Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne gå med kjoler hjemme også i de kaldere månedene, men har en hund som røyter mye året rundt. Noen som har tips til strømpebukser der hundepels ikke fester så godt? De fleste strømpebukser jeg har prøvd er som lim for pelsen, og jeg er dekket med små hvite hundehår på 1-2-3...

Tar gjerne i mot tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre nei. 

Anonymkode: a239a...28f

Skrevet

Der er det nok noe statisk elektrisitet som gjør at de fester seg på deg. For det er vel det samme, om det er nylon eller ull du bruker?

Anonymkode: d8e0d...642

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Der er det nok noe statisk elektrisitet som gjør at de fester seg på deg. For det er vel det samme, om det er nylon eller ull du bruker?

Jeg har prøvd litt begge deler. Min erfaring er at sånne tynne, gjennomsiktige strømpebukser som man bruker på våren/sommeren er glattere enn vinterstrømpebukser på et vis. Så med sånne fester ikke pelsen seg så godt. Så kanskje om det finnes noen tilsvarende glatte strømpebukser, men tykkere..?

Skrevet
Chimay skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd litt begge deler. Min erfaring er at sånne tynne, gjennomsiktige strømpebukser som man bruker på våren/sommeren er glattere enn vinterstrømpebukser på et vis. Så med sånne fester ikke pelsen seg så godt. Så kanskje om det finnes noen tilsvarende glatte strømpebukser, men tykkere..?

Joda, de er å få i opp til 50 og 60 denier, men blir klart tykkere da og kanskje ikke slipper hundehårene like godt. Har selv passa hund som var i verste perioden med røyting, og jeg brukte de samme som deg, de tynne som er mer eller mindre gjennomsiktige. Denne hadde lange hår, og etter å ha sitti inntil kne/lår så hang det ikke mye på strømpene nei.

Skrevet

Jeg synes det er stor forskjell på pelstype. Stri pels er umulig å få bort, glatt pels får man bort med klesbørste.

Anonymkode: ce6af...b5f

Skrevet

Tynn glatt strømpebukse utenpå den strømpebuksa du vil bruke? 

Anonymkode: e8d81...122

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tynn glatt strømpebukse utenpå den strømpebuksa du vil bruke? 

Anonymkode: e8d81...122

eller et kjapt spray med hårsprayen som skaper en hinne på strømpebuksene? 

Anonymkode: 72c15...4cc

Skrevet

Fiskeolje i maten og evt litt hyppigere pelsstell med underullfjerning hvis den har det og eventuelt et godt fôr, så røyter den kanskje litt mindre?

Har langhåra hund, det er mest ull de henger på

Anonymkode: b1d43...8fc

Skrevet
Chimay skrev (22 timer siden):

Har du prøvd dansestrømpebukser? De er tykke, og du får de i glatt stoff også...☺️

Anonymkode: c9706...971

Skrevet

De i bomull fra Lindex går det i hvert fall an å rulle fri fra hundehår uten at de blir nuppete og ødelagt. Har samme utfordring som deg 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...