Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får melding fra kjæresten min hvor det står «jeg så deg». Jeg blir veldig forvirret, og skjønner ikke hva han mener. På dette tidspunktet så er jeg med vennene mine på findings, mens han er ett annet sted på festivalen. Han fortsetter å skrive til meg at «jeg cheata» på han. Siden dette har skjedd før, (da han bare har testet meg) så tar jeg det ikke så seriøst. Men når jeg finner han så er han kjempe sur. Han går fra meg, og ber meg holde meg unna han. 
Hver gang jeg prøver å forklare til han at det ikke var meg, så sier han bare «men jeg så deg». Noe som er veldig frustrerende, og jeg vet ikke hva jeg skal si. Bare for å avklare det, så har jeg ikke cheatet på han eller gjort noe tidligere som har svekket min trofasthet mot han. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 88b89...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke fortsatt forholdet med han. Han virker som en sjalu type som alltid kommer til å mistenke deg. 

Anonymkode: f7dca...581

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville ikke fortsatt forholdet med han. Han virker som en sjalu type som alltid kommer til å mistenke deg. 

Anonymkode: f7dca...581

Ja.. men jeg elsker han så mye og vi har vært sammen i overt ett år. Så det siste jeg vil er å gjøre det slutt med han 

Skrevet

Min x trodde jeg var utro. Jeg var ikke det. 

• Liker 2
Skrevet

Han her høres ekstremt usikker og umoden ut. «Testa deg»?? Hvor gamle er dere? Hadde ikke giddet

Anonymkode: 2647d...fa1

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg får melding fra kjæresten min hvor det står «jeg så deg». Jeg blir veldig forvirret, og skjønner ikke hva han mener. På dette tidspunktet så er jeg med vennene mine på findings, mens han er ett annet sted på festivalen. Han fortsetter å skrive til meg at «jeg cheata» på han. Siden dette har skjedd før, (da han bare har testet meg) så tar jeg det ikke så seriøst. Men når jeg finner han så er han kjempe sur. Han går fra meg, og ber meg holde meg unna han. 
Hver gang jeg prøver å forklare til han at det ikke var meg, så sier han bare «men jeg så deg». Noe som er veldig frustrerende, og jeg vet ikke hva jeg skal si. Bare for å avklare det, så har jeg ikke cheatet på han eller gjort noe tidligere som har svekket min trofasthet mot han. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? 

Når ha da sa du skulle holde deg unna han, så hadde jeg sagt ok. Og holdt meg unna han. Slutta å svare på meldinger osv.fortsetter han å sende meldinger. Ville jeg ha spurt hvorfor han fortsetter å kontakte deg, siden han har bedt deg om å holde deg unna. Også ville jeg ha vært svært tydelig på at å ta imot straffee fra han for ting du ikke har gjort, på omgen måte er aktuelt.  Og om dere skal fortsette noe,  må han ta tak i sjakusien sin å be om hjelp.

Er han ikke villig til det, bør du la han være. Dette er usunt for begge to.og ikke noe bra utgangspunkt å bygge et forhold på.  Dresom han er åpen om sin sjalusi og er villig til å jobbe med den er det håp. Men om han ikke er det, er det bare å gi opp føst og fremst.

Det er han som må endre adferd for å få dette til å fungere, fordi det er ene alene han som er problemet her. Det er ikke du som skal endre adferd for å unngå å trigge hans sjalusi. Med mindre du gjør ting med vilje for å såre han da. 

Anonymkode: e1213...b86

• Liker 12
Skrevet

Uansett hvor mye jeg hadde elsket en fyr, så hadde jeg ikke holdt ut at han skulle være så mistenksom. Hadde blitt gal. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han her høres ekstremt usikker og umoden ut. «Testa deg»?? Hvor gamle er dere? Hadde ikke giddet

Anonymkode: 2647d...fa1

Vi er 19

Skrevet

Ustabil. Løp så fort du kan og finn deg en som ilke tester deg og later som han har sett deg. 

Anonymkode: 049c9...ceb

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er gaslighting. Søk dette opp og lær deg å sette grenser ovenfor slike personer som er sånn mot deg. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Psykotest fra han, han er gal! Kom deg bort!

Anonymkode: e8113...331

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Sånn oppførsel er helt uakseptabel hvis du er mann men helt normal hvis du er kvinne. 

Anonymkode: c09f8...38c

Skrevet

Uansett hvor mye du prøver å forklare eller bevise vil han aldri tro deg.

Han gaslighter deg... Off... Du er 19 år, vær så snill, se deg rundt. Det kjæresten din gjør mot deg, er ikke greit.

Skulle tro om det heller er han som er utro.

Anonymkode: 0d8be...be3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja.. men jeg elsker han så mye og vi har vært sammen i overt ett år. Så det siste jeg vil er å gjøre det slutt med han 

Dropp fyren dette her dramaet blir ikke første gangen. Det kalles sykelig sjalusi.

Anonymkode: 905e6...c15

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi er 19

Kvitt deg med ham. Jeg var sammen med en like ekkel fyr da jeg var på din alder. Da jeg fikk ny kjæreste slet jeg med at jeg var redd for å bli mistenkt uten grunn, og hadde et behov for å overforklare ting jeg gjorde så han ikke skulle bli mistenksom. Han er en utrolig snill og god mann, og vi har vært sammen i snart fem år uten problemer, men det er kun siste året jeg har følt jeg har kommet til hektene igjen etter forholdet med han ekle.

Ingen folk i sunne forhold tester hverandre sånn som typen din gjør, det er faktisk helt sykt. Og jeg lover deg, han kommer ikke til å bli bedre med tiden, sånne fyrer blir bare verre og verre. Du bør faktisk være sint på ham, jeg ville sagt at jeg ikke finner meg i å bli behandlet sånn og bedt ham ikke ta kontakt mer. Og så hadde jeg ikke svart ham om han prøvde.

Anonymkode: ecc64...ebf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? 

Jeg har mange.

1. Når noen ber deg holde deg unna skal du ta dem på ordet.

2. Hvis han tror at du er utro så er det ikke grunnlag for noe forhold. Hva synes du det sier om han at han ønsker å være sammen med en (i hans øyne) utro person? De fleste av oss ønsker å være sammen med noen vi synes er helt fantastisk, og som synes det samme om oss.

3. Du er 19 år og har ikke dømmekrafta til å se at dette er uakseptabelt. Det er helt greit at du ikke vet bedre, få har dette gangsynet i tenårene. Tipset mitt er at du holder deg unna menn noen år og fokuserer på utdanning og venner. Og når du er mer moden og stoler på at du kan sette grenser for deg selv kan du prøve deg på nytt. Da har en del av de jevnaldrende mennene fått litt mer vett i skallen også. La dem øve seg på de andre damene.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvitt deg med ham. Jeg var sammen med en like ekkel fyr da jeg var på din alder. Da jeg fikk ny kjæreste slet jeg med at jeg var redd for å bli mistenkt uten grunn, og hadde et behov for å overforklare ting jeg gjorde så han ikke skulle bli mistenksom. Han er en utrolig snill og god mann, og vi har vært sammen i snart fem år uten problemer, men det er kun siste året jeg har følt jeg har kommet til hektene igjen etter forholdet med han ekle.

Ingen folk i sunne forhold tester hverandre sånn som typen din gjør, det er faktisk helt sykt. Og jeg lover deg, han kommer ikke til å bli bedre med tiden, sånne fyrer blir bare verre og verre. Du bør faktisk være sint på ham, jeg ville sagt at jeg ikke finner meg i å bli behandlet sånn og bedt ham ikke ta kontakt mer. Og så hadde jeg ikke svart ham om han prøvde.

Forresten så var det eksen min som var utro, og det var flere ganger med forskjellige jenter. Kan godt hende typen din er det, sånn som han oppfører seg.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke gi ham flere av dine år
finn deg heller en gutt som har tillit til deg
og som ser deg som du er
og ikke ser deg som det han tror du er.

Ett år er ingenting, du har 80år igjen å leve orker du dette dramaet om og om igjen som vil eskalere i styrke og kanskje føre til utestengelse av hjemmet, slag og spark, trusler og forfølgelse? 

Det begynner uskyldig og de er sååååå søte og snille helt til de blir drittsekker og da er du i klisteret fra før.

Så ta signalene og stikk fra fyren.

Anonymkode: 905e6...c15

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forresten så var det eksen min som var utro, og det var flere ganger med forskjellige jenter. Kan godt hende typen din er det, sånn som han oppfører seg.

Før han skrev dette til meg, så dro han alene på maccern uten å si noe til meg. Noe som jeg synes er litt sus, men jeg vet ikke 

Skrevet

Jeg vil også bare si at han var ekstremt full da dette skjedde. (Hvis det har så mye å si da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...