Gå til innhold

Bør barnet til lege? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har hatt feber og sykdomsfølelse i tre dager. Igår kom plutselig dette. Er det herpes? Noe som kan gjøres med det, eller bare å vente på at det skal gå over? Har ikke vært hos lege da det er helg. 

Snapchat-1883754676.jpg

Anonymkode: b8057...41b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det bør sees på. 

Anonymkode: e230b...bce

• Nyttig 1
Skrevet

Ville ringt legevakt og hørt. 

Anonymkode: c9ac7...86e

Skrevet

Ja. Send det stakkars barnet til lege❤️

Anonymkode: 39309...411

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Det jeg har lest om herpesutbrudd er vel at ingenting kan gjøres utenom å vente til det går over. Men jeg kan jo ringe legevakten og høre.

Skrevet

Ja til lege!

Anonymkode: 3e7aa...ee1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Det jeg har lest om herpesutbrudd er vel at ingenting kan gjøres utenom å vente til det går over. Men jeg kan jo ringe legevakten og høre.

Det er legen som stiller diagnose, ikke du. 

Anonymkode: c73d4...36d

• Liker 4
Skrevet

Ser mer ut som brennkopper med de honninggule krustene. Om det var herpes der også og så bakterieinfeksjon på toppen er nå så, men dere bør kanskje få noen råd om hvordan det skal håndteres.

Anonymkode: 73be5...270

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser mer ut som brennkopper med de honninggule krustene. Om det var herpes der også og så bakterieinfeksjon på toppen er nå så, men dere bør kanskje få noen råd om hvordan det skal håndteres.

Anonymkode: 73be5...270

Takk for nyttig svar. Da kontakter vi legen :)

Skrevet

Slik så mitt barn ut da han fikk sitt første herpes utbrudd som 2 åring. 
Bare ganget med 10 🙈

og 40 i feber i en uke… 

Helt grusomt!

Anonymkode: 92038...c6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik så mitt barn ut da han fikk sitt første herpes utbrudd som 2 åring. 
Bare ganget med 10 🙈

og 40 i feber i en uke… 

Helt grusomt!

Anonymkode: 92038...c6f

Takk for svar :)Da fikk dere vel bare beskjed om å vente og se? 🤔 For de kan jo ikke gjøre noe med det, vel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Barnet har hatt feber og sykdomsfølelse i tre dager. Igår kom plutselig dette. Er det herpes? Noe som kan gjøres med det, eller bare å vente på at det skal gå over? Har ikke vært hos lege da det er helg. 

Snapchat-1883754676.jpg

Brennkopper antageligvis. 

Anonymkode: 1d7bf...a3c

• Liker 1
Skrevet

Syns også det ser ut som brennkopper. Kom dere til lege så fort som mulig for lindring. 

Anonymkode: 9825f...92e

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...