnacle of writing, performance and ethos of rock music. They broke down so many barriers, they changed the world many times. I will always love The Beatles without any reservation.» Anonymkode: 39e0d...610 1 1 1
Marai Skrevet 20. august 2023 #7 Skrevet 20. august 2023 Blitt litt teit å sammeligne en som hat vært død i mange år med en som forsatt lever 😛 jeg fortrekker Queen! Beatels er ikke dårlig på noe som helst måte , smaken er som baken
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #8 Skrevet 20. august 2023 Uten tvil Queen❤ Anonymkode: 523b2...2ad
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #9 Skrevet 20. august 2023 Marai skrev (Akkurat nå): Blitt litt teit å sammeligne en som hat vært død i mange år med en som forsatt lever 😛 jeg fortrekker Queen! Beatels er ikke dårlig på noe som helst måte , smaken er som baken To medlemmer i Beatles er døde, mens et medlem i Queen er død. Queen hadde jo verdensturné før pandemien, med Adam Lambart. Queen fikk mange nye fans etter filmen om Freddie. Selvom jeg liker Queen og syns de var helt fantastiske live, så er mange av sangene harry og litt banale. Enig med deg i at det er teit å sammenligne Anonymkode: 39e0d...610 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #10 Skrevet 20. august 2023 Marai skrev (6 minutter siden): Blitt litt teit å sammeligne en som hat vært død i mange år med en som forsatt lever 😛 jeg fortrekker Queen! Beatels er ikke dårlig på noe som helst måte , smaken er som baken AnonymBruker skrev (1 minutt siden): To medlemmer i Beatles er døde, mens et medlem i Queen er død. Queen hadde jo verdensturné før pandemien, med Adam Lambart. Queen fikk mange nye fans etter filmen om Freddie. Selvom jeg liker Queen og syns de var helt fantastiske live, så er mange av sangene harry og litt banale. Enig med deg i at det er teit å sammenligne Anonymkode: 39e0d...610 Grunnen til at jeg sammenligner dem, er fordi begge er/var veldig store og hadde mye innflytelse på kommende band og artister. Anonymkode: 6bd74...2c2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #11 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grunnen til at jeg sammenligner dem, er fordi begge er/var veldig store og hadde mye innflytelse på kommende band og artister. Anonymkode: 6bd74...2c2 Det er jo igjen tvil om hvem som har hatt størst innflytelse. Det er ikke et spørsmål engang. Anonymkode: 39e0d...610 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #12 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): To medlemmer i Beatles er døde, mens et medlem i Queen er død. Queen hadde jo verdensturné før pandemien, med Adam Lambart. Queen fikk mange nye fans etter filmen om Freddie. Selvom jeg liker Queen og syns de var helt fantastiske live, så er mange av sangene harry og litt banale. Enig med deg i at det er teit å sammenligne Anonymkode: 39e0d...610 Er gjerne en historie bak mange av tekstene😉 Anonymkode: 523b2...2ad
Marai Skrevet 20. august 2023 #13 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grunnen til at jeg sammenligner dem, er fordi begge er/var veldig store og hadde mye innflytelse på kommende band og artister. Anonymkode: 6bd74...2c2 Fair enough
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #14 Skrevet 20. august 2023 Jeg vil tro begge, men jeg skal være ærlig og si at jeg er møkka lei Beatles musikken i dag! Jeg fikk min dose da jeg var i tenårene, da var det Beatles for alle pengene 😂 Anonymkode: f905a...983
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #15 Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er gjerne en historie bak mange av tekstene😉 Anonymkode: 523b2...2ad De fleste sanger har en historie bak. Ikke meningene å disse Queen. De hadde scenetekke, Freddie en allsidig stemme, Brian May er en suveren gitarist og Deacon en svært kompetent bassist. Flott band, men store deler av katalogen består av småharry og banale tekster. Og mange av sangene er så harry at jeg blir litt flau når de kommer på radioen. Men de fortjener absolutt all den suksessen de hadde😊 Det er ikke mange band som kan sammenligne seg med Queen, men Beatles er på et helt annet nivå. Anonymkode: 39e0d...610 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #16 Skrevet 20. august 2023 I min verden knuser Queen The Beatles. Queen har så mange flere nivåer på sin musikk. Anonymkode: 43bbf...2ab
Brunello Skrevet 20. august 2023 #17 Skrevet 20. august 2023 Hvem som spilles mest på Spotify er langt fra bevis på hvem som er de beste artistene. Om avspillinger hadde vært målestokken, ville mye «søppelmusikk» blitt ansett som bra. Isolert sett når det gjelder forholdet mellom avspillinger Beatles vs Queen, mener jeg forskjellen er oppsiktsvekkende liten forholdene tatt i betraktning. Queen var aktive nesten 20 år nærmere vår tid enn det Beatles var. 2
Hoppetaujenta Skrevet 20. august 2023 #18 Skrevet 20. august 2023 De tilhører to forskjellige avdelinger av bra musikk og kan ikke sammenlignes i det hele tatt. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #20 Skrevet 20. august 2023 Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden): De tilhører to forskjellige avdelinger av bra musikk og kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Når Taylor Swift og Mozart kan sammenlignes, kan i vert fall disse to sammenlignes, 😉 Anonymkode: 6bd74...2c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå