- Brian Skrevet 20. august 2023 #1 Skrevet 20. august 2023 (endret) Menneskeøret reagerer på ulyder: Forestill deg noen som øver på et instrument, og øver på det samme, gang på gang. Gang på gang. Skjærende falskt. Der alt som heter rytme blir kastrert. Etter å ha hørt på bråket en stund, er det sannelig ikke rart at tålmodigheten begynner å trygle om nåde. Det var dette som var utgangspunktet mitt da jeg for to år siden som en spøk forsøkte å lage noe som var så fælt å høre på at man ikke engang kunne klare å høre melodien bli spilt ferdig; riktignok har man tidligere hatt som mål å lage verdens verste sang ved å samle ulyder, men i mine ører høres stadige repetisjoner en smule verre ut, slik at jeg har gått inn for dette. I to år har melodien samlet støv og menneskeheten vært forskånet for ulydene, men nå fikk jeg lyst til å ta den frem, og etter å ha hørt på dette i noen minutter, er det vanskelig å være uenig i at det er ren tortur å høre på. Aldri før har vel "Bæ, bæ, lille lam" blitt tolket på en mer redselsfull måte. Så jeg har den tvilsomme gleden av å presentere 19 minutter og 28 sekunder med (u)lyder som kunne få en erfaren nabosadist til å bli grønn av misunnelse; vær så god - her er "Sangen fra H******": https://www.brian.no/fp-content/attachs/sangen_fra_h------_demo-03-08-2021.mp3 - Brian - - - - - Kan også legge ved noen ulyder som jeg fant på YouTube; først en irriterende lyd: ... så en forferedelig lyd: ... deretter en sang: ... og til slutt "WOW-signalet" man mottok i 1977 som kan være et signal fra en utenomjordisk sivilisasjon; det er uansett ikke så hyggelig å høre på: Endret 20. august 2023 av - Brian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå