Trøstogbære Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 Jeg har en samboer og vi venter oss barn. Termin er om 4 uker. Vi bor i samme by som mine foreldre men det er fort 3-4 timer til hans. Det er selvsagt naturlig at vi får besøk og treffer mine foreldre oftere men jeg synes det er rart at de og han tar så lite initiativ til å møtes/ ringes. Jeg vil jo at vårt barn skal ha et forhold til han sine foreldre også. Jeg vet forøvrig at mannen liker å kjøre. Han sin familie bor 4-5 timer unna dem igjen og de er der flere ganger i året da de har en ekstra bolig der så det boforhold lettere men likevel. Vi ser dem 1-2 ganger i året og da er det vi som reiser til dem sin feriebolig. Det kan fort ta oss 7-8 timers kjøring uten stopp. I løpet av 9 år har de kanskje vært på besøk hos oss 5 ganger maks. Mulig at det er meg de ikke liker og vil unngå da jeg "stjal" gullgutten dems når han flyttet til meg men de kan jo i det minste ta en telefon til hverandre oftere enn 3 ganger i året. Dette er en familie ting da samboer er like lite interessert til å ringe først men nå som vi får barn så synes jeg det blir litt dumt at besteforeldre kommer til å bli som fremmede. Er det kun meg som er kravstor og har høye forventinger?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #2 Skrevet 20. august 2023 Baby er ikke født ennå, så da er det stort sett bare mamma og pappa som har et forhold til fosteret i magen 🙂. Det er ofte litt vanskelig å forstå når man skal bli mamma, og er oppslukt av graviditet ❤️. Avstand kan gjøre det vanskelig med nær kontakt, i sær om dere alle er i fulle jobber, og bare har korte helger å treffes på. Vi bor 150 mil fra barnebarnet. Treffes stort sett i juleferie, sommerferie og et par langhelger i løpet av året. Men snakker med barnebarn på facetime minst en gang i uka, og er veldig engasjerte. Kunne dere ha begynt å treffes midt i mellom hjemstedene et par ganger i året? Leie hytte eller noe? Har ikke noe godt råd til deg, bortsett fra å holde kontakt. Ring, send meldinger og bilder fra barnet blir født. Og få mannen din på banen for å holde mer kontakt. Lykke til med fødsel ❤️ Anonymkode: 313ba...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #3 Skrevet 20. august 2023 Det er helt typisk og klassisk, det er mannen dins «skyld og ansvar», ikke deg og svigermor. Når han ikke ringer, ikke interesserer seg for dem, ikke ser behovet, og har han lyst på bedre kontakt regner han med at mamma og dama ordner det, da blir det slik. Det er han som er og har vært fraværende. Så kan du kjempe fram et nært og srlvstendug forhold til svigers slik at de får lyst til å komme på besøk og snakke med DEG, men altså, sønnen deres gidder ikke ringe ukentlig en gang. Hvorfor skal de tro han har lyst på besøk? Hvorgor skulle de ha lyst selv? Hvorfor skriver du her og ikke han? Hvis HAN vil at HANS barn skal ha et forhold til HANS foreldre kan han bare fikse det. Ringe dem, fortelle om hverdag og ønsker og forventninger og gleder og savn og alt rundt graviditet, invitere op besøk og dra selv. Høre hvordan de har det og hva de tenker, hjelpe dem og be om råd, ha litt kvalitetstid med foreldra sine med og uten deg, med og uten baby. Det er ikke lett p knytte seg til et barnebarn når eget barn ikke gidder snakke med en. Det hjelper at svigerdatter er omgjengelig, men det kompenserer ikke. Anonymkode: 18d73...7c6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå